חדש: משתמשי בינג יוכלו לחפש גם תמונות
מיקרוסופט השיקה גרסה בטה לאופציית החיפוש החזותי, כחלק מהתחרות שלה מול גוגל ● בחלק מהמקרים, כמו חיפוש מכוניות, ניתן למיין את התמונות לקטגוריות שונות, למשל: יצרן, מחיר או סוג רכב ● עם זאת, נתונים חדשים מראים שנתח השוק של בינג עומד רק על 3.5%, מול 83% לגוגל ● החיפוש החזותי לא מוצע, בשלב זה, בישראל
מיקרוסופט (Microsoft) ממשיכה בתחרות מול גוגל (Google): הענקית השיקה במנוע החיפוש שלה, בינג (Bing), אפשרות לערוך חיפושים לפי תמונות. זאת, בניגוד לאפשרות שהתקיימה עד עתה – לחפש באמצעות טקסט בלבד. כך, למשל, כשמזינים את מילת החיפוש HDTV, ניתן לראות תמונות של מכשירי טלוויזיה רלוונטיים. כשמחפשים מכוניות – מוצגים דגמים שונים, וניתן למיין לפי יצרן, מחיר או סוג רכב. לפי שעה, החיפוש החזותי מוצע בגרסת בטה (כמו מנוע החיפוש כולו) ורק בקטגוריות מסוימות, שנקבעו על ידי מיקרוסופט.
החיפוש החזותי מבוסס על טכנולוגיית הסילברלייט של מיקרוסופט. בחברה מאמינים בפוטנציאל של אופציית חיפוש זה ומקווים, כי זה יסייע לבינג לצמצם את הפער מול גוגל. עם זאת, נראה, כי כדי להגיע ליעד זה, צריכה מיקרוסופט לעבור עוד כברת דרך ארוכה. מנתונים עדכניים שפרסמה חברת המדידה Net Applications עולה, כי נתח השוק של גוגל בתחום מנועי החיפוש מגיע ל-83%, ובינג מגיע ל-3.5% בלבד. הנתח של יאהו! (!Yahoo) עומד על 7%.
"אין ספק שלתמונות תפקיד חשוב, והן יכולות לסייע מאוד בחיפוש", כתב טוד שוורץ, מנהל המוצר המופקד על בינג, בהודעה שפרסם בבלוג של החברה. ממחקר שערכה מיקרוסופט עולה שהמוח האנושי מעבד תוצאות חיפוש שכוללות תמונות בקצב מהיר ב-20% בהשוואה לתוצאות חיפוש שכוללות טקסט בלבד. "החיפוש החזותי מציע דרך חדשה לעבור על תוצאות החיפוש, במיוחד בחיפושים שמניבים תוצאות בעלות מבנה מאורגן יחסית", כתב.
שוורץ הבטיח להציג חידושים נוספים בחודשים הקרובים. מהלכים אלה הם, כאמור, עוד צעד בתחרות של מיקרוסופט מול גוגל, ובאים לאחר שלפני כחודשיים הכריזה החברה על עסקה עם יאהו!, שבמסגרתה ישמש בינג מנוע החיפוש העיקרי שלה, בעוד שמיקרוסופט תוכל לשלב את טכנולוגיית החיפוש של יאהו! בבינג.
יצוין, כי החיפוש החזותי לא מוצע, בשלב זה, בישראל.
תגובות
(0)