עבר בקריאה ראשונה: ערוצי עידן פלוס ישודרו באינטרנט

34 ח"כים הצביעו בעד ההצעה של שר התקשורת, גלעד ארדן - ללא מתנגדים ● אם יעבור, החוק יחייב את הרשות השנייה להקים אתר אינטרנט ייעודי ויאפשר לגורמים נוספים להפיץ את מערך השידורים החינמי

יש עוד כברת דרך עד שההצעה תעבור סופית. עידן פלוס

הצעת החוק להעברת שידורי עידן פלוס באינטרנט עברה אמש (ב') בקריאה ראשונה בכנסת, ללא התנגדות. 34 ח"כים הצביעו בעדה.

ההצעה, שהוגשה על ידי שר התקשורת, גלעד ארדן, מבקשת לחייב את הרשות השנייה, שאחראית על עידן פלוס, להקים אתר שיאפשר לצפות ברשת בערוצים הכלולים במערך, ללא תמורה. החוק גם מאפשר לגורמים מסחריים שחפצים בכך להפיץ את הערוצים האלה לציבור.

עידן פלוס הוא מערך המעביר בצורה דיגיטלית ובחינם (למעט עלות הממיר) שישה ערוצים: 1, 2, 10, 23, 33 ו-99 (ערוץ הכנסת). אזרחים רבים התחברו לשירות מאז הקמתו ובמשרד התקשורת מבקשים להגביר באמצעות הצעת החוק את התחרות עם גופי הטלוויזיה הרב ערוצית האחרים – HOT ו-yes.

לכן, אומרים במשרד, הם הכניסו להצעה הסרה של מספר חסמים ומגבלות, בהם כאלה שנוגעים למכרזים להפעלת ערוצים שונים. כך, למשל, תוסר המגבלה שאוסרת להיות בעלי שליטה ביותר מארבעה ערוצים שמוגדרים "נושאיים". כמו כן, על פי ההצעה, יינתן פטור למפיצי עידן פלוס מתשלום זכויות יוצרים, בתנאי שהפצת השידורים תיעשה כמות שהם בארץ, בזמן אמיתי, בצורה רציפה וללא עריכה או קבלת תמורה.

ההצעה צפויה לעבור כעת להמשך תהליך החקיקה, לקראת העלאתה להצבעה בקריאות שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים