עתידות: המקלדת שתדע סיסמאות

מי היה מאמין שלכם ולחברכם יכולה להיות אותה מילת סיסמה לכניסה למחשב, אבל מה שיקבע זה קצב ההקלדה שלכם ולא המילה עצמה? ● נחמה אלמוג נלהבת מההמצאה שתפתור את בעיית הסיסמאות השבלוניות

תנו לאצבעות ללכת במקומכם. צילום אילוסטרציה: BigStock

האם עומד להסתיים בקרוב עידן הסיסמאות? סוג חדש של מקלדת שעשוי לספק רמה גבוהה של אבטחה בלי תלות בסיסמה גורם למחשבה שהתשובה לשאלה הזו חיובית.

חוקרים במכון הטכנולוגי של ג'ורג'יה החלו פרויקט של יצירת מקלדת שמופעלת על ידי הקשות אישיות שיוצרות קישור אלחוטי. ועכשיו בעברית: המקלדת ה-"חכמה" לוכדת טעינות זעירות המיוצרות על ידי הקשת האצבעות על מקשי הפלסטיק, שמצופים בחומר שהוא מוליך חשמלי. מנות החשמל הקטנות ניתנות לאחסון בסוללת ליתיום ולחלופין, מאפשרות משלוח של אותות אלחוטיים.

במהלך המחקר גילו החוקרים כי יכולה להיות לעבודה שלהם השפעה רחבה על יישומים נוספים. 104 מתנדבים הקישו מילה מסוימת על המקלדת החכמה ובאמצעות תוכנה פשוטה נאסף מידע על עוצמת ההקשה ועל מרווחי הזמן בין אות לאות. או אז הסתבר כי המדידות האלה ייחודיות לכל פרט. באמצעות ניתוח האותות נתגלה שלכל אדם יש תבנית הקלדה ייחודית ואישית, משהו שיכול להוות אמצעי לאימות ביומטרי.

צוות המחקר עדיין עמל על יצירת מקלדת חכמה ואמינה, וחברי הצוות מאמינים שתוך שנתיים תוכל ההמצאה שלהם להיות מסחרית.

נכון שלא הכול סגור ושיש עדיין תסריטים שצריך למצוא להם מענה, כמו הזדהות במקרה שאדם נפצע ומאבד אצבע, אבל מעבר לכך, היופי שבהמצאה הזאת הוא האפשרות להיפטר מסיסמאות ומהדאגה למקרה שהאקרים גנבו נתוני כניסה סודיים, משום שאיש אינו יכול להעתיק את סגנון ההקשה האישי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים