שווייץ: גוגל תיאבק בדרישת הרשויות להשעות את שירות Street View

שבוע לאחר השקת השירות במדינה, בשווייץ חוששים, כי תצוגת Street View של Google Maps חושפת פרטים רבים מדי, וייתכן כי החברה תידרש להסיר או לטשטש תמונות רבות נוספות

לאחר שהרשויות בשווייץ נעתרו לדרישה של רשויות המס בארה"ב, והורו לבנקאים השווייצרים להסיר את מעטה הפרטיות שממנו נהנו עד כה לקוחותיהם, קבעה הרשות השווייצרית להגנה על נתונים, כי תצוגת Street View של Google Maps פוגעת בפרטיות של אזרחי שווייץ.

האנס-פטר תור, הממונה הפדראלי להגנה על הנתונים והמידע בשווייץ, קרא לגוגל (Google) להסיר מיד את תצוגת Street View משירות Google Maps משום שפנים של אנשים ולוחיות רישוי של מכוניות לא טושטשו די הצורך.

גוגל החלה להפעיל את תצוגת Street View בשווייץ לפני כשבוע. לקריאה להסיר את התצוגה בשווייץ קדם הסירוב של יוון, בחודש מאי האחרון, להתיר לגוגל לצלם תמונות של רחובות עד שיינקטו אמצעים יעילים יותר לשמירה על הפרטיות.

"הופתענו מהודעת הרשויות בשווייץ", מסר דובר גוגל. "ניהלנו מגעים חיוביים עם הרשות לקראת ההשקה בשבוע שעבר והסברנו כיצד אנו שומרים על הפרטיות בתצוגת Street View. נשמח לחזור על ההסברים או להשיב לשאלות נוספות".

אתמול (ב') נערכה פגישה נוספת בין נציגי גוגל לבין אנשי הרשות להגנה על הנתונים והמידע בשווייץ, כדי לבחון כיצד ניתן להתאים את התצוגה לחוק השווייצרי. "הדיון התנהל באווירה חיובית ואנו מקווים שייערכו דיונים נוספים כדי שנוכל להציג את הכלים המתקדמים לשמירה על פרטיות המשתמשים", הוסיף דובר גוגל. "מאז שהושקה התצוגה בשבוע שעבר נרשמה עלייה של 80% בשימוש במפות של גוגל, דבר שמוכיח עד כמה היא פופולארית בקרב תושבי שווייץ".

עוד נמסר מגוגל, כי מאז ההשקה בשבוע שעבר, התקבלו בקשות ספורות בלבד להסיר תמונות מתצוגת Street View. כשמתקבלות בקשות כאלה מטשטשת החברה פנים של אנשים או לוחיות רישוי של מכוניות. "הטכנולוגיה יעילה ובמרבית המקרים מוסרות התמונות תוך שעות ספורות", על פי גוגל.

החוקים האירופיים לשמירה על הפרטיות מחמירים יותר מאשר בארה"ב, דבר שמקשה על גוגל להפעיל את תצוגת Street View בצורה חופשית יחסית, כמו בארה"ב. לאחר שהושקה התצוגה בבריטניה יצרו חלק מהתושבים בכפר ברואוטון שבבקינגהמשייר שרשרת אנושית כדי למנוע מרכב הצילום של גוגל להיכנס לתחומי הכפר. כן נאלצו אנשי גוגל להתמודד עם טענות על כך שהתצוגה מסייעת לגנבים ופדופילים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים