למרות ההסכם עם מיקרוסופט, ביאהו! מתכוונים להתחרות בבינג

ענקית האינטרנט הודיעה, כי מנוע החיפוש שלה שופר מתוך כוונה להתחרות במנוע של מיקרוסופט, למרות ההתבססות של יאהו! על הטכנולוגיה של ענקית התוכנה ● "איננו גרסה של בינג", אמר פרבהקר רגוון, סגן נשיא בכיר ביאהו!

יאהו! (!Yahoo) הכריזה על כוונתה להציע ממשק חדש לשירותי הדואר והמסרים המיידיים שלה, וכן להוסיף תפקודים למנוע החיפוש, לאחר שנודע כי הנתח של גוגל (Google) ויאהו! בשוק החיפוש בארה"ב ירד במעט, בעוד שהנתח של בינג (Bing) גדל. על פי נתונים של חברת המדידה ComScore, עלה נתח השוק של מיקרוסופט (Microsoft) בחודש יולי בכ-0.5%, אך הנתח שלה עדיין מסתכם ב-8.9% בלבד, בהשוואה ל-64.7% של גוגל ו-19.3% של יאהו!.

"איננו גרסה של בינג", אמר פרבהקר רגוון, סגן נשיא בכיר ביאהו!, במסיבת עיתונאים שנערכה במשרדי החברה בארה"ב. "שיתוף הפעולה יימשך בעורף בעוד שהתחרות תימשך בחזית". בסוף יולי חתמו מנהלי מיקרוסופט ויאהו! על הסכם לשיתוף פעולה, שיהיה בתוקף במשך עשר שנים. במסגרת ההסכם יעובדו שאילתות חיפוש באתר יאהו! באמצעות מנוע בינג של מיקרוסופט. בשתי החברות מקווים שההסכם יכנס לתוקף בתחילת השנה הבאה.

מיקרוסופט, מצידה, תוכל לשלב בבינג טכנולוגיות שונות שפותחו ביאהו!, בעוד שהמוצר של מיקרוסופט לפרסום בתוצאות החיפוש, AdCenter, יחליף את המוצר המקביל של יאהו!, אשר מכונה Panama. לדברי רגוון, לאחר שתוצאות החיפוש והמודעות נשלחות ממיקרוסופט ליאהו!, יכולה יאהו! לעשות בהן שימוש ויכולה גם לא לעשות בהן שימוש – לפי נוסחה מורכבת.

בתיבות חדשות שמופיעות כעת משמאל לתוצאות החיפוש ביאהו! יכולים המשתמשים למצוא דרכים נוספות לעשות שימוש במידע – אמר לארי קורנט, סגן נשיא למוצרי חיפוש ביאהו!. כך, למשל, בעזרת תיבה שמציגה חברת האבטחה מק'אפי (McAfee), אפשר לסנן קישורים עוינים, ובתיבה אחרת אפשר להציג סרטוני וידיאו מבלי לצאת מדף החיפוש. בתיבה נוספת אפשר למצוא חוות דעת של גולשים על חנויות ומסעדות, גם במקרה זה מבלי לצאת מדף החיפוש. קורנט ציין, כי טכנולוגיות אלה עדיין נבחנות ויוצעו לגולשים בהמשך השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים