יובב יהב, עיריית ראש העין: "נדרשים מובילים טכנולוגיים לבתי הספר"

"מוביל טכנולוגי יוכל להקפיץ את רמת בית הספר ואת התלמידים", אמר יהב, מנמ"ר העירייה

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

"אנחנו, המנמ"רים, לא רואים את החינוך כדבר פדגוגי, משום שאנחנו כל הזמן חושבים טכנולוגיות. הכיתה המסורתית לא השתנתה, הדלת סגורה ואיש לא יכול להיכנס. מעבדת המחשב המסורתית משעממת, נדרש להכניס את התלמידים לאווירת הטכנולוגיה ויותר חשוב, לתת למורים את הכלים הטכנולוגיים ולהדריך אותם", כך אמר יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין. לדבריו, "טכנאי בית הספר יודע לתקן טכנולוגיה שהתיישנה או להחליף חומרה. מה שנדרש בבית הספר הוא מישהו שינהיג, שיוביל את המוסד בהיבט הטכנולוגי. ככה הוא יוכל להקפיץ את רמת בית הספר ואת התלמידים".

יהב דיבר בכנס מוניציפאלי 2014. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"היכולת הטכנולוגיות הולכות ומתקדמות", אמר יהב. "כאשר הקמנו רשתות אלחוטיות בבית הספר, חסמנו טאבלטים ומכשירי טלפון סלולריים כי זה גזל רוחב פס. כיום ניתן לתת לילדים להתחבר ברשת האלחוטית. ניתן לנצל את הסמארטפונים לטובת כתיבת והעלאת חומרים לאתר בית הספר".

עוד הוא אמר כי "בתי הספר צריכים להיות נוכחים ופעילים בפייסבוק (Facebook) ובטוויטר (Twitter)" וכי "כל מיני טכנולוגיות שבעבר הוצאנו החוצה ניתנות כיום לביצוע בפנים (In-house), כפרויקט בית ספרי".

על פי יהב, "ספריות בתי הספר צריכות להיות פתוחות לכולם. כך התלמידים והמורים יוכלו לנהל דיונים, לעשות עבודות תחקיר שישולבו בהן היבטים של אינטראקטיביות, להשתמש במדפסות תלת מימד ועוד".

אורי בן ארי, יועץ בכיר לשלטון המקומי בנושא ערים חכמות. צילום: קובי קנטור

אורי בן ארי, יועץ בכיר לשלטון המקומי בנושא ערים חכמות. צילום: קובי קנטור

הוא סיכם באמרו כי "אנחנו נמצאים בעידן חדש גם בתחום החינוך. יש לנו תקשורת וטכנולוגיה זמינות, והן יובילו אותנו ליצירתיות ולחשיבה אינסופית".

מפת הדרכים לעיר חכמה

אורי בן ארי, יועץ בכיר לשלטון המקומי בנושא ערים חכמות, אמר כי "הערים כיום אמנם חכמות, אבל הן יכולות להיות חכמות יותר". לדבריו, מגמת העיור אותה חווה העולם הביאה לכך שמחצית מהאוכלוסיה בתבל חיה בערים ובכדור הארץ המערבי, הנתון עומד על 80%.

"היקף האוכלוסיה בערים ימשיך לגדול בעשור הקרוב – דבר שיוצר אתגרים לראשי הערים ומהווה מניע לעבור לעיר חכמה", אמר. לדבריו, "האתגרים העיקריים העומדים בפני כל עיר בעולם הם: קיימות, בריאות, רווחה, ביטחון, יעילות והתייעלות. המהפכה הטכנולוגית שאנחנו חווים בשני העשורים האחרונים מאפשרת לעשות זאת".

בן ארי הוסיף כי "עיר חכמה היא כזו שמשתמשת ב-ICT כדי להיות יותר חכמה ומנצלת את הטכנולוגיה לטובת שיפור השירותים לאזרח, הגדלת רמת החיים, הפחתה של צריכת גזי חממה וחיסכון בהוצאות ואנרגיה, תוך ניצול יעיל של המשאבים שלה. עיר חכמה אינה רק טכנולוגיה, אלא גם שימוש וניצול טכנולוגיה שמאפשרת לה להיות כזו".

"יש לעיר חכמה כמה מאפיינים: פינוי אשפה, תשתיות אינטרנט, מערכות ניהול מים, מערכות תקשורת ואבטחה, ומערכות חינוך ובריאות – כולם חכמים", הוסיף.

לדבריו, "המטרה הסופית של עיר חכמה היא להגיע לבידול תחרותי של אותה עיר, על מנת למשוך אליה תושבים ועסקים ולתת להם שירות טוב יותר".

בן ארי סיכם באמרו כי "לכל ראש עיר יש אחריות מקצועית לתחומי בנייה, אנרגיה, תקשורת ועוד. קיימים מחסומים רבים ליישום של עיר חכמה, ביניהם רמת מודעות נמוכה של ראש העיר. תפקידו של המנמ"ר בעיר חכמה הוא החשוב ביותר, כי כל דבר יקרה דרכו. הוא מבין בעסקים וטכנולוגיה, הוא יהיה המוביל והמנהיג, חבר הנהלה בכיר וזה שמלמד את מקבלי ההחלטות, בוחן ומיישם את האפליקציות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מייקל

    גם יובב יהב ועיריית ראש העין בחרו ברשת האלחוטית המתקדמת והאמינה של ruckus wireless כמו מנמ״רים מוניציפאלים רבים.

אירועים קרובים