פרופ' שמעון עמר, מכללת אוהלו: "החינוך נשאר מחוץ למהפכה הטכנולוגית"

"הילדים המגיעים לגנים כשירים טכנולוגית ואנחנו 'מקלקלים' אותם בהיבט זה", אמר עמר, נשיא המכללה

פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת אוהלו. צילום: קובי קנטור

"המהפכה הטכנולוגית הסתיימה והחינוך נשאר מחוץ לה. על המערכת 'לגרד' את הפוטנציאל הקיים בה לטובת הטמעתה במערכת החינוך", כך אמר פרופ' שמעון עמר, נשיא מכללת אוהלו.

פרופ' עמר דיבר בפאנל שעסק ב-"כיתה העתידית – חזון ומציאות", שנערך במסגרת כנס EduTech 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מורים ואנשי מקצוע מתחום החינוך המתוקשב. הנחו את הכנס אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה. בן ארי אף הנחה את הפאנל.

לדברי פרופ' עמר, "העובדה שמכניסים ספרים דיגיטליים למערכת החינוך לא מעידה על כך שהמהפכה הטכנולוגית הגיעה אליה. הילדים המגיעים לגנים כשירים טכנולוגית ואנחנו 'מקלקלים' אותם בהיבט זה. צריך להשקיע במורים כדי שהטכנולוגיה תהיה שקופה ותהווה חלק אינטגרלי מעבודתם. הטכנולוגיה לא תכתיב למורים כיצד לפעול, מה שנדרש הוא שתהיה למורים התודעה שהיא קיימת ויכולה לסייע לתהליך הלמידה ולהעשיר אותה".

"מנהלי המערכת לא יכולים לדבר בשפה העדכנית"

דובר נוסף בפאנל היה דוד שטרית, ראש המכון ללימודי המשך של המסלול האקדמי המכללה למנהל. לדבריו, "הכיתה המסורתית תשתנה ותותאם לפי כישורים ולא לפי גיל".

דוד שטרית, ראש המכון ללימודי המשך של המסלול האקדמי המכללה למנהל. צילום: קובי קנטור

דוד שטרית, ראש המכון ללימודי המשך של המסלול האקדמי המכללה למנהל. צילום: קובי קנטור

שטרית ציין כי "מערכת החינוך שייכת לתלמידים ולכן, צריך לשאול אותם מה הם צריכים. מה שיאפיין את החינוך העתידי יהיה שיתופיות ושילוביות".

"אני בא מעולם ההיי-טק, הייתי שותף להקמת שבע חברות", הוסיף. "מעמדך בחברות אלה נקבע לא לפי גילך אלא לפי מידת המהפכניות והחדשנות שאתה מביא עימך. למידה אינה חדשנית, אלא שבעולם החדש היא צריכה להיות קצרה ובכל גיל".

הוא סיים באמרו ש-"את המערכת מנהל דור שלא יכול לדבר בשפה העדכנית. לעומת זאת, התלמידים מאוד חכמים והמורים יכולים להיות מנטורים שלהם. התלמידים אינם חוצפנים, הם פורצי גבולות והם יובילו אותנו למהפכות אדירות. ככה נגיע למחוזות טובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים