הראל יפהר, AWS: "הישראלים לא מתביישים לאתגר אותנו, ולכן אוהבים אותם באמזון – הם משפרים את הענן"
"את הפידבק שאנחנו מקבלים מהלקוחות הישראלים אנחנו מעבירים חזרה לאמזון העולמית, שמתרגמת את המידע הזה לפיתוח של מוצרים חדשים ושל יכולות חדשות במוצרים קיימים", הסביר יפהר, מנכ"ל AWS ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים ● קבע: "הענן הפך למיינסטרים בתחום ה-IT"
"הלקוחות הישראלים לא מתביישים לאתגר אותנו. הם יאמצו בשמחה טכנולוגיות חדשות ולא יהססו לפנות אלינו כדי לבקש פיצ'רים או יכולות שחסרים במוצר. זו אחת הסיבות שבאמזון (Amazon) אוהבים כל כך את הלקוחות הישראליים – כי הם עוזרים לנו לשפר את הענן שלנו", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS (ר"ת Amazon Web Services) ישראל. לדבריו, "זו גם אחת הסיבות לכך שבתחילת השנה פתחה אמזון סניף בישראל – כדי שהיא תוכל להיות קרובה יותר לשוק הישראלי וקרובה יותר ללקוחות שלה פה. אחת המטרות שלנו, כמשרד המקומי, היא להקשיב לצרכים של הלקוחות ולעזור להם באימוץ הענן. את הפידבק שאנחנו מקבלים פה אנחנו מעבירים חזרה לאמזון העולמית, שמתרגמת את המידע הזה לפיתוח של מוצרים חדשים ושל יכולות חדשות במוצרים קיימים".
יפהר אמר את הדברים בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים, שהתקיים במסגרת AWS re:Invent 2014, כנס שירותי הענן של אמזון. הכנס, שנערך זו השנה השלישית ברציפות בלאס וגאס וננעל ביום ו', משך אליו השנה כ-14 אלף משתתפים מ-65 מדינות, אשר לקחו חלק ב-275 מושבים מקצועיים, הרצאות ופעילויות נוספות, דוגמת מבחני הסמכה ומפגשי עובדים, שותפים ולקוחות.
"הטבע של ה-IT הישראלי, שמתבטא בחדשנות ובאימוץ טכנולוגיות מתקדמות, מתחבר היטב עם המדיניות של אמזון", אמר יפהר. "כ-90% מהפיתוחים החדשים שאנחנו מציגים מדי שנה, מקורם בפידבק שאנו מקבלים מהלקוחות, חלקם ישראלים כמובן. עד סוף השנה נציג לא פחות מ-500 פיצ'רים חדשים ב-AWS – רובם המכריע הם תוצאה של בקשות שהגיעו מהלקוחות שלנו ברחבי העולם. לכן, העובדה שהלקוח הישראלי מציב דרישות ומתקשר איתנו, מאפשרת לנו להפוך את המוצר לטוב הרבה יותר – גם עבור הלקוחות הישראלים, אבל גם עבור כל שאר הלקוחות ברחבי העולם".
"גם ארגוני אנטרפרייז מתחילים לעשות שימוש בענן, כי הם מבינים את היתרונות שבו". הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל. צילום ועריכת וידיאו: אור יעקב
"הענן הפך למיינסטרים בתחום ה-IT", קבע מנכ"ל AWS ישראל. "כמעט ואין היום ארגונים בעולם, כמו גם בישראל, שלא עושים שימוש כזה או אחר בענן. כולם מבינים היום – בין אם מדובר בחברות סטארט-אפ, בחברות בינוניות או בארגונים גדולים – שהענן עוזר להם להיות הרבה יותר חדשניים, הרבה יותר מהירים ומאפשר להם להתמקד בליבה העסקית שלהם. אז נכון, סטארט-אפים היו המאמצים הראשונים של הענן והאימוץ הזה הוא תופעה שאנו עדים לה עד היום. אולם, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה במסגרתה גם ארגוני אנטרפרייז מתחילים לעשות שימוש בענן, כי הם מבינים את היתרונות שבו".
לדבריו, "הענן מאפשר לחברות אנטרפרייז להתמקד בפיתוח האפליקציות העסקיות שלהן ומוריד מהן את הצורך להשקיע משאבים יקרים ברכישה ותחזוקה של תשתיות מיחשוב. לכן, אנחנו רואים יותר ויותר ארגוני אנטרפרייז, גם בעולם וגם בישראל, שעושים שימוש נרחב בענן ומעבירים עוד ועוד אפליקציות לענן. זו תופעה שהולכת ומתרחבת ואין לי ספק שנמשיך לראות עוד ועוד ארגונים גדולים עושים את הצעד הזה". במקביל, ציין, "ניתן לראות כיצד AWS מסייעת לחברות האנטרפרייז הללו, בין היתר בדמות ההשקות החדשות שראינו בכנס השנה, המכוונות בין היתר לארגונים גדולים, דרישותיהם וצרכיהם".
לגבי העתיד, אמר יפהר לסיכום, כי "להערכתי נראה חיבור הדוק ורחב הרבה יותר של טכנולוגיות Big Data, האינטרנט של החפצים (IoT, ר"ת Internet of Things) וכמובן הענן. יש ניצנים של זה כבר היום, אבל הכל יהיה מפותח ומחובר הרבה יותר. מבחינת השוק הישראלי, אני מעריך שלא יהיה ארגון בארץ שלא יהיו לו אפליקציות או יישומים משמעותיים בענן".
[divide style="2"]
הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית
תגובות
(0)