סטיב שונפלד, Blue Coat: "על מנהל האבטחה להפוך מסרבן מקצועי למאפשר עסקית"

שונפלד ציטט מחקר שנערך על ידי מכון Vanson Bourne, שבחן את היחס של מנכ"לים וסמנכ"לים בארגונים בכל הגדלים בעולם לתחום אבטחת המידע ● המחקר העלה כי 75% מהבכירים בארגונים מעמידים את תחום האבטחה כזה שעומד בראש סדר העדיפויות שלהם.

סטיב שונפלד, סגן נשיא בכיר למוצרים ב-Blue Coat העולמית. צילום: ניב קנטור

"שנים רבות מנהל אבטחת המידע בארגונים נתפס, ובצדק, כמי שהמילה 'לא' שגורה בפיו ולכן הוא נהג לטרפד כל יוזמה עסקית הכרוכה בטכנולוגיה. אנו באים עם גישה הפוכה, לפיה מנהל האבטחה, תפיסת אבטחת המידע ומוצרי האבטחה המוטמעים בארגון הם בעלי ערך ומהותם היא לאפשר עסקית", כך אמר סטיב שונפלד, סגן נשיא בכיר ב- Blue Coat.

שונפלד היה דובר המפתח בכנס שערך הסניף הישראלי של חברת אבטחת המידע. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים נערך היום (ג') באולם אירועים East בתל אביב, בהשתתפות לקוחות החברה ומקצועני אבטחת מידע. את הכנס הנחה ליאור אביב, מנהל מכירות ללקוחות אסטרטגיים, Blue Coat. ישראל.

שונפלד ציטט מחקר שנערך על ידי מכון Vanson Bourne, שבחן את היחס של מנכ"לים וסמנכ"לים בארגונים בכל הגדלים בעולם לתחום אבטחת המידע. המחקר העלה כי 75% מהבכירים בארגונים מעמידים את תחום האבטחה כזה שעומד בראש סדר העדיפויות שלהם. הסיבות לכך הן ש-33% מהארגונים חוו אירוע אבטחת מידע בשנה החולפת, ו-47% מהם חוו פריצה לנתוניהם. הנתון המעניין, לפי שונפלד, הוא ש-61% מהמנהלים מאמינים כי אבטחת מידע יכולה לתמוך בהיבטים העסקיים בארגון. "זה נתון חשוב", הסביר, "והוא תומך בתפיסה שלנו לפיה נדרש לשנות את ההתייחסות לאבטחת מידע ולהפנים את הערך העסקי הגלום בה. הדבר יכול להיעשות, וצריך שייעשה, כל שצריך הוא לבצע אותו בצורה נכונה ומושכלת, עם ניהול נכון של כלל רכיבי האבטחה".

Blue Coat, אמר שונפלד, היא חברת אבטחת המידע הפרטית הגדולה בעולם,. היא מונה יותר מ-1,400 עובדים, 15 אלף לקוחות ו-75 מיליון משתמשי קצה ארגוניים. לדבריו, 86% מכלל החברות המדורגות ב – Fortune Global 500 הן לקוחות החברה, ובתוכן 95% מספקיות הטלקום העולמיות, כמו גם 91% מהבנקים הגדולים. "הפתרונות שלנו מוטמעים בגופי ממשל, ארגוני ביטחון וחברות ענק בכל רחבי העולם".  הוא אמר כי, מחזור המכירות של החברה גדל בשנה החולפת ב-21%, וצפוי לצמוח גם השנה.

האתגרים הניצבים בפני מנהלי אבטחת המידע בארגונים, אמר שונפלד, "האם רבים. מעולם האינטרנט לא היה מקום יותר מאיים מאשר אי פעם, היכולת לזהות את הרעים קשה מבעבר, היקף האיומים התרחב והמתקפות הפכו למתוחכמות יותר. בצד הפנים ארגוני, ארגונים מאמצים טכנולוגיות רבות במהירות כגון מחשוב חברתי וכניסה לעולם המובייל, והמשתמשים – ולא המנמ"ר – הם הבוחרים את הרכיבים הטכנולוגיים ואת התשתיות הפלטפורמות".

לכן, אמר שונפלד, "על מנהל האבטחה לטפל בשלושה היבטים: המשכיות עסקית, עם מוצרי הגנה המבטיחים שמערך ה-IT הארגוני לא ייפול; אג'יליות, שתאפשר להטמיע פלטפורמות טכנולוגיות שונות, דוגמת יישומי מובייל, כשהכל מבוצע בזריזות – לצד הגדלת רמת הביצועים; וממשל אבטחה, לטובת ניהול נכון ותזמור של כל רכיבי האבטחה". הוא ציין כי מחקרים העלו כי 75% ממערכי האבטחה בארגונים נמצאים במצב בו משך הזיהוי והגילוי של חדירת נוזקה או קיום מתקפה לקח יותר מ-24 שעות, ולעתים, ימים עד שבועות, "לכן נדרשת הגנה סובבת ומוכללת בכל מחזור החיים, הגנה מתקדמת – עם גישה הכוללת תזמור של אירועי אבטחה וניהול מתמשך".

"אנו נמצאים במצב בו ארגונים רבים כלל אינם מודעים לחדירת נוזקה או לקיום מתקפה של הרעים בארגונים", ציין שונפלד, "לכן, יש לנו מערכת מודיעין גלובלית, המספקת בינה בנושאי אבטחת מידע – Global Intelligent Network. היא מדווחת בזמן אמת לכל הלקוחות שלנו על כל אירוע שקרה בעולם, אשר הגיע ממי מהלקוחות שלנו. אנו יחידים המסוגלים לספק ניראות של נוזקות ברשת – כל הזמן. אנו עוקבים אחרי הרשתות, וחוסמים נוזקות לאורך כל הדרך, ומגנים מפני שלל סוגי המתקפות. בנוסף, 25-35% מתעבורת הארגון היא מוצפנת, ואנו בוחנים גם אותה".

שונפלד מכיר את השוק הישראלי היטב, בשל העובדה שלפני עבודתו ארבע שנים ב-Blue Coat ושבע שנים ב-PGP, עבד משך שש שנים בצ'ק פוינט (Check Point). הוא סיים באמרו כי "השוק הישראלי הוא שוק חשוב עבורנו, הלקוחות פה הם מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות מתקדמות. ישראל מהווה מקור חשוב לפיתוח של טכנולוגיות אבטחת מידע. הקמנו פה את הסניף הישראלי לפני שנה וחצי, כעדות לחשיבות אנו רואים בישראל. הגדלנו את המכירות השנה ואני משוכנע שנגדיל את נתח השוק שלנו גם ב-2015".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים