הרשות להגבלים עסקיים אישרה לאילן בן דב לרכוש את פרטנר בתנאי שימכור את רשת דינמיקה

ההתנייה נובעת מכך שדינמיקה מחתימה את לקוחותיה על חוזה התקשרות עם סלקום, ולמעשה - מהווה זרוע שיווקית שלה ● הרשות חוששת, כי אם דינמיקה תישאר בידי סקיילקס, עשויות סלקום ופרטנר להעביר מידע בין אחת לשנייה ● בן דב יוכל לרכוש את מניות האצ'יסון בפרטנר, המהוות 51% מסך כל מניות החברה, תמורת כ-5.3 מיליארד שקלים

הרשות להגבלים עסקיים אישרה אתמול (ב') את המיזוג בין סקיילקס קורפוריישן – חברה ציבורית בשליטתו של אילן בן דב – לבין פרטנר. בכך מאפשרת הרשות לבן דב לרכוש את מניות האצ'יסון בפרטנר, המהוות 51% מסך כל מניות החברה, תמורת כ-5.3 מיליארד שקלים. עם קניית המניות תושלם, למעשה, הרכישה של פרטנר על ידי בן דב.

סקיילקס היא חברה ציבורית בשליטתו של בן דב, הפועלת בשני תחומים עיקריים: ייבוא בלעדי של מכשירי קצה סלולריים מתוצרת סמסונג (Samsung) ומכירה קמעונאית של מכשירים סלולריים מתוצרתם של מגוון יצרנים ברשת החנויות דינמיקה, בעיקר ללקוחות סלקום. למעשה, דינמיקה פועלת כזרוע שיווקית של סלקום, שכן עם מכירת המכשירים, מחתימה הרשת את הלקוח על חוזה התקשרות עם החברה. הרשות התנתה את אישור עסקת הרכישה בכך שסקיילקס תמכור את דינמיקה, מחשש שפרטנר וסלקום יעבירו ביניהן מידע. ההערכות בשוק הן שהרוכשת של דינמיקה תהיה סלקום עצמה.

כמו כן, הוחלט שעל סקיילקס להפסיק לפעול בתחום מכירת שירותים כלשהם לסלקום, בכלל זה ציוד קצה, למעט מכירה סיטונאית של מכשירים מתוצרת סמסונג. הרשות לא רואה סכנה בכך שסקיילקס תמשיך לייבא את מוצרי סמסונג במקביל לבעלות על פרטנר, משום שללקוחות יש חלופות אחרות, כמו נוקיה (Nokia) וסוני-אריקסון (Sony-Ericsson).

משרד התקשורת: לאשר את המיזוג רק אם סקיילקס לא תוכל לנוון מכשירים

במשרד התקשורת סבורים אחרת. במסמך העמדה שהציגו אנשי המשרד בפני הממונה נכתב, כי ניוון מכשירים על ידי יבואן ציוד קצה יכול להיעשות על פי בקשת מפעיל סלולר גם אם אין בין הגופים זיקה. עם זאת, ציינו במשרד שבהינתן העובדה שהאינטרסים של יבואן ציוד הקצה מתמזגים עם אלה של המפעיל, הרי שהחשש לשיתוף פעולה מעין זה גובר. אם חשש זה יתממש, המגוון והאיכות של שירותי הסלולר המוצעים לציבור המנויים עלולים להיפגע. בנוסף, במקרה שכזה עלולה להישלל מהמנויים האפשרות ליהנות ממחירים נמוכים יותר.

לכן, ממליץ המשרד שהמיזוג בין סקיילקס לפרטנר יאושר רק בכפוף לכך שזו תהיה מנועה מלגרום ליצרן ציוד הקצה לנוון מכשירי קצה סלולר המשווקים בישראל, או לעשות זאת בעצמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים