ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בנס טכנולוגיות

הסכסוך, שנוגע לכ-2,200 עובדי החברה, הוכרז בעקבות "הסחבת שנוקטת ההנהלה במשא ומתן על ההסכם הקיבוצי", לטענת ההסתדרות ● נס בתגובה: "אנחנו מאוכזבים מההכרזה על סכסוך עבודה"

מבוי סתום שהוביל לסכסוך עבודה. אילוסטרציה: BigStock

ההסתדרות הודיעה אתמול (א') לשחר אפעל, מנכ"ל נס טכנולוגיות, על פתיחת סכסוך עבודה בחברה. הסכסוך, שנוגע לכ-2,200 עובדי נס, הוכרז בעקבות מה שמכנים בהסתדרות "מבוי סתום במשא ומתן על הסדרת תנאי העסקתם של העובדים במסגרת הסכם קיבוצי".

עובדי נס טכנולוגיות התארגנו בהסתדרות לפני כשמונה חודשים והתאגדותם הייתה בין הראשונות בענף ההיי-טק בישראל. מאז, לטענת ועד העובדים, "הנהלת החברה נוקטת בסחבת ומסרבת לקדם הידברות אמיתית עם נציגות העובדים, תוך הצגת עמדות נוקשות ובלתי מתפשרות בכל הנוגע לגיבוש ההסכם הקיבוצי"

עוד נמסר מההסתדרות כי "בנוסף לגרירת הרגליים במשא ומתן, הנהלת נס מערימה קשיים על הוועד ופוגעת ביכולתו לקיים תקשורת שוטפת עם העובדים. בין עילות הסכסוך כלולים גם הצעדים החד צדדיים שנקטה החברה, ביניהם הפחתת שכר לחלק מהעובדים ופגיעה בתנאים נוספים הקשורים לתשלום ימי היעדרות".

משמעות ההכרזה על סכסוך העבודה היא שהחל מ-14 בדצמבר יוכלו עובדי נס לנקוט בצעדים שונים ולשבש את מהלך העבודה בחברה.

מנס נמסר בתגובה כי "אנחנו מאוכזבים מההכרזה על סכסוך עבודה. לצערנו, מהלך זה מעיד יותר מכל על כישלונו של הוועד לנהל משא ומתן בסוגיות החשובות לזכויות העובדים ועל כך שהוועד עסוק בהצבת תנאים מקדימים אזוטריים". עוד נמסר מהחברה כי "הוועד אינו מבין את השוק התחרותי בו פועלת החברה, בו יותר מ-85% מהכנסות החברה מועברות לידי העובדים. אנחנו קוראים לוועד לשוב לשולחן המשא ומתן לדיון פתוח, מקצועי וללא איומים. הנהלת החברה ממשיכה לנהוג באופן אחראי ולהיות ממוקדת בהרחבת הפעילות לטובת החברה ועובדיה, נוכח אתגרי השוק הקיימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים