דורון מגיד, מנהל המטרונית, עיריית חיפה: "מערכת הבקרה תאפשר לנוסעים לדעת מתי יגיעו לתחנה"

מגיד נשא דברים ב-WORLD e-GOV Forum שהופק על ידי אנשים ומחשבים, וציין, כי המערכת החדשה תסתמך מאוד על IT ● לדבריו, "מדובר במערכת הסעת המונים הנהנית משני העולמות - הן של הרכבת והן של האוטובוס"

המטרונית בחיפה, מערכת אוטובוסים דו מפרקיים (בשלושה חלקים) שיסיעו עד 200 נוסעים במסלולים ייעודיים, תסתמך מאוד על מערכות IT. כך אמרו אתמול (ג') דורון מגיד, מנכ"ל חברת יפה נוף, המנהלת את הפרויקט מטעם עיריית חיפה. מגיד נשא דברים בכנס World e-GOV Forum שהופק על ידי אנשים ומחשבים.

לדברי מגיד, "מדובר במערכת להסעת המונים הנהנית משני העולמות. כמערכת המדמה רכבת קלה, היא מבוססת על צירים ייעודיים, עדיפות בצמתים, מערכות מתקדמות של כירטוס, ניהול התפעול, ומערכות מידע בזמן אמת; כמערכת המבוססת על אוטובוסים, היא נהנית מהגמישות של האוטובוס המאפשרת לו לנסוע הן בנתיבים ייעודיים והן בנתיבים רגילים – למשל, במקרה של חסימה. עלויות הבניה והתחזוקה של המטרונית נמוכות למדי ביחס למערכות דומות המבוססות על רכבות או חשמליות, והיכולת להרחיב או לשנות את מסלולי הנסיעה קלה והמהירה. בנוסף, המנוע של המטרונית אוטונומי, ואינו תלוי באספקת חשמל חיצונית, הנהוגה בחשמליות".

מגיד ציין, כי למטרונית תהיה גם מערכת ניהול ובקרה מרכזית, ומערכת שתספק מידע לנוסע העומד בתחנה, כך שהוא יוכל לדעת מתי האוטובוס יגיע אליו. במקביל, גם הנוסעים בתוך האוטובוס יוכלו לדעת מתי יגיעו לתחנות הקרובות. הוא הוסיף, כי המטרונית תקבל עדיפות ברמזורים בתדירות של 70%, ועל כל אוטובוס יוצב גלאי שישדר לרמזור, כי הוא מתקרב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים