משרד התקשורת: על בזק לעמוד בהתחייבויות במעבר לשוק הסיטונאי

המנכ"ל, אבי ברגר, קיים דיון דחוף בעקבות תקלות במעבר של לקוחות לחבילות החדשות והתרה בבזק כי היא עלולה להיקנס ● החברה: "משרד התקשורת ערך שינויים ברגע האחרון"

אבי ברגר, מנכ"ל משרד התקשורת המפוטר. צילום: ניב קנטור

משרד התקשורת התרה בבזק כי היא עלולה להיקנס אם לא תעמוד בהתחייבויותיה במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי. הבוקר (ד') קיים מנכ"ל המשרד, אבי ברגר, דיון דחוף בהשתתפות נציגי החברה וספקיות האינטרנט, לאחר שלקוחות שביקשו לעבור לחבילות החדשות נתקלו בקשיים ותקלות. על פי הספקיות, המקור של התקלות הללו הוא בבזק.

רפורמת השוק הסיטונאי, או הפס הרחב, יצאה לדרך אתמול ואפשרה לחברות להתחיל לשווק חבילות אינטרנט במהירות של 100 מגה-ביט במחירים שנעים סביב 100 שקלים לחודש. כמה חברות החלו לעשות זאת, אולם אחרות העדיפו לחכות עד שיתבהר שהטכנולוגיה עובדת כשורה.

בשעות שלאחר השקת הרפורמה הגיעו למשרד התקשורת תלונות רבות מצד מפעילות על כך שמעברים של לקוחות לא מתבצעים גם באמצעות פורטל ייעודי שהוקם לצורך זה. זאת, על אף שבתחילה סוכם שההודעות יועברו בכלל באמצעות הודעה בדואר אלקטרוני או בשיחת טלפון. בעקבות התלונות הורה ברגר על קיומו של הדיון הדחוף הבוקר.

בתוך כך, פרסם משרד התקשורת כמה החלטות הקשורות לרפורמה. אחת מהן היא חיוב של בזק לשלוח טכנאי בכל מקרה של התקנת מנוי חדש – גם אם הוא לקוח של ספקיות האינטרנט, כדי לא להפלותו מול לקוח של החברה. הנחיה נוספת מורה כך שמעבר לקוחות יהיה כרוך בניתוק של כמה שניות בלבד.

בזק: "משרד התקשורת שינה דברים שהוא עצמו קבע"

מבזק נמסר בתגובה כי היא "חיברה את מפעילות התקשורת למערכת השוק הסיטונאי שהקימה ומספקת באופן מעשי שירות זה. אנחנו מעוניינים לאפשר לצרכנים המבקשים להתחבר לשוק הסיטונאי מעבר פשוט, אך ללא טעויות ותקלות שעלולות להשפיע על השירות".

החברה הפנתה לתיקונים שהוציא משרד התקשורת, שהתקבלו "בליל השקת המהלך". לדבריה, המשרד קבע "תיקונים מהותיים של הרגע האחרון בדרך פעולת השוק הסיטונאי, ושינה למעשה את תיק השירות שהוא עצמו קבע קודם לכן. את השינויים הללו לא ניתן ליישם בלוח זמנים קצר".

בזק קראה "לכל הצדדים" לתת יד ו-"לסייע בפתרון הסוגיות המורכבות הנובעות מהפעלת השירות הסיטונאי שזה עתה הוקם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים