זו מכונית אמיתית… לא צעצוע

בקרוב נוכל לנסוע במכונית מודפסת בתלת מימד, שתעלה הרבה פחות ● מיהם הרובוטים שכובשים את עמק הסיליקון? ● וגם: איזה קליפ הגיע למספר הגבוה ביותר האפשרי של צפיות ביוטיוב?

ה-Starti בתהליך ההדפסה. צילום: מתוך הסרטון

הולך וקרב היום בו לא נצטרך מוסכים. כשהמכונית תתקלקל או תישבר, כשנרצה לשדרג רכב או סתם כשנשתעמם מהמכונית שלנו – פשוט נדפיס לנו רכב חדש, בצבעים חדשים ובדגם חדש. כל הסיפור לא ייקח יותר מיומיים-שלושה, ואם ניקח בחשבון שמחירי המדפסות והחומרים יירדו, הוא יעלה לנו לא יעלה יותר מכמה אלפי דולרים. כסף קטן לעומת המחירים הגבוהים של המכוניות כיום.

יש כבר ניצנים: חברת Local Motors מאריזונה ייצרה את Starti (שכבות, באיטלקית) – המכונית המודפסת הראשונה בעולם, שמגיעה עם מנוע חשמלי. גם כאן יש חיסכון: היא עשויה מ-49 חלקים בסך הכול, לעומת יותר מ-5,000 בכל מכונית ממוצעת.

השלדה של ה-Starti עשויה מחתיכה אחת והמהירות המרבית שלה היא 60 ק"מ לשעה. היא בנויה לשני נוסעים ועשויה משכבות של פלסטיק שחור, מחוזק בסיבים של פחמן.

שומרים נאמנים

רובוטי ה-K5 הם אבירי ביטחון, שמתפקדים כשומרים לכל דבר בעמק הסיליקון. עלות ה-"העסקה" שלהם פחותה משכר המינימום בקליפורניה, שעומד על כ-10 דולר, ועומדת על 6.25 דולר לשעה. אבל חייבים לחתום איתם על חוזה לשנה לפחות…

אחת החברות שכבר בדקה שכירתו של צוות שכזה לטובת הקמפוס שלה בעמק הסיליקון היא מיקרוסופט (Microsoft).

גובהו של כל אחד מהרובוטים הוא מטר וחצי, משקלו – 135 ק"ג, והוא מצויד בסורק לייזר ומצלמת וידיאו של 360 מעלות.

הרובוטים האלה מסיירים בטווח שהוגדר עבורם, מקיפים מכשולים שעומדים בדרכם ומתעדים תנועות וצלילים מסביבם בעזרת צילום וידיאו. אם מתבצע פשע בטווח "עיניו", הרובוט אף יצלם את מספר הרכב של הפושע ותמונות שלו עם מיתוג גיאוגרפי וישלח את החומרים לאנשים שיושבים במרכז פיקוד.

אלא שיש דבר אחד שהרובוטים האלה לא עושים: להתעמת עם פושעים. אם הם מותקפים פיזית – הם משמיעים צווחות שנעשות חזקות יותר ויותר ככל שהפגיעה נמשכת ומשגרים הודעות למרכז הפיקוד.

"גנגנם סטייל" שובר שיאים

ולסיום, השבוע כבש את הרשת "גנגנם סטייל". כן, זה נשמע לכם מוכר: מדובר באותו להיט די מעצבן, יש להודות, של הראפר הדרום קוריאני PSY, שהלהיב את הרשת מאז יצא לפני יותר משנתיים והפך לשיגעון טוטאלי. עכשיו מתברר עד כמה.

הקליפ של הלהיט הזה הגיע למספר המקסימלי האפשרי של צפיות ביוטיוב (YouTube) – תחזיקו חזק, 2,147,483,647 פעמים. כן, יותר משני מיליארד.

"אף פעם לא חשבנו שסרטון כלשהו יגיע למספר גדול יותר מהמספר הזה", כתבו אנשי גוגל (Google), הבעלים של יוטיוב, בבלוג שלהם. "גנגנם סטייל נצפה כל כך הרבה פעמים, עד שאנחנו צריכים לשדרג את מונה הצפיות ולהעלות את המספר".

אנשי גוגל אמנם עשו זאת ומאז שבירת השיא השבוע הקליפ נצפה עוד מאות אלפי פעמים. הפרסומים, אין ספק, עשו את שלהם.

השתתף בהכנת הכתבה: יניב הלפרין

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים