שר המדע, דניאל הרשקוביץ: "השקעה במיחשוב היא השקעה בעתיד המדינה"

השר קרא להקמת מרכזי מו"פ בפריפריה, וציין, כי "תקציבי ההשקעה של המדינה במדע ובטכנולוגיה, ובתוכה במיחשוב, אינם מספקים" ● פרופ' הרשקוביץ היה אורח הכבוד בכנס שערכה אינטל ובו הוצגה בין היתר גם טכנולוגיית vPro החדשה

"תקציבי ההשקעה של המדינה במדע ובטכנולוגיה, ובתוכה המיחשוב, אינם מספקים. על כולם להבין כי השקעה במדע ובטכנולוגיה היא השקעה בעתיד המדינה, ומכאן נובעת חשיבותן הגדולה של השקעות אלו", אמר פרופ' דניאל הרשקוביץ, שר המדע והטכנולוגיה. השר היה אורח הכבוד בכנס שערכה אינטל (Intel) היום (ב'), שנושאו היה "חיים אחרי המוות" – שליטה ובקרה עם טכנולוגיית vPro. הכנס התקיים במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה, והופק על ידי אנשים ומחשבים.

לדברי פרופ' הרשקוביץ, כל מהותו של המיחשוב כיום, היא יצירת קשרים והקשרים. "הטכנולוגיה וה-IT עושים את הקשרים ואת ההקשרים הקיימים בין תחומי ידע רבים, ומנסים לשלב ביניהם, על מנת לקדם את ההישגים המדעים של הרוח האנושית". הוא הוסיף, כי "עד לפני לא הרבה שנים, יצירת הקשרים שכאלה לא הייתה בגדר האפשר. מה שמאפיין כיום את העולם הוא היותו בין-תחומי, כפי שלא היה בעבר". המצב כיום, אמר פרופ' הרשקוביץ, מביא לכך שניתן להביא את יתרונות כל אחד מהמדעים השונים, אל שדות מדעיים אחרים, ולשלב ביניהם, בעזרת IT.

"רבים לא יודעים מה עושה משרד המדע והטכנולוגיה", אמר השר המופקד על המשרד, "וחושבים, כי המדען הראשי, שיושב בכלל במשרד התמ"ת – מצוי במשרדי. אלא שלא רק שהדבר אינו נכון, אין לי אפילו את התקציבים שיש לו – לד"ר אלי אופר יש תקציב הגדול פי עשרה מכל תקציב המשרד שבראשותי".

גם משרד המדע והטכנולוגיה עושה הקשרים, אמר השר הרשקוביץ, ופירט את תחומי פעילות המשרד. הראשון, אמר, הוא בניית אסטרטגייה מחקרית למדינה, תוך הבחנה בין פעילות מחקרית טהורה לזו היישומית, ויצירת קשרים והקשרים ביניהם. "אנחנו מתכוונים ללכת על כמה כיוונים של סיוע בפיתוח תשתיות מחקר", אמר השר, "במיוחד להיכנס לכמה תחומים שחשובים בתקופה הנוכחית, כגון: מדעי החיים, תחום בו אנו עדיין בחזית המחקר העולמית, אנרגיות ירוקות, וכן להמשיך בהשקעות בתחום הננו-טכנולוגיה". תחום פעילות נוסף לדבריו, הוא יצירת שיתופי פעולה מחקריים ומדעיים עם ארצות נוספות. כך, אמר, לישראל יש כבר הסכמים שכאלו עם 13 ארצות, מהגדולות והחשובות בעולם, ביניהן ארה"ב, גרמניה ויפן.

פעילות נוספת של משרד המדע, אמר פרופ' הרשקוביץ, היא לקדם הקמת מרכזי מו"פ בפריפריה. בארץ, אמר השר, יש כיום כעשרה מרכזי מו"פ, והמשרד שואף להקים מרכזי מחקר ופיתוח נוספים. "ישנם פרויקטים מעניינים שייחודיים לאזורים שונים בארץ, דוגמת ים המלח", אמר השר, "ועל ידי הקמת מרכז מו"פ שכזה, ניתן לחבר בין המדע והטכנולוגיה לבין האזור הספציפי".

הנושא האחרון בו פועל המשרד, אמר השר הרשקוביץ, הוא פעילות חדשה, תוכנית בתחום החינוך בשם "פרחי מדע". הכוונה, הסביר, "היא להביא את המדע לנוער, במיוחד בתקופות בהן היכולות קטנות יותר, באזורים פחות מפותחים. הן בפריפריה הגיאוגרפית והן בפריפריה הדמוגרפית, יש איזורים שחשוב להביא אליהם את המדע".

השר הרשקוביץ סיים את דבריו בדברי השתתפות בצער משפחת רמון על מות הטייס אסף, ואמר כי "ישראל היא כוח עולה בתחום הפעילות בחלל, אמשיך לפתח את סוכנות החלל הישראלית". "בתקופה כזאת", סיכם פרופ' הרשקוביץ, "השקעה במדע בטכנולוגיה ובמיחשוב היא השקעה בעתיד של המדינה. ההון האנושי הוא המשאב הטבעי היחידי שיש לנו, ובו נדרש להשקיע באופן מסיבי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים