מבקר המדינה: "יש להנהיג בחירות ממוחשבות"

"אפשר לארגן 'קלפיות אלקטרוניות נודדות' שיעברו בין מוגבלים מסוגים שונים", אמר השופט בדימוס יוסף שפירא ● הוא ציין כי ניתן לעשות זאת תוך שימוש בתעודות זהות חכמות

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. צילום: קובי קנטור

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, קורא להנהיג במדינה בחירות אלקטרוניות.

בראיון שנתן אתמול (ג') לרשת ב' של קול ישראל במהלך סיור שערך בוועדת הבחירות המרכזית, ציין השופט שפירא שכ-100 מאנשי משרד מבקר המדינה ערכו במהלך יום הבחירות ביקורות בקלפיות השונות ובדקו את מקורן של תקלות שנתגלעו. לדבריו, הפתרון להן הוא במחשוב הבחירות.

"ערכתי סיור בקלפיות בלוד", אמר המבקר. "לרבים מהמצביעים שם אין תיבות דואר בבתים – דבר שגרם להם להגיע לקלפי מסוימת, על אף שזו אינה הקלפי שבה הם יכולים להצביע. בכך הם ויתרו על זכות ההצבעה שלהם, כי הקלפי שלהם הייתה מרוחקת ממקום מגוריהם".

לדברי השופט שפירא, "הפתרון לבעיה זו טמון בבחירות אלקטרוניות. כאשר כל הקלפיות יושבות על אותה רשת, אפשר לארגן 'קלפיות נודדות', כמו שבעבר היה דואר נע. קלפיות אלה יעברו בין מוגבלים מסוגים שונים, דוגמת קשישים או חולים". עוד ציין מבקר המדינה כי פתרון מעין זה יסייע למי שגר בצפון אולם ביום הבחירות נמצא בדרום. "בדרך זו, רבים מהמצביעים יוכלו לממש את זכותם לבחור ביתר קלות", אמר.

הוא הוסיף כי הדבר אפשרי עם שימוש בתעודות זהות חכמות, שבתוכן יש רכיב ביומטרי המאפשר את זיהוי המצביעים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    חבל שהמבקר אינו בקיא בתחום אבטחת המידע, ואינו מבין את כלל הסיכונים בדבר. הסרטון הזה מסביר לא רע למה הצבעה אלקטרונית היא רעיון גרוע: https://www.youtube.com/watch?v=w3_0x6oaDmI

אירועים קרובים