ההנפקה של עלי באבא השתלמה ליאהו!: הרווח הנקי זינק פי 23
החברה הכניסה כתוצאה מההנפקה יותר מ-10 מיליארד דולר ● לעומת זאת, ההכנסות שמרו על קיפאון, מה שמעורר חוסר שביעות רצון בקרב המשקיעים
ההנפקה של עלי באבא (Ali Baba) היא אחד הצעדים הטובים שעברו על יאהו! (!Yahoo) – כך עולה מהתוצאות הכספיות שפרסמה אמש (ג') ענקית האינטרנט. המהלך הכניס לחברה 10.3 מיליארד דולרים והביא לזינוק של פי 23 ברווח הנקי שלה – ל-6.78 מיליארד דולר לעומת 299 מיליון ברבעון המקביל ב-2013. הרווח הנקי למנייה קפץ בשיעור דומה ועמד על 6.44 דולר בהשוואה ל-0.28 דולר. ההנפקה השפיעה גם על הרווח הנקי של יאהו! בתשעת החודשים הראשונים של השנה, שגדל פי 7.22 ל-7.36 מיליארד דולר מול 1.02 מיליארד.
לעומת זאת, בסעיפי ההכנסות נרשם קיפאון: במהלך הרבעון הן עלו ב-0.8% ל-1.15 מיליארד דולר לעומת 1.14 מיליארד ובתשעת החודשים הן ירדו ב-1.43% ל-3.37 מיליארד דולר בהשוואה ל-3.41 מיליארד. המשקיעים מביעים את חוסר שביעות רצונם מכך שעסקי הליבה של החברה, ובעיקר הפרסום באינטרנט, לא מראים סימני התאוששות.
נתונים נוספים שפורסמו מעלים שבמהלך הרבעון גדלו ההוצאות התפעוליות ב-9.63% ל-784.97 מיליון דולר והרווח התפעולי צנח ב-54.54% ל-42.17 מיליון. בתשעת החודשים הראשונים הוא צנח בשיעור גבוה יותר, 77.35%, ועמד על 110.79 מיליון דולר.
ההוצאות הגולמיות הרבעוניות פחתו ב-2.79% ועמדו על 321 מיליון דולר והרווח הגולמי השולי הגיע ל-72.04% לעומת 71% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו!, בחרה להדגיש דווקא את העלייה – הקלה – בהכנסות הרבעוניות ואמרה כי "סיימנו רבעון מוצק בו הצלחנו להגדיל את ההכנסות עקב העלייה בפעילויות החדשות של החברה, בעיקר במובייל וברשתות החברתיות".
תגובות
(0)