הרשות להגבלים עסקיים ברוסיה: לא נמצאו ראיות לכך שמיקרוסופט עברה על החוק במדינה

החקירה נפתחה ביוני בעקבות תלונות על כך שמיקרוסופט הפסיקה כמעט לחלוטין את האספקה של מערכת ההפעלה הוותיקה חלונות XP, כדי לאלץ את הלקוחות לעבור לחלונות ויסטה ● כן התמקדה החקירה במדיניות המחירים של מיקרוסופט ● נשיא מיקרוסופט ברוסיה, ניקולאי פריאנישניקוב, מסר, כי החברה הציגה לרשות להגבלים העסקיים ראיות לכך שניתן להשיג את חלונות XP במדינה

הרשות להגבלים עסקיים של רוסיה הודיעה שלשום (ב'), כי החקירה שנפתחה כנגד מיקרוסופט (Microsoft) הסתיימה מבלי שנמצאו ראיות להפרה של חוקי ההגבלים העסקיים. החקירה נפתחה בחודש יוני בעקבות תלונות על כך שמיקרוסופט הפסיקה כמעט לחלוטין את האספקה של מערכת ההפעלה הוותיקה חלונות XP.

כתוצאה מהמהלך של מיקרוסופט התגלו קשיים להשיג ברוסיה אריזות של חלונות XP או מחשבים חדשים שמצוידים במערכת ההפעלה הוותיקה. כן התמקדה החקירה במדיניות המחירים של מיקרוסופט.

לקוחות ארגוניים שרוכשים רישיונות ארוכי טווח, אשר כוללים שדרוגים לגרסאות תוכנה חדשות שמופיעות במהלך תקופת הרישיון, הם המקור למרבית הכנסותיה של מיקרוסופט. אולם בפועל, הלקוחות אינם ממהרים לשדרג – הן מתוך רצון לחסוך בהוצאות והן משום שאינם מעוניינים לעבור לתקנים חדשים או להחליף מערכות.

כדי לאלץ את הלקוחות לעבור למערכת ההפעלה החדשה חלונות ויסטה הפסיקה מיקרוסופט כמעט לחלוטין למכור את חלונות XP לחנויות וליצרניות מחשבים. "מיקרוסופט פעלה בהתאם לחוק ברוסיה ואנו שמחים לבשר שהרשות להגבלים עסקיים ברוסיה קבעה שלא הפרנו את החוק", נאמר בהודעה שפרסמה מיקרוסופט.

נשיא מיקרוסופט ברוסיה, ניקולאי פריאנישניקוב, מסר כי החברה הציגה לרשות להגבלים העסקיים ברוסיה ראיות לכך שניתן להוסיף ולהשיג את חלונות XP, וכי בשנת הכספים 2008 מכרה החברה 1.2 מיליון עותקים מהמהדורה הרוסית של מערכת ההפעלה.

"הסברנו גם מדוע חשוב לעבור לגרסאות מוצר חדשות ושמדובר בנוהל מקובל", הוסיף פריאנישניקוב. לדבריו, החברה תציע ללקוחות שדרוג בחינם מחלונות XP Home למהדורות Home Basic ו-Home Premium של חלונות ויסטה. ההצעה תפורסם תוך שלושה שבועות ותהיה בתוקף עד סוף שנת 2009.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים