עופר מילבסקי, סאפ: "מורכבות ה-IT פוגמת בהיבט העסקי – חייבים לפשט"

"על ארגונים להריץ את מערכי ה-IT שלהם מהר יותר, על מנת שיתמכו בהיבטים העסקיים בארגון", אמר מילבסקי, סמנכ"ל התפעול והמוביל הטכנולוגי בסאפ ישראל

עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול והמוביל הטכנולוגי בסאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

"הדבר היחידי הקבוע הוא השינוי, וגם השינוי משתנה במהירות רבה יותר מהירות מבעבר. זו המציאות. לכן, ארגונים נדרשים לפשט את מערכי ה-IT שלהם ולהריץ אותם מהר יותר, על מנת שיתמכו בהיבטים העסקיים בארגון", כך אמר עופר מילבסקי, סמנכ"ל תפעול והמוביל הטכנולוגי בסאפ (SAP) ישראל.

מילבסקי דיבר בפתחו של כנס בכירים שערכו נס טכנולוגיות וסאפ ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים היום (ד') במרכז חייק לאומנות עכשווית ביפו, בהשתתפות יותר מ-150 בכירי IT. האירוע נערך תחת המוטו "האומנות של החדשנות", בהנחייתו של יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

לדברי מילבסקי, "המטרה היא להריץ את ה-IT באופן פשוט, כך שיסייע לעסק להיות פשוט לתפעול ולהרצה". הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שעמד על ההבדל במשך הזמן מהופעת טכנולוגיה חדשה ליצירת מוצרים ושירותים ארגוניים חדשים בין מלחמת העולם השנייה לימינו אנו. אז הוא הגיע ל-10 שנים וכיום – לבין שנה לשנה וחצי.

"אנחנו נמצאים בנקודת פיתול", ציין, "ומטרתה של סאפ היא לסייע ללקוחות להתמודד עם השינוי. ארגונים נדרשים לבחון את עצמם האם הם ערוכים לשינוי".

"על ארגונים להתאים עצמם אל מול הדור הצעיר של העובדים", אמר מילבסקי. "הצעירים בוחרים מקום עבודה לא רק בשל גובה השכר, אלא גם בגלל סביבת העבודה ותרומתה לקריירה. בתוך זמן קצר הם יהוו 75% מכוח העבודה. הם ישנו את האופן בו מועסקים עובדים – ועל מערכי ה-IT להשתנות בהתאם".

מילבסקי ציין מגמות נוספות: אחת מהן היא המחסור העולמי במים, שמגדיל את מגמת העיור והפיכת הערים למגה-ערים ולערים חכמות. מגמה נוספת בעלת משמעות טכנולוגית היא הגידול המטאורי במספר משתמשי המדיה החברתית, כשהבולטת בהן היא פייסבוק (Facebook), עם 1.3 מיליארד. כמו כן, 50 מיליארד רכיבים ניידים משנים את האופן בו העובדים עובדים בארגון. מגמה טכנולוגית נוספת עליה עמד מילבסקי היא האינטרנט של הדברים. "המגמה הזו מייצרת מודלים עסקיים חדשים, משנה את הרגלי הצריכה ואת האופן בו הארגון מקושר ללקוחותיו, ומנגד – את מה שהוא יודע עליהם", אמר.

לדבריו, "הדרך בה סאפ מסייעת לארגונים מתחילה בתפעול המרכז הלוגיסטי – מיטוב תכנון, דיווח לגבי מלאי משאבים בזמן אמת וקיצור כל התהליך העסקי-תפעולי, עד להגעת המוצר לבית הלקוח. בנוסף, נדרש לנתח משובים של לקוחות במקומות שלא טיפלנו בהם בעבר, כמו ניתוח רגשות צרכנים (Sentiment analysis)".

"נדרש להפחית את ההוצאות על תחזוקה"

מילבסקי ציטט מחקר של חברת הייעוץ האסטרטגי מקינזי (McKinsey) לפיו "ארגונים בנו לאורך השנים IT עם סיבוכיות – והיא המהווה צוואר בקבוק למודל העסקי. נדרש לשנות את המצב הקיים, בו 70% מתקציבי ה-IT מוצאים על תחזוקה, כי זה מקשה על היכולת לייצר חדשנות".

נתון נוסף שעולה מהמחקר ואותו מצטט מילבסקי הוא ש-"40% מהמנהלים בארגונים חוששים שלא יעמדו בקצב השינוי הטכנולוגי. האנליסטים של מקינזי קובעים כי לצד הנכס הטכנולוגי של הארגון, יש להשקיע במשהו המבדל את הארגון לעומת מתחריו, וה-'משהו' הזה הוא חדשנות".

"האסטרטגיה של סאפ מתרכזת בחמישה עמודים מרכזיים: אפליקציות, מובייל, Analytics ו-BI, עולם הדטה בייס והטכנולוגיה, ומיחשוב ענן. כל אלה מועצמים על ידי פלטפורמת HANA לארגונים. סאפ מספקת טכנולוגיה המאפשרת לתהליך העסקי להשתנות במהירות, תוך חיבור העולם העסקי והטכנולוגי".

שמוליק סיטון, מנהל תחום בסיסי נתונים וטכנולוגיה בסאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

שמוליק סיטון, מנהל תחום בסיסי נתונים וטכנולוגיה בסאפ ישראל. צילום: אורן אגמי

מילבסקי סיים באמרו כי "בסופו של דבר, סאפ מפשטת את יכולת צריכת השירותים ומספקת יכולת לספק שירותים חדשים, עם העמקת הקשר מול הלקוחות בריבוי ערוצים. הדבר נעשה במודל הרישוי המסורתי, בענן ובשילוב ביניהם".

"המטרה של ארגונים – לזהות איפה כואב בתהליך העסקי"

שמוליק סיטון, מנהל תחום בסיסי נתונים וטכנולוגיה בסאפ ישראל, אמר כי "המטרה של ארגונים היא לזהות איפה כואב במהלך התהליך העסקי והיכן צריך לשפר אותו. פתרון HANA לא יגיע לארגון דרך הטכנולוגיה – אלא דרך הצרכים העסקיים".

הוא ציין כי הפלטפורמה נותנת מענה לשלל האתגרים הטכנולוגיים המצויים בפני המנמ"רים: האינטרנט של הדברים, הרצון לדיווח בזמן אמת, ניתוח נתונים רחבי היקף, צמצום סיכונים ומניעת הונאות, ועוד.

לדברי סיטון, האסו פלטנר, מייסד סאפ ובעל מכון למחקר עסקי הנושא את שמו, גילה כי "צוואר הבקבוק המונע מאיתנו לייצר עולם עסקי וטכנולוגי טוב יותר, עם טיפול מהיר, בזמן אמת וביותר נתונים, הוא הדיסק".

סיטון סיכם באמרו כי "הפלטפורמה של סאפ מבוססת HANA נותנת מענה לטיפול בעולם ה-Big Data, עם יכולת עיבוד מהירה של הנתונים באמצעות טכנולוגיית In Memory, ושליפת הנתונים והצגתם במגוון רחב של יישומים, במערכת ה-ERP ומחוצה לה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים