יעקב רבינוביץ', מנכ"ל Intentia: "שילוב רצפת הייצור עם ה-ERP ישפיע על האיכות והרווחיות"

"מערכות המידע מסייעות ליצור יותר בידול ויכולת לתחרות, על ידי הוזלת עלויות פנימיות", אמר רבינוביץ'

יעקב רבינוביץ', מנכ"ל קבוצת Intentia. צילום: קובי קנטור

"נדרש ליצור אינטגרציה בין רצפת הייצור ומערכות ה-ERP. שילוב זה ישפיע על איכות המוצרים, על יעילות העבודה ובשורה התחתונה – על רווחיות החברה", כך אמר יעקב רבינוביץ', מנכ"ל קבוצת Intentia.

רבינוביץ' דיבר בפתח כנס ERP – מחשוב תעשייתי בעידן החדש, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ה') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי רבינוביץ', "המחשוב יעזור לתעשייה להיות יעילה יותר. הדבר נכון שבעתיים בארץ, כשיש לתעשיות הוצאות שאין להן שליטה עליהן כי מדובר בהוצאות אקסוגניות, כגון שכירות או שכר העובדים. במצב זה, מערכות המידע מסייעות ליצור יותר בידול ויכולת לתחרות, על ידי הוזלת עלויות פנימיות".

רבינוביץ' עבד בתנובה במשך 33 שנים ובתפקידו האחרון שם שימש כסמנכ"ל מערכות מידע, מה שלדבריו נותן לו נקודת מבט כוללת על התעשייה מחד ועל ה-IT מאידך. הוא ציין כי "באמצעות שילוב מערכות רצפת הייצור ומערכת ה-ERP ניתן לשלוט על כך שהמוצרים יהיו באיכות גבוהה. כיום, איכות היא המגדלור בחברות התעשייה. הדבר דרוש בכמה היבטים: בדיקות קבלה, בדיקות איכות, בטיחות המוצרים, עמידה בתקנים, בקרה ושליטה על שחרור המוצרים".

צילום ועריכת וידיאו: דותן גור

"ההוצאות מסביב מאוד גבוהות ובלתי נשלטות. לכן, נדרש ללמוד לייצר בצורה רזה. צריך לעשות זאת דרך בקרה, מיכון, מחשוב ושקיפות מלאה", אמר רבינוביץ'. "יתרון נוסף לשילוב הזה הוא בהיבט הייצור. יש להגיע למצב של אחידות, מניעת בזבוז, מיטוב העלות, עמידה בלוחות זמנים, שליטה ובקרה ויעילות ארגונית. כל זאת, לצד קשר לשרשרת האספקה".

על פי רבינוביץ', "מערכות ה-ERP המתמחות הולכות ותופסות נפח בארגונים. באופן הדרגתי, הן מחליפות מערכות מקומיות או נכנסות למקומות בהם לא היו מערכות והדבר נעשה שכבה אחר שכבה. הן מתקרבות לרצפות הייצור ו-'לוקחות' פונקציונליות. בעבר היו בארגוני תעשייה מערכות רבות ולאט לאט, ה-ERP 'לוקח פיקוד' עליהן, תוך שילוב".

שליטה טובה יותר על הנתונים – בזכות האינטגרציה

"האינטגרציה בין רצפת ייצור, שעוסקת בניטור, בקרה ושליטה, לפיקוד שנותן ה-ERP מביאה לשליטה טובה יותר על הנתונים ומעניקה ערך מוסף לתהליך", ציין. "זאת, לצד יכולת לקבל נתוני חיזוי עתידי, לטובת תכנון ותזמון בתוך המערכת. אם משאב אחד לא יהיה זמין – כל התהליך יתעכב".

"נדרש לתזמן משאבים", אמר רבינוביץ'. "יש לטפל בהיבט של PLM – ניהול מחזור חיי המוצר; צריך לבנות תשתית מפעלית שתתאים את מערכות המידע לשינוי התהליך; נדרש ייצור מוצר בצורה יעילה, עם זמן הגעה מהיר לשוק; ויש להנפיק ידע רב במימוש התהליך, על מנת לייצר ערך מוסף".

הוא סיים בתיאור מודל ארבע השכבות בתעשייה: "צריך לענות על שלוש שאלות – מהם יעדי החברה? מהם תהליכי הייצור שלה? איך זרימת מידע צריכה להיות בחברה כדי לתת ערך מוסף למוצר? ואז לבחור את מערכות המידע. נדרש לבחור מערכת המתמחה בתעשייה, שהושקעו בה פיתוח ויכולת אינטגרטיבית גבוהה, כדי להגיע למשהו שהוא מעבר ל-ERP".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים