רוני מיכאל, KPMG: "לראשונה בתולדות ה-IT המשתמשים – ולא המנמ"ר – מכתיבים את הטכנולוגיה"

"על המנמ"רים לבצע כמה צעדים כדי לייצר ערך אמיתי לעסק שלהם", כך הדגישה רוני מיכאל, שותפה וראש מערך הייעוץ בחברה

רוני מיכאל, שותפה, ראש מחלקת ייעוץ במערכות מידע ב-KPMG-סומך חייקין. צילום: קובי קנטור

"לראשונה בתולדות ה-IT המשתמשים, ולא המנמ"ר, מכתיבים את הטכנולוגיה", כך אמרה רוני מיכאל, שותפה וראש מערך הייעוץ ל-IT בסומך- חייקין KMPG.

הדברים נאמרו בהרצאה בפני פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, C3. עוד אמרה מיכאל כי "הטכנולוגיה משתנה במהירות, משתמשים עסקיים הופכים להיות יותר ויותר טכנולוגיים וזה מאתגר מצד אחד, את הארגונים ומצד שני את המנמ"רים, לגבי איך להתמודד עם האתגרים האלו".

לדעתה של מיכאל, המנמ"רים צריכים לבצע את הצעדים והשלבים הבאים כדי לייצר ערך עסקי אמיתי לפעילותם: בשלב הראשון, יצירת מפת דרכים אסטרטגית של הארגון. השלב השני הוא שקיפות מלאה בכל התהליכים ומול כל הגורמים ושני השלבים האחרונים מתמקדים באופטימיזציה וערך עסקי מתמשך ויציב.

דובר נוסף במפגש היה אייל בירן, סגן וממלא מקום ראש החטיבה הבנקאית וראש אגף הפיתוח העסקי והדיגיטלי בבנק לאומי. בירן דיבר על ה-BI האנליטי בהקשר המציאות המשתנה לנגד עינינו: "הדבר הכי קבוע בחיינו הוא השינוי, בכל יום נפרץ עוד גבול ונחצים עוד קוים. גדלים פה דורות של צרכנים מחוברים". לדבריו, לאור המציאות הזו, הניתוח האנליטי של המידע, כמו המידע עצמו, יהיו "שוברי השוויון העסקי בשנים הקרובות והם גם המרכיב הסודי לאפקטיביות העסקית".

אייל בירן, סגן וממלא מקום ראש החטיבה הבנקאית וראש אגף הפיתוח העסקי והדיגיטל בבנק לאומי. צילום: קובי קנטור

אייל בירן, סגן וממלא מקום ראש החטיבה הבנקאית וראש אגף הפיתוח העסקי והדיגיטל בבנק לאומי. צילום: קובי קנטור

המסקנה מכל אלה, לדברי בירן, היא שנוצר צורך מיידי ליישום אסטרטגיית דיגיטל, רב ערוצית בארגונים, כדוגמת בנק לאומי. "הבנת המידע מעצימה את נכס המידע" אמר , "היא המקפצה לתוצאות עסקיות טובות". לדבריו, ניתוח המידע מספק אפשרות לפלח מידע על נתח שוק, הכנסה וחוויית לקוח, שאחת התוצאות שלה היא התייעלות, שהופכת מידע לתובנה עסקית במהירות רבה".

"בניגוד למה שמקובל לחשוב יש הבדל, בין המושגים BI ו-Big Data. ב-BI מדברים על מידע, עסקי מודיעיני ואילו המושג השני מדבר על מידע כערך", סיכם בירן.

ג'ין טורגאון, סגן נשיא בכיר באוויה (Avaya), השתתף אף הוא במפגש המנמ"רים. טורגאון ערך בשבוע שעבר סדרת מפגשים עם מנמ"רים ולקוחות במסגרת אירועים שאוויה ארגנה, אמר כי "השינויים המהירים של העסקים דורשים מעבר לענן ויצירת מערך IT אגי'לי. גורמים לכך שמנהלי ה-IT שואפים לפשטות, רוצים המשכיות עסקית. אנו מעוניינים בהמשכיות ולא בעבודה מתוך תחושה של אסון. המטרה שלנו היא לעבוד שקוף ולא לעסוק בגיבויים".

ג'ין טורגאון, סגן נשיא אווייה לטכנולוגיות וארכיטקטורה מבוססת תוכנה. צילום: ניב קנטור

ג'ין טורגאון, סגן נשיא אווייה לטכנולוגיות וארכיטקטורה מבוססת תוכנה. צילום: ניב קנטור

טורגאון פירט בסיכום את חזון האג'יליות של אוויה, שכדי ליישם אותו יש לגשר על הפער, שקיים בין הקיים כיום ב-IT לבין מה שהאג'יליטי דורשת: "הארגון מכיל טלפונים, VoIP וועידת וידיאו. היום לא חשוב מאיפה אתה מדבר, אלא מה שחשוב הוא התהליך. אתה זה שיכול לבחור את המדיה, היום מדברים על תקשורת אחודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים