שירלי רונן, Sisence: "אם לא תכוונו את האנשים – דבר לא יעבוד"

"המטרה היא עריכה של שינוי תרבותי וייצור התנהגויות שיביאו לעבודה במשותף", אמרה רונן, מנהלת צוות תפעול בדיקות, ואחראית DevOps והדרכת אג'ייל בחברה

שירלי רונן, מנהלת צוות תפעול בדיקות, ואחראית DevOps והדרכת אג'ייל ב-Sisence. צילום: ניב קנטור

"לא משנה אילו תהליכים תשלבו – אם לא תכוונו את האנשים, זה לא יעבוד. נדרש לשנות את התפיסה של העובדים בשני צידי המגרש, המפתחים ואנשי התפעול. בלי שינוי תודעתי שכזה והפנמת הצורך בשילוב – זה לא יצלח", כך אמרה שירלי רונן, מנהלת צוות תפעול בדיקות, ואחראית DevOps והדרכת אג'ייל ב-Sisence.

רונן דיברה בכנס שערכה נס טכנולוגיות שנושאו היה DevOps. הכנס נערך היום (ה') באולם דופלקס בהרצליה, בהשתתפות כ-100 אנשי פיתוח.

המטרה, הדגישה רונן, "היא עריכה של שינוי תרבותי וייצור התנהגויות שיביאו לעבודה במשותף. המשימה היא להגיע מנקודה A לנקודה B, תוך שינויים בדרך. השינוי הוא חלק מהחיים. אי אפשר להיות סובלני לאיכות לא טובה. העולם עובד מהר ולכן, כל הארגון נדרש לעבוד כמה שיותר מהר. חלפו עברו הימים בהם ניתן היה לחכות לפיתוח שלושה חודשים. לכן, צריך להסיר מחסומים בחשיבה – גם ב-Dev וגם ב-Ops".

היא הסבירה כי "הדרך למימוש היעד היא לייצר תהליכים, כלים ואנשים שמאפשרים גם ללכת מהר וגם לשמור על יציבות. זה ייעשה על בסיס חשיבה מבוססת תפיסת Lean. כדי לדעת איפה ניתקע, על מנת להסיר מחסומים – לא יספיקו כלים ולא תהליכים. נדרש שיתוף מידע, בכל הדרכים ובכל הערוצים. צריך להיות במצב בו המפתח יקבל תשובות מהשטח ומהר, עם משובים מהירים, הסרת מחסומים ותקשורת ישירה. הצורה המסורתית בה התנהל ארגון הבדיקות בעבר לא טובה לסביבה העכשווית".

עומר דרור, מנהל V-Ness, חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות. צילום: קובי קנטור

עומר דרור, מנהל V-Ness, חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות. צילום: ניב קנטור

"על מנת לעשות הכול ומהר נדרש מיכון ובכל מקום", אמרה רונן. "צריך שהאוטומציה תיכנס כבר בהתחלה, ולא בסוף, עם ROI נמוך. ככל שזה יקרה יותר קרוב לקוד כך יהיה יותר קל לתקן".

בפועל, הסבירה, "יש לשדר למפתחים כמה מסרים: הוציאו את החסמים החוצה – וכולם יחד; איכות היא הדבר הכי חשוב ויש להתייחס אליה בכל התהליך ולא רק בסופו; יש לרוץ מהר ולהגיב מהר; צריך שהבדיקות יימצאו בכל מקום – כל דבר זה בדיקות, משורת הקוד הראשונה. על הבודקים להיות בכל מקום ולדעת הכול".

רונן סיכמה באמרה כי "מימוש נכון של DevOps הוא לעבוד בחלקים קטנים, אפס סובלנות לבאגים. 'סיימנו 90%' זה לא גמור ולא נכנס לייצור. המימוש הזה אף כולל הטמעת תפיסת Lean, הקטנת עבודה בצורה נפרדת, מירב השיתוף (כולם עושים הכול), צמצום הבזבוז, זיהוי צווארי בקבוק, חשיבה מונחית ערך, אינטגרציה מתמשכת, המיכון בכל מקום, משוב מתמשך, נראות וניהול פריטים רבים. שיפור מתמשך זה הלב התרבותי".

את האירוע פתח עומר דרור, מנהל V-Ness, חטיבת הבדיקות של נס טכנולוגיות. הוא אמר כי "אנחנו שותפים עסקיים של כל הספקים והפלטפורמות הגדולות והמוכרות בתחומם".

דרור סיפר כי בחטיבה בראשותו יש 400 מומחים, המספקים מגוון שירותים, אינטגרציה מתמשכת, אג'ייל ו-DevOps. "אנחנו מסייעים לארגונים בשלוש דרכים: לבנות עבורו חזון ומפת דרכים להתקדם; להדריך, להכשיר ולסייע להתפתחות; ולהביא אותו למצב בו הוא יבחר בנו כשותף מועדף", הוסיף.

"יש לנו התמחות ויכולות הטמעה ופיתוח ממשקים, מתן שירותים, הטמעת מתודולוגיות אג'ייל ופתרונות ALM, מיכון, ניהול תצורה. קבוצת יועצים שלנו מספקת שירות מנוהל מקצה לקצה, מבוסס SLA, בעולמות הבדיקות, וכן אינטגרציה מתמשכת, לרבות DevOps, בצורת תמיכה טלפונית סביב השעון, השתלטות מרחוק או הגעה לאתר".

הוא סיים בציינו כי יש בשוק מחסור של אנשי DevOps ומכללת נס מכשירה אנשים לתחום, אם בהסבה מקצועית למפתחים ולמנהלי תצורה ואם בהדרכת צעירים בוגרי מדעי המחשב, שרוצים להיכנס לעולם של אינטגרציה מתמשכת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    אני תוהה אם מישהו טורח לקרוא את השטויות שגיליון זה מפיץ מדי יום

אירועים קרובים