נובל מציגה: יישומי דוט.נט – גם ב-iPhone וב-iPod Touch

המפתחים יוכלו להשתמש בכלי החדש, MonoTouch 1.0, כדי לפתח יישומים בהתבסס על קוד וספריות שנכתבו עבור מסגרות דוט.נט אחרות ● הפיתוח ייעשה באמצעות AppStore ● מחיר הכלי החדש בגרסה אישית הוא 399 דולרים, ובגרסה ארגונית - 599 דולרים

נובל (Novell) שיחררה כלי פיתוח חדש שיאפשר למפתחי דוט.נט לפתח יישומים עבור מכשירי ה-iPhone וה-iPod Touch. בעזרת יישום שנקרא MonoTouch 1.0, יכולים מפתחים המשתמשים במסגרת התכנות של מיקרוסופט (Microsoft) לנצל קוד וספריות שנכתבו עבור מסגרות דוט.נט אחרות לצורך פיתוח יישומים שיוצעו דרך AppStore – חנות היישומים של אפל (Apple) – מה שאמור לפשט את הפיתוח. בנוסף, לראשונה, ניתן יהיה לפתח באמצעוות הכלי החדש יישומים בשפת #C, או בכל שפה אחרת שמאפשרת פיתוח בסביבת דוט.נט. יצוין, כי נכון להיום, רוב היישומים למכשירי ה-iPhone וה-iPod Touch נכתבים בשפת C ובעזרת #Objective-C.

לפי נובל, כלי הפיתוח החדש נכתב באמצעות Mono Project – יוזמת קוד פתוח שממומנת בידי החברה.

מיגואל דה איקזה, מקים פרויקט Mono וסגן נשיא לפלטפורמות פיתוח בנובל, אמר ש-"רוב המפתחיפ לסביבת חלונות בחרו בשפת ה-#C ובסביבת הפיתוח דוט.נט, מה שהביא לדרישה עצומה לכלים מבוססי דוט.נט לפיתוח יישומי iPhone. אנחנו פיתחנו את MonoToch בגלל הדרישה הזו".

העלות של הכלי החדש בגרסה אישית היא 399 דולרים. גרסה ארגונית נמכרת ב-599 דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים