פרטנר מציגה: זינוק רבעוני של 130% ברווח הנקי

החברה רשמה זינוק ברווח הנקי גם במחצית הראשונה כולה ● ההכנסות בשתי התקופות ירדו מעט, בגלל התחרות בשווקי הסלולר והטלפוניה הקווית

זינוק ברווחים. פרטנר

פרטנר סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה עם זינוק ברווח הנקי על פי GAAP לצד ירידה קלה בהכנסות. מספר המנויים של החברה פחת אף הוא, אולם במעט בלבד.

מהתוצאות שפרסמה החברה עולה כי הרווח הנקי שלה זינק ברבעון ב-130% ל-46 מיליון שקלים לעומת 20 מיליון ברבעון המקביל השני של 2013. הרווח הנקי למנייה זינק ב-130.76% ל-0.3 שקלים בהשוואה ל-0.13 שקלים. במחצית הראשונה של השנה הוא זינק ב-92.16% ל-98 מיליון שקלים בהשוואה ל-51 מיליון בששת החודשים הראשונים אשתקד.

הרווח הנקי הושפע לטובה מהירידה ב-31% בהוצאות המימון נטו, ל-49 מיליון שקלים מול 71 מיליון ומהעובדה שהירידה בהכנסות הייתה קטנה יותר מאשר זו שנרשמה בהוצאות. כך, במחצית הראשונה קטנו ההוצאות ב-8.87% ל-1.97 מיליארד שקלים לעומת 2.17 מיליארד, בעוד שההכנסות קטנו ב-3.69% ל-2.19 מיליארד שקלים בהשוואה ל-2.27 מיליארד. ברבעון השני ירדו ההוצאות ב-7.3% ל-995 מיליון שקלים מול 1.07 מיליארד בעוד שההכנסות ירדו ב-3.81% ועמדו על 1.09 מיליארד שקלים לעומת 1.13 מיליארד.

מחלוקה לסעיפים עולה כי ההכנסות משירותים קטנו ב-9% ל-862 מיליון שקלים בהשוואה ל-950 מיליון. ההכנסות משירותים במגזר הסלולרי ירדו ב-8% ועמדו על 667 מיליון שקלים מול 726 מיליון ברבעון השני של 2013. הסיבה העיקרית לכך היא שחיקת המחירים של השירותים הסלולריים ללקוחות Post-Paid ו-Pre-Paid, בעקבות התחרות העזה בשוק. המגזר הקווי הניב לפרטנר במהלך הרבעון ירידה של 10% ל-248 מיליון שקלים לעומת 277 מיליון. הירידה מוסברת בעיקר בשחיקת המחירים של שירותי המגזר הקווי, כולל שיחות מקומיות, שיחות בינלאומיות ושירותי אינטרנט, ובירידה בהכנסות מדמי קישור גומלין. ההכנסות מציוד ברבעון השני של 2014 הסתכמו ב-225 מיליון שקלים – צמיחה של 25% בהשוואה ל-180 מיליון. הצמיחה נובעת בעיקרה מגידול במספר המכשירים שנמכרו.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות קטנו ב-6.15% ל-824 מיליון שקלים מול 878 מיליון, הרווח הגולמי גדל ב-4.37% ל-263 מיליון שקלים לעומת 252 מיליון והרווח הגולמי השולי של 24.2% לעומת 22.3%. במהלך הרבעון ירדו ההוצאות התפעוליות ב-10.94% ל-171 מיליון שקלים בהשוואה ל-192 מיליון והרווח התפעולי על פי GAAP גדל ב-15.69% ל-118 מיליון שקלים מול 102 מיליון. במחצית הראשונה גדל הרווח ב-10.15% ל-217 מיליון שקלים לעומת 197 מיליון.

נכון לסוף הרבעון עמד מספר מנויי הסלולר של החברה על 2.91 מיליון – ירידה קלה לעומת 2.92  בסוף הרבעון השני של 2013. נתח השוק שלה עומד על 29%.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי הן "משקפות את חוסנה של החברה ויכולתה להתמודד עם התחרות העזה והמתמשכת בשוק התקשורת. דבקותנו באסטרטגיה של החברה נתנה את אותותיה ברבעון זה".

פרטנר השיקה בחודש שעבר את שירותי הדור הרביעי שלה, שאמורים להשפיע על תוצאות הרבעון הנוכחי. ההערכה בפרטנר היא כי ההשפעה תהיה חיובית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים