מדד MIT: הדרישה לעובדים חדשים בענף ההיי-טק בארץ עלתה בכ-2.9% במהלך אוגוסט

בביקוש לתוכניתנים נרשמה עלייה של 3.9%, ובביקוש למנהלי רשתות ואנשי תמיכה נרשמה עלייה של 3% ● עם זאת, בביקוש לראשי צוותים ומנהלי פרויקטים נרשמה ירידה של 3.3%, ובביקוש למהנדסי חומרה נרשמה ירידה של 5.8% ● ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT: "הביקוש לעובדי היי-טק חדשים נמצא במגמת עליה מזה ארבעה חודשים"

הדרישה לעובדי היי-טק חדשים בישראל עלתה בשיעור של 2.9% באוגוסט 2009 – זאת על פי מדד הדרושים של חברת ניהול ההשמה וניהול הפרויקטים לענף ההיי-טק, MIT מקבוצת מנפאואר (Manpower) ישראל, שפורסם אתמול (ד'). המדד מבוסס על מודעות "דרושים" המתפרסמות בעיתונות הכתובה והאלקטרונית. על פי MIT, העלייה בביקוש לעובדי היי-טק נמשכת ברציפות מזה ארבעה חודשים, מאז מאי 2009

לעומת חודש יולי, בו נרשם גידול בביקוש בכל הקבוצות המקצועיות – חוץ מקבוצת המנהלים, שהביקוש בה ממשיך לדשדש גם באוגוסט – תמונת הביקוש באוגוסט אינה אחידה. כך, בביקוש לתוכניתנים נרשמה עלייה של 3.9% ובביקוש למנהלי רשתות ואנשי תמיכה נרשמה עלייה של 3%. עם זאת, בביקוש לראשי צוותים ומנהלי פרויקטים נרשמה ירידה של 3.3% ובביקוש למהנדסי חומרה נרשמה ירידה של 5.8%.

על פי MIT, תמונה לא-אחידה זו ברמת הקבוצות המקצועיות מצביעה כנראה על הססנות בקרב חברות היי-טק לגבי הגדלת מצבת כוח האדם שלהן. ייתכן שהמשך הדשדוש בביקוש למנהלים מצביע על אותה תופעה: חברות היי-טק אינן מספיק בטוחות לגבי התאוששות מהמשבר כדי להצדיק גידול בביקוש למנהלים.

לדברי ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT, "הביקוש לעובדי היי-טק חדשים נמצא מזה מספר חודשים במגמת עלייה. חודש אוגוסט, שהוא בדרך כלל חודש החופשים ורמת הביקוש העונתית בו בדרך כלל נמוכה יותר, אופיין השנה בעלייה מסוימת, אך חשוב לציין שמדד הביקוש באוגוסט 2009 עדיין נמוך ב-25% מזה של אוגוסט 2008, כך שישנה עוד דרך ארוכה לחזרה לנתוני הביקוש לעובדי היי-טק שהיו ברבעון השלישי של 2008. החדשות הטובות הן שהמגמה החיובית נמשכת ומדובר בחודש הרביעי ברציפות בו ניתן לראות עלייה בביקוש לעובדים חדשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים