"היישומים הביומטריים יתרחבו בעתיד לתחומים נוספים"

זה היה המסר המרכזי שעלה מכנס משותף עם המדען הראשי, אבי חסון, שנערך בנושא הביומטריה בישראל ● מישל היברט, מנכ"ל מתימו"פ: "בארץ יש את כל התנאים לעשות מחקר ופיתוח ביומטריים באופן נכון"

רם ולצר, הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה

"רעיון היישומים הביומטריים הולך ומתרחב, ובקרוב נראה הרבה יותר שירותים שמשתמשים בהם", כך אמר רם ולצר, הממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה. ולצר דיבר שנערך בנושא במשותף עם המדען הראשי, אבי חסון.

הוא אמר כי "טלפונים סלולריים, רשתות חברתיות, כניסה לחשבונות בנקים, נגישות למידע רפואי, מעברי גבול, תעודות זהות ודרכונים ובקרת כניסה למערכות ממוחשבות, למתקנים ולבתים ושירותי רווחה – כל אלה הם רק דוגמאות לשימוש ביישומים ביומטריים. היישומים הללו הופכים להיות נפוצים יותר ויותר, זוהי המציאות בה אנחנו חיים".

ולצר הדגיש, עם זאת, כי "יחידת הממונה על היישומים הביומטריים לא רואה עצמה כגורם המעודד שימוש בהם. המטרה היא ליצור תשתית שתאפשר את השימוש ביישומים ביומטריים באופן מאוזן". הוא הוסיף כי "האיזון בין התועלות שמקנים היישומים הביומטריים לבין ההגנה על הפרטיות, המידע והביטחון, הוא הציר המרכזי עליו מושתתת המדיניות, ועליו מבוסס מהלך הכניסה של מדינת ישראל לעידן הביומטרי".

בכנס השתתף גם מישל היברט, מנכ"ל מתימו"פ, שציין כי "יש חשיבות בין המגזר הציבורי לגורמי התעשייה והמחקר בעולם היישומים הביומטריים, לשילוב כוחות ויצירת הזדמנויות עבור מדינת ישראל".

הוא הוסיף ואמר כי "יש בארץ את כל התנאים לבצע מחקר ופיתוח באופן נכון באמצעות המדען הראשי ואנחנו פועלים לקידום המחקר לרמה גבוהה ככל הניתן".

היברט עדכן כי "מתימו"פ פועלת ביחד עם המדען הראשי במשרד הכלכלה, עם המדענית הראשית במשרד המדע, מפא"ת וגורמים נוספים, למימוש פוטנציאל המחקר והפיתוח ולקידום ישראל למדינה מובילה בתחום הביומטריה. הדבר נעשה באמצעות מחקרים, מתן פרסים ומלגות. בין המחקרים גם כאלה המיועדים להביא לפריצת דרך בהתמודדות עם האתגרים הכרוכים בשימוש ביישומים ביומטריים".

"השימוש ביישומים ביומטריים בעולם ובישראל מתפתח בקצב מואץ ולכן, יש לדאוג לכך שהמדינה תיכנס לעידן החדש בצורה מתוכננת ומוגנת. הצורך בזיהוי פשוט, מהיר, חד ערכי ובטוח בעת ביצוע פעולות באמצעים מכשירים ניידים מביא לאימוץ מהיר של הזדהות מבוססת ביומטריה במכשירים אלה. הצפי הוא כי בשנת 2020 יהיו בשימוש כ-4.8 מיליארד מכשירים ניידים מבוססי זיהוי ביומטרי. הדוגמאות ליישומים ביומטריים בעולם הן רבות וכוללות זיהוי ביומטרי בטלפונים סלולריים, תיוג ביומטרי של תמונות בפייסבוק (Facebook), הזדהות ביומטרית לצורך גישה לחשבון בנק, שירותים ממשלתיים מבוססי הזדהות ביומטרית ועוד".

יחידת הממונה על היישומים הביומטריים אמונה על גיבוש המלצות לקביעת מדיניות לאומית אינטגרטיבית בתחום, כדי להבטיח שהמדינה, תושביה והתאגידים הפועלים בה יוכלו ליהנות מתשתית המאזנת בין היתרונות הגלומים ביישומים הביומטריים לחובה להגן על הפרטיות, המידע והביטחון.

בחלקו האחרון של הוצגו המחקרים שנעשו בתחום, בהצגת צוותי המחקר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים