גדי גילאון, יו"ר מוביסק: "שימוש במחשוב חוץ דומייני חושף אותנו ליותר בעיות אבטחה"

"88% מהיישומים אינם מוכנים לשימוש ברמה הארגונית", ציטט גילאון סקר מדאיג ועמד על היבטי האבטחה של העניין

גדי גילאון, יו"ר מוביסק

"המציאות כיום היא של מחשוב היברידי. עולמות הענן והמובייל מתלכדים יחד עם המחשוב הארגוני. זהו עולם שפועל בתוך הדומיין ומחוץ לו, והדבר מקבל תאוצה בעקבות הכניסה של האינטרנט של הדברים. עם המציאות הזו צריכים להתמודד. מיישמי CRM בענן צריכים ללמוד כיצד לפעול בעולם משתנה כזה, קודם כל כיצד מתמודדים עם האבטחה", כך אמר גדי גילאון, יו"ר מוביסק (Mobisec).

גילאון דיבר בכנס CRM best in Cloud שנערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים ובהנחיית אבי עסיס, מנכ"ל WideLink. השתתפו בו כ-200 אנשי מקצוע.

"ככל שאנחנו פונים ומשתמשים יותר במחשוב החוץ דומייני", הסביר גילאון, "כך אנחנו חשופים ליותר בעיות אבטחה. כך, למשל, במקרים מסוימים מספיק שפורצים סיסמה אחת, ולא משנה לאיזה יישום היא שייכת. כך יש סיכון גדול שאפשר יהיה להגיע לנתוני הליבה. זאת מדוע? כי נתוני הגישה לחשבונות של כ-15% מהמשתמשים הארגוניים ביישומי ענן נגנבו. בגלל ריבוי היישומים בהם משתמשים כיום בענן, כולל היבט ה-CRM, מתברר שכ-50% מהמשתמשים בוחרים להגדיר סיסמה אחת למספר יישומים כדי שיוכלו לזכור. זאת עוד מעבר לכך שכ-13% מהיישומים לא מאומתים על ידי ה-IT על אף שהם בעלי חשיבות קריטית לארגון", תיאר גילאון חלק מהסכנות שנובעות משימוש ביישומי ענן באופן לא מאובטח מספיק ויכולות להתרחש בארגון.

נתון חשוב אחר שהוא העלה במהלך דבריו מראה כי 88% מהיישומים לא מוכנים לשימוש ברמה הארגונית בגלל היבטים של אבטחת מידע. "עם המספרים האלה והבעיות הללו חייבים להתמודד, כי אי אפשר לעצור את הענן, כל כמה שזה מאוד מטריד וכמה שזה יוצר מורכבות גדולה מאוד".

"אלא שזו רק תחילת המורכבות של הבעיה", המשיך גילאון. "האם מישהו מבטיח לי שכשאני רוכש יישום מחנות האפליקציות של Salesforce אני מוגן? הרי אם מדובר ביישום שאינו שלהם אלא של צד שלישי, איך אני יודע מה רמת האבטחה שלו, מי מבטיח לי שזה לא מסכן את האבטחה שלי? אכן, ניהול מורכב".

הפתרון שמציע גילאון "מושג באמצעות כלי חדש שאנחנו מכנים Cloud Access Security Broker, שאליו צריך להצמיד את העובדה שהאתגר שלנו הוא תפיסה חדשה שצריכים לאמץ. עוברים לענן כי השוק נמצא שם, אבל עושים את המעבר הזה בצורה הנכונה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים