אלכס פינצ'ב, נשיא רד-האט: "המשבר עשה לנו ולשוק הקוד הפתוח רק טוב"

פינצ'ב אמר בכנס הבכירים שערכו מטריקס ורד-האט, כי "המשבר הכלכלי הגלובלי הביא את המנמ"רים להשקיע עוד יותר במערכות המבוססות על קוד פתוח, והם הפנימו את התועלות הטמונות בו" ● לדבריו, הרבעון האחרון של השנה הכספית 2009 של רד-האט היה הרווחי ביותר שלה, על אף שחל בשיאו של המשבר

"המשבר הכלכלי הגלובלי הביא את המנמ"רים להשקיע עוד יותר במערכות המבוססות על קוד פתוח, והם הפנימו את התועלות הטמונות בו" – כך אמר אלכס פינצ'ב, נשיא רד-האט (RadHat) למכירות גלובליות. לדבריו, "המנמ"רים מנצלים את המיטב מהסערה המתחוללת בשוק. לראייה: הרבעון האחרון בשנה הכספית שלנו, שהסתיימה בפברואר, היה בשיאו של המשבר הכלכלי העולמי. על אף שהוא חל בשיאה של האבטלה ומיעוט ההשקעות של ארגונים ב-IT,  הרבעון הזה היה הרווחי ביותר עבורנו. בשל הדומיננטיות של רד-האט בתחום, יש להסיק, כי המשבר הועיל לכלל שוק הקוד הפתוח".

פינצ'ב עמד בראש משלחת בכירים מרד-האט העולמית, שהגיעו ארצה להשתתף בכנס לקוחות בכירים שערכו מטריקס ורד-האט ביום ה' האחרון, ושהפיקה קבוצת אנשים ומחשבים. הוא ב היה הדובר המרכזי באירוע, שנערך במרכז חייק לאומנויות הבמה ביפו.

"אנחנו מספקים את הפתרון המיטבי לצורכי המנמ"ר בשעה קשה זו", הוסיף פינצ'ב. "היקף ההטמעה של מערכות פתוחות הולך וגדל ברחבי העולם". עוד אמר, כי "המשבר הקשיח את מצבו של המנמ"ר, שכבר קודם לכן היה נתון בין הפטיש לסדן: המנהלים והמשתמשים דורשים ממנו יותר ויותר יישומים ושירותים, ואילו סמנכ"לי הכספים מקצצים בעקביות בהוצאות מערך ה-IT שבניהולו".

לדברי פינצ'ב, "השימוש בקוד הפתוח הופך להיות קריטי יותר ויותר בארגונים – כיוון שהוא מצמצם את הוצאות תפעול ה-IT בהיבטי החומרה והתוכנה".

"הווירטואליזציה תשנה את כל עולם ה-IT"

פינצ'ב ציין, כי 90% מלקוחות החברה משתמשים במערכת ההפעלה גם להרצת יישומים קריטיים – נתון המוכיח את הבשלות שלה ועל הביטחון של הלקוחות בה.

הוא ציטט נתונים שפרסמה גרטנר (Gartner), ולפיהם עד 2011 יטמיעו 80% מהארגונים מערכות המבוססות, במלואן או בחלקן, על קוד פתוח. "כשהתחלתי לעבוד בחברה, לא האמנתי שנראה לינוקס (Linux) כתשתית לכל כך הרבה מערכות קריטיות לארגונים", אמר. "אנחנו בפירוש מבחינים בתנועה של לקוחות לכיוון הקוד הפתוח, וזה מאוד מעודד אותנו לגבי העתיד".

פינצ'ב אף דיבר על רווחי החברה ואמר, כי הם הושפעו ישירות מהקוד הפתוח. "כשהצטרפתי לרד-האט, היא הרוויחה 15 מיליון דולרים בשנה. כעת היא שווה 4.4 מיליארד. לפני שבע שנים השקנו את גרסת לינוקס לארגונים, וכיום יש לנו מאות אלפי לקוחות בתחום. משמעות הנתונים הללו היא שיש לנו לאן לגדול – כמו לכל החברות המשחקות במגרש של הקוד הפתוח".

לגבי רכישת קומראנט הישראלית בשנה שעברה על ידי רד-האט, בסכום של יותר ממאה מיליון דולרים, אמר פינצ'ב, כי "אנחנו כבר לא רק חברת לינוקס, אלא מספקים כיום פתרונות לכל אורך מערך המיחשוב הארגוני. הרחבנו את הפעילות שלנו מעבר לעולם מערכות ההפעלה, ואנחנו הולכים לכיוון הווירטואליזציה". לדבריו, "וירטואליזציה הוא תחום משמעותי, עבורנו ועבור השוק – מעבר לקונסולידציה של שרתים. היא תשנה בדרכים רבות את כל עולם ה-IT. הפתרון של קומראנט משמעותי וחשוב לסביבת לינוקס. רד-האט מובילה את עולם הקוד הפתוח, ולכן היה ברור שהטכנולוגיה הזו צריכה להיות ברשותה. תחום הווירטואליזציה הוא התחום החם בעולם, וחלק מהשרתים בעולם כבר עובדים בסביבות וירטואליות". עוד הוסיף פינצ'ב, כי "הווירטואליזציה מספקת ערך לא רק לעולם השרתים, אלא גם מוסיפה יכולת לביצועים ולארכיטקטורות החדשות שיכולות להתאפשר על ידה. היכולת ליצור מיחשוב שריגי, גריד, או מיחשוב ענן, נובעת בהכרח משימוש משולב בלינוקס עם וירטואליזציה".

פינצ'ב ציטט נתונים של חברות מחקר, ולפיהם תקציבי ה-IT בארגונים בעולם צפויים השנה להצטמצם משמעותית. "התמודדות עם מצב זה יכולה להגיע רק מעולם הקוד הפתוח ולינוקס".

אלכס פינצ'ב הוא ישראלי לשעבר, ונמצא בתפקיד השני בחשיבותו ברד-האט העולמית. הוא עלה לארץ בשנת 1974 מברית המועצות, את שירותו הצבאי עשה בממר"ם, ובטרם הגיע לרד-האט, לפני שבע שנים, הקים ומכר שתי חברות. הוא מתגורר כיום בארצות הברית, אך מקפיד לבקר בישראל לעתים קרובות. פינצ'ב סיפר, כי הקמת נציגות רד-האט בארץ על ידי מטריקס לפני חמש שנים קרתה בשל היכרותו רבת השנים עם לייזי אורן, נשיא וסגן יושב ראש דירקטוריון מטריקס – שעימו שירת בממר"ם בשנות השבעים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים