רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים: "על המנמ"ר לדחוף את ראש העיר אל עבר המחשוב"

"אנשי המחשוב צריכים להסביר לראשי הרשויות את חשיבות הקדמה", אמר קוניק, שבעצמו מבין את חשיבות העניין, מנהל שני דפי פייסבוק ומבצע פרויקטים בתחום

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים. צילום: קובי קנטור

"חלק מהתפקיד של המנמ"רים ברשויות המקומיות הוא להסביר לראשי הרשויות את חשיבות הקדמה. יש הרבה ראשי ערים מבוגרים שמפחדים מהמחשוב ובקושי מסתדרים עם iPhone ועם מחשב. אם המנמ"רים יצליחו במשימתם זו, הם יהפכו להיות בין הגורמים החשובים ביותר ברשות", כך אמר רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים.

קוניק דיבר בכנס מוניציפאלי 2014 של אנשים ומחשבים, שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ד"ר עדי קפליוק, יו"ר פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"למנהלי המחשוב יש את הידע ואת הכוח, הם אלה שחשופים לטכנולוגיה החדשה ובידיהם הבחירה בין הוויתור, להגיד שאין להם עם מי לעבוד אצל ראש העיר, לבין לא לוותר ולעשות ככל שביכולתם כדי לדחוף אותו אל עבר המחשוב ולהשפיע על התושבים", אמר.

כשלעצמו, קוניק הוא ראש עיר מתוקשב למדי, אולי מאחר שאביו היה מראשוני ממר"ם ו-"עוד כשהייתי ילד הסתובבנו אצלנו בבית הרבה מחשבים". על פי דבריו, הוא מבין את חשיבות המחשוב, מנהל לבד שני דפים בפייסבוק (Facebook) ואחת ההחלטות הראשונות שקיבל לאחר שנבחר לפני קצת יותר משנה הייתה להעביר את ישיבות מועצת העיר בשידור ישיר ברשת. קוניק ציין כי עשה זאת משלוש סיבות: הגברת מעורבות התושבים, מילוי הרצון שלהם לדעת מה קורה בעיר ושקיפות. "בראש סדר היום שלי לתת לתושבים מידע זמין, שגורם ומביא לסדר, אמינות, הורדת שמועות ודיסאינפורמציה. כשאנשים חיים באי ודאות קורים דברים לא טובים", הוסיף.

הוא ציין כי "לבד משני דפי הפייסבוק שאני מנהל בעצמי, גם לעירייה יש דף ברשת החברתית. בנוסף, אנחנו משדרגים את אתר העירייה. כשנכנסתי לתפקיד לא היו בו אפילו טלפונים ומיילים של חברי מועצת העיר. השקנו אפליקציה עירונית ואנחנו מדווחים לתושבים, דרך דף הפייסבוק ודרך האתר, מה קורה בעיר באמצעות סרטון וידיאו חודשי. גבעתיים היא דוגמה לכך שאפשר לצמצם את הפערים ולהכניס את העיר לתלם טכנולוגי בזמן קצר".

"פייסבוק הוא כלי עבודה אדיר", הוסיף קוניק. "הרגלתי את התושבים לקבל עדכון יומיומי בפייסבוק על מה שנעשה בעירייה. זה מגביר את התחושה של התושב שיש עשייה, הוא מרגיש שיש לו עם מי לדבר, רואה שראש העיר עונה לו באופן ישיר. ברגע שראש העיר מבין שהאינטרנט בעירייה הוא דבר חשוב, הרבה יותר קל לדחוף פרויקטים אחרים".

"המחשוב הוא קריטי בעירייה"

קוניק היה אלוף ישראל בטניס שולחן ובעברו מנהל מחלקת הספורט בעיריית גבעתיים. "מאחר שהייתי מנהל מחלקה אני מבין את הלך המחשבה של עובדי הרשויות המקומיות כלפי הדרג הניהולי וקובעי המדיניות בעירייה. עכשיו אני מבין את העניין מהצד השני", אמר.

לדבריו, המחשוב הוא דבר קריטי בעירו. "גבעתיים היא העיר השנייה בצפיפותה בארץ, עם 60 אלף תושבים על 3,250 דונם בלבד, ועוד יש בימים אלה נהירה של צעירים אליה. זה מצב מאוד מאתגר, מאחר שאין לגבעתיים יותר שטחים. לכן, יש חשיבות קריטית לדעת איך להשתמש במידע. אנחנו צריכים להיות מאוד מחושבים, לדעת בדיוק כמה אנשים עתידים לעבור לעיר בשנים הקרובות, כדי לבנות שירותים לתושב – ואת זה עושים באמצעות המחשוב", ציין. בקרוב תטמיע עיריית גבעתיים מערכת CRM חדשה ויוקם מרכז שירות לתושב, שיישב במקום אחד.

לסיכום אמר קוניק כי "התפקיד החשוב של אנשי המחשוב ברשויות הוא להוביל את ראשי הערים לכיוון הזה. לבצע סקרים, תוכניות אסטרטגיות, פילוחים ועוד. לא לכל מי שנבחר לראשות עיר או ממונה למנכ"ל עירייה יש הבנה גדולה במחשוב, אלה אנשים שעסוקים זמן רב בפוליטיקה ואין להם את הראייה ארוכת הטווח והיכולת לקבל החלטות לטווח רחוק בנושא. הכי קל מבחינתם זה לוותר ועל אנשי המחשוב למנוע זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים