מונו שני סגנים חדשים למדען הראשי

צחי שנרך יהיה ממונה על הטכנולוגיה וחנן כרמלי על הפעילות הבינלאומית - תפקיד חדש בלשכת המדען ● הם יצטרפו לשני הסגנים המכהנים של אבי חסון - לידיה לזנס ואבירם ז'ולטי

אבי חסון, המדען הראשי

צחי שנרך וחנן כרמלי מונו לסגנים של אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה. שנרך ישמש כממונה טכנולוגיה וכרמלי – כממונה פעילות בינלאומית. הם מצטרפים לשני הסגנים המכהנים – לידיה לזנס, סגנית המדען הראשי לתקציב ותפעול תמיכות מו"פ, ואבירם ז'ולטי, סגן המדען הראשי למסחור והשקעות.

שנרך יחליף בתפקיד את ד"ר אברהם גרוס, שפרש זה מכבר. הוא יהיה  ממונה על מכלול הפעולות הטכנולוגיות המקצועיות הקשורות לפעילות המדען הראשי, לרבות בדיקת הבקשות, בכל מסלולי התמיכה, לצורך קבלת סיוע במו"פ. בין היתר, הוא יהיה אחראי על מינוי, הנחיה והדרכה של הצוותים המקצועיים העוסקים בבדיקת הבקשות הללו. כמו כן, שנרך יכהן כממלא מקומו של המדען הראשי בוועדות השונות שהוא עומד בראשן.

עד לאחרונה כיהן שנרך כמנכ"ל משותף ב-LMY – חברה המתמחה בפיתוח אלגוריתמים ותוכנה למערכות מבוססות ראייה ממוחשבת לצרכי מיפוי, ניווט וטכנולוגיות מידע מרחבי. במסגרת תפקידו הוא היה אמון על הובלת החברה לעיסוק בתחומים חדשים, פעילות חדשנית בשווקי חו"ל ועם שותפים בחו"ל. במהלך כהונתו הוכפלו היקף הכנסות החברה וכמות העובדים בה.

הוא מביא עימו יותר מ-15 שנות ניסיון בהנחיית עבודות מחקר ופיתוח בעלות היבטים מדעיים-טכנולוגיים, בפרט במחקרים יישומיים שבוצעו מטעם מפא"ת, בתעשייה הביטחונית ובאקדמיה. הוא מילא שורה של תפקידים במפא"ת, במסגרתם התמחה באיתור ואפיון צרכים והתאמת פתרונות טכנולוגיים לצרכן; הובלת תפיסות מערכתיות חדשניות, אישורן והפיכתן לפרויקטים עיקריים במערכת הביטחון; איתור ושילוב שותפים עסקיים בתעשייה ומשקיעים בתוך מערכת הביטחון, ביוזמות הפרויקטאליות; והשקעות Seed בסטארט-אפים, תוך גיבוש מודלים ממשלתיים ייחודיים לפעילות מולן, ושיתופי פעולה מחקריים עם מכוני מחקר וארגונים באירופה, ארצות הברית והמזרח הרחוק. על פעילותו זכה בפרס ביטחון ישראל.

בהשכלתו, שנרך הוא בעל MBA במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר B.sc בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים. הוא נשוי ואב לשלושה, ומתגורר בקדימה.

כרמלי יהיה מופקד במסגרת תפקידו על ראייה רחבה של כל הסכמי המו"פ הבינלאומיים שמקיימת ישראל עם מדינות, סוכנויות ביצוע וארגונים בינלאומיים אחרים. זהו תפקיד חדש בלשכת המדען הראשי, שנולד בעקבות המלצה של ועדה ציבורית שמינה המדען במטרה לבחון את הפעילות הבינלאומית שמקיימת הלשכה.

במשך שמונה השנים האחרונות הוביל כרמלי את ClickSoftware Technologies – חברת תוכנה גלובלית-ציבורית ממוקדת לקוחות ארגוניים גדולים, מקבוצת ה-Fortune 500. הוא מילא בה שורה של תפקידים, מסמנכ"ל תפעול ועד נשיא החברה ומנכ"ל משותף, והיה אחראי על כל ההיבטים האסטרטגיים והתפעוליים. כרמלי הוביל גידול של בהכנסות השנתיות של ClickSoftware Technologies – מ-24 מיליון דולר ב-2005 ל-100 מיליון ב-2012.

חסון אמר כי "המינויים החדשים הם בעלי משמעות רבה לפעילות העתידית של לשכת המדען הראשי. אנחנו מעדכנים את המשימה הניצבת בפנינו. התעשייה דינמית ואנחנו מחויבים להתחדשות במענה לצרכי השוק ובדרכי הפעולה. ניהול גוף מרובה משימות ומוכוון לקוח חייב להיות מושתת על מינויים מקצועיים, שמכירים את השטח ואת צרכיו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים