סקר: מחצית מהזמן הפנוי של הישראלים מוקדש לגלישה באינטרנט

45% מאיתנו גולשים באינטרנט חמש שעות ביום ויותר - כך עולה מסקר שביצעה ד"ר מינה צמח עבור בזק ● הסקר מראה מה אנחנו אוהבים לעשות בעולם הדיגיטלי והיכן דרוש שיפור

כך גלשנו. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

הגולשים הישראלים מקדישים מחצית מהזמן הפנוי שלהם לגלישה ברשת ו-45% מהם עושים זאת יותר מחמש שעות ביום – כך עולה מסקר שערכה ד"ר מינה צמח עבור בזק ופורסם הבוקר (א').

הסקר דגם 500 משתמשים וכלול בדו"ח השנתי אודות השימושים שעושים הישראלים ברשת.

עולה ממנו כי מספר מנויי האינטרנט בישראל עומד על כשני מיליון, עם 5.6 מיליון משתמשים. רוחב הפס הממוצע עומד על 40 מגה-ביט וגולש ממוצע מוריד קבצים בנפח של 2 ג'יגה-בייט ביום (באינטרנט הנייח). בכל משק בית יש בממוצע חמישה מכשירים מחוברים ותחום הענן תופס תאוצה – 45% מהמשתמשים מגבים תמונות וסרטונים על גביו.

מהסקר עולה כי האינטרנט אמנם מקל על הגולשים לבצע פעולות שונות, למשל לקנות, לתקשר או ללמוד, אולם במקביל מעלה את רמת החששות שלנו מאובדן הפרטיות ומגביר את האפשרות להונאות ופריצות ברשת. כ-20% מהנשאלים דיווחו כי חוו השנה תקיפה או הונאה באינטרנט. דווקא משתמשי אינטרנט מנוסים (כדוגמת היי-טקיסטים), שאמורים להיות בקיאים יותר בתוכנות ההגנה, חוו פי שלושה יותר פריצות והונאות ברשת.

גם תחום ה-E-Commerce תופס תאוצה וניכר שהגולשים הישראלים מרוצים מהסחורה שקנו ברשת. התחומים הבולטים בהם ישראלים מבצעים רכישות באמצעות הרשת הם תיירות, מכשירי חשמל, ביגוד ונופש. תחום בולט בהקשר זה הוא התיירות, כאשר 80% מהישראלים שיצאו לחופשה בשנה האחרונה קנו את כרטיס הטיסה ובית המלון ברשת. עם זאת, לתחומים כמו ביגוד ומזון מחברות ישראליות עדיין יש לאן לצמוח.

עוד מצא הדו"ח כי הישראלים צופים בסרטים ובסדרות בעיקר דרך המחשב (63%, לעומת הטלוויזיה והסמארטפון). 31% ציינו כי הם קוראים ספרים ומגזינים דיגיטליים. רק 22% מהנשאלים ציינו כי רכשו תכנים ברשת, כאשר המוצר הנרכש ביותר הוא אפליקציות. עם זאת, על כל 32 אפליקציות חינמיות שהישראלי הממוצע מוריד, הוא משלם על אפליקציה אחת בלבד.

ל-70% מהמשפחות יש קבוצת ווטסאפ

האינטרנט השפיע באופן דרמטי גם על תחומי הזוגיות והמשפחה – 32% ציינו שהכירו את בני זוגם באמצעות האינטרנט. אם בעבר הסביבה העיקרית להכרת בני זוג הייתה מקום העבודה, האוניברסיטה או הצבא, כיום האינטרנט משפיע באופן משמעותי גם על הזירה הזו.

תחום נוסף שעובר שינוי בעקבות האינטרנט הוא המשפחה. 70% מסרו שיש למשפחתם קבוצת ווטסאפ (WhatsApp), כ-62% עוקבים בתדירות גבוהה אחרי פעילות הילד באינטרנט והגיל הממוצע בו הילד מקבל סמארטפון ירד ל-11 (הגיל הצעיר ביותר הוא 7.5).

גם עולם הרפואה מושפע מאוד מהעלייה בשימוש ברשת: 56% מהנשאלים דיווחו כי הם מגיעים לרופא עם בעיה כלשהי רק אחרי שקראו עליה באינטרנט. יתרה מכך, כ-40% מהנשאלים דיווחו כי הם מעדיפים לקרוא על בעיות רפואיות באינטרנט מאשר ללכת לרופא.

הסקר אף חושף כי רק כשליש מהישראלים עוקבים אחרי הפוליטיקאים ברשתות החברתיות, ו-20% בלבד עוקבים אחריהם בטלוויזיה או בעיתונות. למרות נתון זה, הנשאלים הודו כי הדברים שעוזרים להם לגבש דעה על הפוליטיקאים הם דווקא ראיונות בטלוויזיה או בעיתונות.

הדו"ח מציין את ההשפעות החיוביות של עולם הדיגיטל, בהן יצירת חיים חברתיים אונליין, פלטפורמה להרחבת ההזדמנויות להיכרויות, תחליפים לשירותים קיימים ופתיחות לחידושים. לעומת זאת, כאתגרים בעולם זה ציינה בזק, בין השאר, ביצוע פעולות באינטרנט ובסלולר, פרטיות והגנה על המידע הדיגיטלי.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, אמרה כי "האינטרנט משפיע באופן העמוק ביותר על חיינו וקצב השינוי בעולמנו הפרטי והעסקי רק הולך וגובר. כבר מזמן לא מדובר רק בשינויים המתרחשים במרחב הדיגיטלי של החיים, אלא נוצר חיבור בלתי נפרד בין העולם הפיזי לזה הווירטואלי. מהדו"ח עולה בברור שבישראל, השימושים במדיה החברתית מתגברים כל העת במגוון הפלטפורמות הקיימות. לעומת זאת, בתחומים כמו הרפואה, הסחר האלקטרוני והגנת המידע, יש לישראל עדיין לאן לצמוח יחסית לעולם. זהו אתגר משמעותי של כולנו – מצד אחד של החברות העסקיות והממשל, שידעו לספק את הכלים והפלטפורמות הדרושים ולעודד השקעה בתשתיות, ומהצד השני של הצרכנים, שצריכים לנצל את החדשנות באופן מושכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים