הרשות הארצית לתחבורה ציבורית הקימה אגף טכנולוגיות לתחבורה ציבורית
האגף ידאג לשילוביות בין מערכות המידע של אמצעי התחבורה השונים, "מתוך התבוננות מערכתית", לדברי מאיר חן, מנכ"ל הרשות ● בראש האגף יעמוד שי ג'רבי
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה תתוגבר בקרוב באגף טכנולוגיות לתחבורה ציבורית, שידאג לכרטוס ולשילוביות בין אמצעי התחבורה השונים – כך חשף מאיר חן, מנכ"ל הרשות. בראש האגף יעמוד שי ג'רבי.
חן חשף את הדברים בפני משתתפי מסלול התחבורה בכנס WORLD e-Gov Forum 2014, שנערך אתמול (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. השתתפו בו מאות מקצוענים מהמגזר הציבורי, ובהם רבים העוסקים בתחום התחבורה.
"עד כה, הרכיבים של המחלקה היו מפוזרים, ונוצר צורך בהתבוננות מערכתית ולא נקודתית לפי מפעיל או אזור. שם המשחק הוא פשטות, יעילות ואחידות", אמר חן.
הוא דיבר על הנושאים הבוערים בתחום, ובראשם השילוביות בתחבורה הציבורית. "ביצוע תוכניות בתחום התחבורה הציבורית אורך זמן, אבל במקביל לפרויקטי התשתית אנחנו עוסקים בפתרונות חכמים שיתנו מענה לנוסעים בטווח הקצר", ציין. "אחד הפרויקטים הללו הוא כרטוס: התחלנו בהפעלת מסלקה ומרכזי שירות ובשנה הקרובה נגיע לכרטוס שעימו יוכל הנוסע לקבל את השירות באופן שקוף ממפעילים שונים ויאפשר שילוביות בין המערכות".
לדברי חן, "בשנה האחרונה נעשה מאמץ לסנכרן באמצעות מערכות המידע בין מועדי הגעת הרכבות לתחנות ללוח הזמנים של קווי האוטובוס המזינים אותן, ובפעם הראשונה שולבו גם מוניות השירות. כן נעשה ניסיון מוצלח בהעלאת נוסעים מהדלת האחורית ותיקוף הרב קו בידי הנוסע בתוך האוטובוס, במטרה לקצר את תהליך העלאת הנוסעים בשעות העומס. נתוני המכונות שימשו גם לתכנון מספר האוטובוסים בשעות העומס ולהוספת ארבע מטרוניות. בקרוב אף יתקיים פיילוט לשימוש באוטובוסים דו קומתיים לנסיעות עירוניות".
אם זו יחידה חדשה במשרד התחבורה מדוע לא להשתמש בשרותי המחשוב של משרד התחבורה? מדוע לבזבז עוד כספי ציבור ולא לחסוך.