דו"ח המובייל של סיטריקס מסמן מגמה ברורה: צריכת הווידיאו גוברת

נתוני המחקר מצביעים על כך שצרכנים המחזיקים ב-iPhone 6 Plus משתמשים בכמות מידע כפולה ביחס למשתמשי iPhone 6, בגלל צריכת וידיאו מרובה יותר על מסכים גדולים יותר

אנשים אוהבים לצפות בתכני וידיאו בסלולר. צילום: BigStock

צריכת הווידיאו במובייל הולכת וגוברת, כך עולה מדו"ח המובייל החצי שנתי שפרסמה סיטריקס (Citrix). הדבר מתאפשר הודות ובהשפעת העלייה בצריכת הנתונים בסלולר והשיפור במהירויות של הרשתות הסלולריות.

בפעם הראשונה מתייחס הדו"ח הן לסקטור הפרטי והן לזה העסקי. הוא מרכז נתונים מחתך עולמי של מפעילי רשתות סלולריות וארגוני אנטרפרייז, ומספק תובנות לגבי מגמות מובייל הנוגעות לצרכנים פרטיים, לארגונים ולמפעילים סלולריים.

נתוני הדו"ח מצביעים על כך שצרכנים המחזיקים ב-iPhone 6 Plus משתמשים בכמות מידע כפולה ביחס למשתמשי iPhone 6. ההבדל נובע מצריכת וידיאו מרובה יותר על מסכים גדולים יותר. צרכנים וארגונים צריכים להיות מודעים להשפעות מכשירי סלולר עם מסכים גדולים יותר על אופן צריכת הנתונים ולבצע התאמות בחבילות גלישה ובתקציבים.

עושה רושם כי השיפור ברשתות והגדלת המסך במכשירים משפיעה בעיקר על צריכת תכני וידיאו מעולם הספורט, שיותר מהוכפלה והגיעה ל-50% מכלל תכני הספורט שנצרכו ברבעון האחרון של 2014 לעומת 21% מהם ברבעון השלישי שלה.

עוד מידע שעולה מהדו"ח מצביע על כך שמספר המכשירים הניידים הנמצאים בשימוש ארגוני עלה ב-72% ביחס לשנה הקודמת, במקביל לעלייה של מגמות אזוריות וסקטוריאליות: iOS, מערכת ההפעלה של אפל (Apple), נותרה המערכת הדומיננטית בעולם הארגוני, עם 64%. אנדרואיד צוברת פופולריות באסיה ו-Windows פופולרית יותר באירופה ובמזרח התיכון (16%), לעומת צפון אמריקה (7%).

ניתוח מעמיק יותר מעלה שחלוקת מערכות ההפעלה משתנה בין סקטורים תעשייתיים שונים: במגזר העסקי כמות המכשירים מבוססי iOS עומדת על 71% והאנדרואיד עומד בסקטור הרפואי על 39%. בנוסף, הממצאים מצביעים על חסימת אפליקציות ואשרור אפליקציות של רשימות יישומים כמעט זהות (בעיקר רשתות חברתיות), המשפיעות על פריון עובדים מצד אחד, אך גם על שיתוף הפעולה ביניהם מצד שני סימן לשינוי התפיסה שבאמצעותה ארגונים ממנפים ומנהלים את ניידות העובדים.

גונתר ברנד, סגן נשיא סיטריקס לאזורי מזרח אירופה, רוסיה, טורקיה וישראל, אמר כי "הקו בין שימוש אישי לעסקי במכשירים ניידים ממשיך להיות מטושטש, שכן שימוש בסמארטפון עבור כמעט כל צורך הפך לשגרתי. אין זה אפשרי יותר לשמור על גבולות מלאכותיים בין השימוש העסקי לאישי. הדו"ח שלנו מספק חלון להזדמנויות פוטנציאליות ולסיכונים אפשריים עבור מפעילי סלולר ומחלקות מחשוב ארגוניות, ומאפשר להבין את חוויית המשתמש המצופה בבית, בעבודה ובשעות הפנאי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים