עדי דר, אלביט: "השקענו עשרות מיליוני דולרים בפיתוח מאמן להגנת הסייבר האזרחי והצבאי"

דר, מנהל חטיבת המודיעין של אלביט, מספר בראיון לאנשים ומחשבים על המערכת החדשה ואומר שהמודעות לאיומי סייבר בישראל עולה, אבל יש עדיין הרבה לעשות

עדי דר, מנהל חטיבת המודיעין של אלביט

"בשנים האחרונות אלביט השקיעה עשרות מיליוני דולרים בפיתוח מאמנים (סימולטורים) להגנת הסייבר, שמיועדים לסקטורים האזרחי, הממשלתי והביטחוני", כך אמר עדי דר, מנהל חטיבת המודיעין של החברה.

דר ציין בראיון לאנשים ומחשבים כי "המאמן החדש חושף את מגיני הסייבר לשורה של מצבים ותרחישים המדמים מתקפת סייבר אמיתית. הוא מאפשר להתנסות באופן אישי וקבוצתי באיתור ובהתמודדות מול מתקפות ואירועי סייבר, בניהול שלהם ובטיפול בהם. כמו כן, הוא מסייע ללמד להתגונן מפני מתקפות עתידיות באמצעות התנסות בתנאי סימולציה בהגנה על רשתות".

"נוסף על כך", אמר, "בסוף התרגול, בדומה לסימולטור טיסה, המאמן מאפשר לבצע תחקיר לאחר ביצוע ולהפיק לקחים. כמו כן, ניתן באמצעותו לבצע מעקב מתועד אחר התקדמות רמת המתאמנים במהלך רצף אימונים שלם. כך ניתן לחדד ולשפר את היכולות של המתאמן – לתפקד נכון בעת מתקפת סייבר בזמן אמת".

אלביט חשפה שלשום (ב') כי סיפקה מערכות כאלה לחברת EL מסינגפור. היא לא פרסמה את היקף העסקה, אולם הוא מוערך בעשרות מיליוני דולרים. דר הוסיף כי "נכון להיום, יש לנו מספר הזמנות בהיקף של מיליוני דולרים והפוטנציאל העתידי הוא עצום. יש כיום 120 מדינות שנמצאות במרוץ חימוש קיברנטי והתקציבים של ממשלות, צבאות וארגוני תשתיות למטרה זו גדלים באופן דרמטי".

"חליפת ההגנה" של אלביט

דר הדגיש כי " תפיסת ההגנה של אלביט שונה מזו של חברות אחרות. אנחנו לא מדברים על הגנה על מחשב בודד או על רשת מחשבים, אלא על חליפת הגנה. התפיסה שלנו היא מגה ארגונית, שלא לדבר מדינתית ואולי אף אזורית. מדובר על מערכות שיושבות על כל בסיסי הנתונים שיש בחומרה ויודעות לזהות אנומליה בהתנהגות מערכות המידע בארגון או ברמה הלאומית".

הוא ציין ש-"יכולת להיות שכעת, יכולות התקיפה של הארגון רדומות, אבל הן עתידות להתפרץ. את כל הפתרונות האלה המאמן אמור להשלים".

"המאמן חוסך הרבה מאוד משאבים, מדמה מצבים שבהם הארגון יודע שהוא נתון תחת מתקפה, יודע לחולל מצבים מובנים והכול באמצעות מערכים מאוד פשוטים וקלים לתפעול", אמר דר.

בתשובה לשאלה האם להערכתו ישראל ערוכה היטב לעומת מדינות אחרות הוא השיב: "יש בארץ גידול משמעותי במודעות לנושא, במיוחד מצד המגזר העסקי-מסחרי, אבל יש עדיין הרבה מה לעשות. גם ברחבי העולם התחום מתקדם ויש לא מעט מדינות שמפגרות אחרינו על אף שהן משקיעות דולרים רבים בסייבר".

"המגמה העתידית בתחום היא מציאת פתרון הוליסטי להגן על כל רכיבי מערכות המחשוב: המחשבים והשרתים הפיזיים, המערכות הניידות, האינטרנט ועוד", ציין דר. "אי אפשר להתמקד רק ברכיב אחד, כי אז הרכיבים האחרים נשארים חשופים".

דר הוסיף כי אלביט זיהתה את תחום הסייבר כתחום חם לפני מספר שנים, הרבה לפני חברות אחרות. בין היתר, היא מציעה את מערכת הגנת הסייבר מתוצרתה, Fides. "המערכת מבצעת ניטור וניתוח בזמן אמת של כל התעבורה במערכי השליטה והבקרה ברשתות של תשתיות קריטיות לאומיות ותעשייתיות (SCADA), על מנת לזהות מתקפות סייבר על הרשת ומתוכה", אמר.

יצוין כי המערכת נמצאת בשימוש מספר לקוחות של אלביט מערכות בארץ ובעולם, ומעוררת עניין רב בקרב ארגונים וחברות תשתית קריטיות שונות, כמו גם ארגונים ממשלתיים שונים.

בשנים האחרונות משקיעה החברה מאמצים רבים בפיתוח טכנולוגיות חדשות בתחום הסייבר. היא פעילה בתחומי הגנת רשתות ומערכות, פיתוח מערכות שליטה ובקרה בסייבר, הגנה על המרחב הקיברנטי של תשתיות קריטיות אזרחיות ופיתוח אלגוריתמים ייעודיים לאיתור מתקפות סייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים