ג'ון סוויינסון, מנכ"ל CA, יפרוש מתפקידו עד סוף השנה

סוויינסון הודיע על פרישתו לאחר חמש שנים, שבהן קיצץ משרות בחברה ושינה את המבנה הארגוני שלה ● הוא החליף את הנהלת החברה בעקבות פרשייה של עבירות פליליות וכלכליות שטלטלה אותה ● לא ברור מי יחליף אותו

ג'ון סוויינסון, מנכ"ל CA, הודיע אמש (ג') על כוונתו לפרוש מתפקידו בסוף 2009, לאחר קרוב לחמש שנים של כהונה בתפקיד. סוויינסון הגיע לחברה בפברואר 2005, על מנת לשקם ולייצב אותה. זאת, לאחר ש-CA סבלה מטלטלה עסקית ותדמיתית, בשל פרשיית עבירות פליליות וחשבונאיות-פיננסיות של הנהלתה, בסדר גודל של 2.2 מיליארד דולרים, שבעקבותיה הורשע המנכ"ל הקודם של החברה ונכנס לכלא.

סוויינסון הגיע ל-CA לאחר 26 שנים ביריבתה המרה, יבמ (IBM), שם שימש בתפקידים בכירים בחטיבת התוכנה. עם הגיעו, קיצץ בה 3,000 משרות, ביצע מהלכים לשינוי האופן שבו המוצרים נמכרים ושינה את המבנה הארגוני של החברה. זאת, במטרה לצמצם את הוצאותיה התפעוליות של CA.

בניהולו של סוויינסון, CA חיזקה את מערך פתרונותיה, הרחיבה אותו ומיתגה אותו מחדש, ובנוסף – כל הצמרת הניהולית העולמית הוחלפה מאז פרישתו המאולצת של המנכ"ל הקודם לאחר שנכנס לכלא. סויינסון מינה את דון פרידמן לתפקיד סמנכ"ל השיווק העולמי של CA. עוד הביא המנכ"ל לחברה את מייקל כריסטנסן, ומינה אותו למשרת סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ופיתוח עסקי, ולאחר מכן למנהל תפעול ראשי (COO). פרידמן מונה בתקופת כהונתו של סוויינסון למנהל השיווק הראשי (CMO), ואילו אלן ניוג'נט – ל-CTO של החברה. כריסטנסן היה גם אחראי על רכישות ב-CA, בהן של החברה הישראלית XOsoft.

"עם כניסתי לתפקיד", הודיע אתמול סוויינסון, "הוטל עליי להפוך את החברה לאמינה, מבטיחה, מניבת ערך למחזיקי המניות שלה, ושותפה אסטרטגית ללקוחותיה, לעובדים ולקהילת ה-IT העולמית. אני גאה לבשר שהשגנו את רוב המטרות האלו. שיקמנו את עסקי החברה ומיצבנו אותה לקראת השלב הבא בעידן ה-IT".

וויליאם מק'קראקן, יושב ראש הנהלת החברה, אמר, כי "תחת הנהגתו של סוויינסון סגרנו באופן רשמי את הדלת על פרק זה (של השערורייה). אנו רואים בבירור תנופה טובה לעסקינו".

טרם נמסר מי יהיה מחליפו של סוויינסון, והנהלת דירקטוריון החברה החלה במהלכים למציאת מועמדים מתאימים. פרשנים ואנליסטים מעריכים שכריסטנסן הוא זה שיחליף את סוויינסון בתפקיד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים