CES 2015 – והרי התחזית

החברות הגדולות סיימו את ההכנסות לתערוכת הטכנולוגיה הגדולה, שתיפתח הלילה (ב') בלאס וגאס, ומבטיחות שלל השקות, הכרזות והפתעות

שורה של אירועים. CES 2015

תערוכת CES 2015, שתיפתח הלילה (ב') בלאס וגאס, תכלול שורה של השקות מכשירים, אירועים ונאומים של בולטים בתעשייה.

הנואם הבולט בערב הראשון יהיה בו קיאון יון, נשיא ומנכ"ל סמסונג אלקטרוניקס (Samsung Electronics). יון אמור לדון במכשירים מחוברים, בעתיד האינטרנט של הדברים ובחזון של החברה לגבי הבית החכם. הוא יעלה על הבמה ב-18:30 שעון לאס וגאס, אולם עוד לפני הפתיחה הרשמית של התערוכה צפויים יותר מ-45 אירועים במבנים השונים המשמשים אותה, ובהם הכרזות, כולל של חברות מהגדולות בתחום הטלפוניה, כמו סמסונג עצמה, סוני (Sony) ו-LG.

עם זאת, אין לצפות להכרזות רבות של מכשירים חכמים. רוב אלה יישמרו ל-MWC, קונגרס הסלולר הבינלאומי שייערך בחודש הבא בברצלונה. ב-CES יתעסקו בעיקר במחשוב לביש – יש לצפות בתערוכה ללא מעט שעונים חדשים, במכשירים שמביאים ליד ביטוי והגשמה את האינטרנט של הדברים, מערכות אודיו מתקדמות, בתים חכמים ומחשוב. כפי שאייסר (Acer) מיהרה להכריז, נחזה במימושים הראשונים של מצלמת התלת-ממד של אינטל (Intel), שמכונה RealSense, במחשבים ניידים ואולי גם בטאבלטים.

המכוניות האוטונומיות

הנואם השני בערב הפתיחה ידבר על תחום חם אחר. ד"ר דיטר זטשכה, מנכ"ל חברת המכוניות דיימלר (Daimler), שבבעלותה מרצדס-בנץ (Mercedes Benz), ידבר על המכוניות האוטונומיות שעתידות לעלות על הכביש בקרוב מאוד. גוגל (Google) הודיעה לא מכבר שהאבטיפוס שלה מוכן לנסיעה. ד"ר זטשכה ידבר על ההשפעה של המכוניות הללו על החברה, על הניידות ועל סביבת החיים שלנו.

מעבר למכוניות האוטונומיות, גם המכוניות ה-"רגילות" עומדות לעבור מהפך ולהפוך ליחידה ממוחשבת מלאה. לא מדובר רק על הנעה ממוחשבת של המכונית: זו מגיעה עם חיישנים וכלים שמספקים מידע פנימה החוצה, לנהג ולנוסעים שעמו, וגם מערכות שיכולות לעקוב אחרי המיקום של המכונית, לדוגמה עבור מנהלי ציי רכב. אל הדברים הללו אמור להתייחס אחד הדוברים הראשיים מחר, ביום הראשון של התערוכה עצמה: מארק פילדס, נשיא ומנכ"ל פורד (Ford).

הדובר העיקרי השני ביום זה יהיה בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, שידבר על חדשנות בתחום המחשוב, על הדור הבא של הטכנולוגיה הצרכנית ועל הכוחות שמניעים את השוק לעתיד. הוא יעסוק בנוסף בתוכניות של החברה לגבי הגדרה מחדש של חוויות השימוש במחשבים, כולל המחשוב התפיסתי.

בהמשך היום ייערך פנל בו ישתתפו, בין השאר, סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום (Qualcomm); פיל אברם, מנמ"ר ג'נרל מוטורוס (General Motors); וג'ון פורט מרשת CNBC. למחרת ייערכו שני פנלים נוספים שיעסקו בחדשנות מהירה ובמותגים.

מעבר לכך, אנו צפויים לראות ב-CES השנה הרבה מאוד טלוויזיות (כמו בכל תערוכת CES), שכולן, אפילו היחסית זולות, יכוונו אל 4K ולא מעט מהן צפויות להיות קעורות; כמה טלפונים חדשים, למשל ה-Flex 2 של LG, דור ההמשך של הטלפון הקעור שלה; ייתכן שסמסונג תפתיע ותשיק בתערוכה את ה-Galaxy S6, אולם ההערכות הסבירות יותר הן שהיא תעשה זאת ב-MWC בברצלונה; אלקטל (Alcatel) כבר הודיעה שתציג שעונים מתקדמים אך שווים לכל כיס; כמו כמעט בכל CES; ולנובו (Lenovo) תציג מגוון מחשבים וטאבלטים, ושלל גאדג'טים מכל הסוגים שעולים על הדעת.

לפי הנהלת CES, רוב אזורי התערוכה גדלו. השטחים שמיועדים למחשוב לביש ורכבים הוכפלו לעומת השנה שעברה ואלה שמיועדים לאינטרנט של הדברים, למשחקים ולתחומים נוספים גדלו ב-50%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים