חברת החשמל הטמיעה את תוכנת הניווט IGO במאות אלפי שקלים

התוכנה הוטמעה במכשירים הניידים של עובדי השטח של החברה, כדי שיוכלו למצוא עמודים ומתקני חשמל, בשאיפה לתקן את התקלות מהר יותר ● לדברי יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב בחברת החשמל, היא חוסכת כ-20 מיליון שקלים בשנה

יוסי שנק, סמנכ"ל התקשוב של חברת החשמל. צילום: קובי קנטור

חברת החשמל הטמיעה במכשירים הניידים של עובדיה תוכנת ניווט לאיתור עמודים ומתקני חשמל. התוכנה לא תלויה בחיבור לאינטרנט. היקפו הכספי של הפרויקט, שהחל בדצמבר האחרון וארך כמה שבועות, עומד על מאות אלפי שקלים.

במהלך 2014 רכשה חברת החשמל כ-1,200 רישיונות לתוכנה, IGO, והתאימה את היישום לצרכיה. האינטגרציה נעשתה על ידי עובדי אגף מערכות מידע ותקשוב של חברת החשמל.

התוכנה היא פרי פיתוח של NNG הישראלית, אותה משווקת בארץ Gps & More. היא מספקת מערכות ניווט למחשבי כף יד שונים ולטלפונים חכמים. התוכנה מתעדכנת כמה פעמים בשנה וכוללת מיפוי של שטחים פתוחים.

האפליקציה הוטמעה במכשירים החכמים של עובדי השטח, שנדרשים להגיע במסגרת עבודתם בין היתר לאזורים פתוחים ומבודדים. כ-600 יישומי IGO הוטמעו במהלך הסערה האחרונה ומהחברה נמסר כי הם סייעו לעובדים לאתר את מיקום מתקני החשמל במהירות רבה יותר, ובכך קיצרו את זמני ההגעה אליהם. התוכנה החליפה את מפות הנייר, שיחות הטלפון והידע המוקדם של העובדים, שבאמצעותה הם היו מאתרים את העמודים והמתקנים לפני הטמעתה.

יוסי שנק, סמנכ"ל תקשוב בחברת החשמל, אמר לאנשים ומחשבים כי "IGO מקצרת את זמן ההגעה של עובדי השטח בכ-90%, הן לעמודים ולמתקני החשמל באזורים אורבניים והן באזורים פתוחים וביישובים ללא כתובות מסודרות, בהם היא יעילה יותר. בדרך זו מתקצר משך הטיפול בתקלה".

לדבריו, "מדובר בשיפור משמעותי בשירות של החברה ללקוחותיה, שמאפשר קיצור זמן החזרת החשמל במקרה של תקלות או מפגעים ברשת החשמל. בנוסף, תהליך העבודה הפך יותר חסכוני וירוק – בשעות העבודה, חיסכון בדלק, ירידה בבלאי של כלי הרכב, וחיסכון בנייר ובחומרי הדפסה. כל אלה מהווים תרומה ישירה לאיכות הסביבה, בנוסף לחיסכון כספי ישיר אותו מעריכים מומחי החברה בכ-20 מיליון שקלים בשנה".

התוכנה החדשה – המשך לפרויקט מגדלור

המהלך מצטרף להטמעת מערכת שליטה ובקרה לניהול של צוותי העבודה בשטח – פרויקט עליו פורסם בבדצמבר האחרון, כחלק מלקחי הסופה שאירעה בסוף 2013. אותה מערכת, מגדלור, פותחה על ידי TSG, לשעבר חלק מנס טכנולוגיות, והיא מאפשרת מתן תמונה רחבה בזמן אמת בין צוותי העבודה בשטח לדרג הניהולי. משתמשים בה בין 300 ל-500 צוותים של עובדי החברה, כשכל צוות מונה שניים-שלושה עובדים, בנוסף לעשרות עובדים במטה, במוקדים ובהנהלה.

שנק הסביר כי "הטמעת IGO היא עוד נדבך והמשך לפרויקט מגדלור. הפרויקט הנוכחי נועד לרבים מעובדי השטח של החברה, בעוד מגדלור נועד לראשי הקבוצות שלהם, כי הוא מכיל פונקציות לניהול אירועים". הוא ציין כי "IGO מביאה להתייעלות תפעולית, לטובת הטיפול בשוטף, ולא רק בעת אירועי חירום".

לדברי אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל, "המעבר של עובדי השטח לשימוש באפליקציות ובאמצעים דיגיטליים עכשוויים הוא חלק ממהלך כולל של הטמעת טכנולוגיה מתקדמת לטובת שיפור השירות וצמצום זמני אי-אספקת חשמל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים