אייל בירן, בנק לאומי: "מי שרוצה להצליח צריך להביט על הצד העסקי – ולא הטכנולוגי"

"משמעות ה-Big Data בבנק היא יצירת ערך עסקי בעיתוי הנכון", אמר בירן, סגן ראש החטיבה הבנקאית בלאומי ● הוא חזה כי "שנה-שנתיים קדימה, נראה הרבה יותר מקסום של ערך ללקוחות, יותר BI מבוסס שירות עצמי ויותר התבססות על מידע בהיקפים גדולים"

אייל בירן, סגן ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי. צילום: קובי קנטור

" Big Data זה לא רק כסף. Big Data בבנק זה יצירת ערך עסקי בזמן הנכון, בעיתוי הנכון. המשמעות היא לקחת מידע רלוונטי ולהגיש אותו מהר ללקוח. מי שרוצה להצליח ולהביא את אותו ערך צריך להביט על הצד העסקי ולא על זה הטכנולוגי", כך אמר אייל בירן, סגן ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי.

בירן דיבר אתמול (ד') במסגרת פנל שנערך בתחרות השנתית לאתרי אינטרנט ומובייל, Webi Awards 2014. התחרות נערכת זו השנה העשירית ברציפות על ידי קבוצת אנשים ומחשבים. טקס הענקת הפרסים התקיים במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתפות נציגי הארגונים הזוכים ובהנחיית פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים. נושא הפנל היה Big Data, מובייל פירסט והרשתות החברתיות, והנחה אותו עידו לוי, מנכ"ל גלובל מרקטפלייס ויו"ר חבר השופטים בתחרות.

לדברי בירן, "על אנשי הבנק לשאול את עצמם מה הם רוצים להשיג ומה הם רוצים לעשות, בהיבט של יצירת הקשר עם הלקוח והשגת הערך העסקי האמור. לא משנה הדרך – משנה לאן הבנק רוצה להגיע".

"המסע מתחיל כאשר אנשי הבנק בוחרים מהי השאלה העסקית – להגדיל את המכירות, לקצר את זמן השירות, לשפר אותו או לקצר את התהליך", ציין. "אז יש לערוך הגדרה עסקית. רק לאחר מכן צריך לבחון ולמדוד את הפערים הטכנולוגיים, לבצע על בסיסם את המיפוי של נכסי ה-IT ולבסוף להגיע למצב של יצירת תובנות עסקיות". הוא הוסיף כי "לאחר כל זה, ועל בסיס התהליך, מבצעים את כל כריית המידע ולאחר מכן נעשה תעדוף של מה מנגישים ללקוח".

בירן ציין כי "שיתוף הפעולה בין ה-IT לביזנס קריטי ביותר. אין מנהל עסקי שפועל לבד ואין טכנולוגיה שמובילה לבד. יש פה מסע משותף והדרגתי, שתחילתו תגובתי ולאחר מכן הוא כולו תהליך חיזוי. בסופו של דבר, עם סבלנות, ניתן להגיע לתובנות נכונות, אותן ניתן לממש ולקבל מהן ערכים עסקיים".

לסיכום אמר בירן כי "קשה לדעת מה יהיה בעוד שלוש או חמש שנים. העולם הדיגיטלי משתנה ואי אפשר לחזות כה רחוק. בהתבוננות של שנה-שנתיים קדימה, נראה הרבה יותר מקסום של ערך ללקוחות, יותר BI מבוסס שירות עצמי ויותר התבססות על Big Data".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים