איגוד האינטרנט הישראלי: עלייה של 15% במודעות הורים לחשיפת קטינים לתכנים לא ראויים

למרות זאת, קובע הסקר שערכו האיגוד ועמותת אשנ"ב, ההיענות להדרכות של הורים בקרב הארגונים העסקיים בכלל מגזרי המשק נמצאה נמוכה ביותר ● עליה גם במודעות ההורים לעובדה שתוכנות סינון לבדן אינן פותרות את הבעיה

המודעות של ההורים לחשיבות החשיפה של ילדיהם לתכנים לא מתאימים ברשת עלתה בעקבות הדרכות שונות ב-15% – כך עולה מתוך סקר שליווה את פרויקט ההדרכות להורים לשימוש נבון ברשת של עמותת אשנ"ב (ר"ת אנשים למען שימוש נבון באינטרנט), בתמיכת איגוד האינטרנט הישראלי.

נושא נוסף שנבדק הוא הבנה של מהות תוכנות סינון והיעילות שלהן ביחס לחשיפת הילדים לתכנים לא ראויים: בעקבות ההדרכות חלה עליה של יותר מ-10% במודעות של ההורים לעובדה, כי תוכנות הסינון לבדן אינן פותרות את הבעיה. במסגרת הסקר נערכו משובים מקדימים ומאוחרים של פגישות ההדרכה, מהם עלה, כי ההורים הוכיחו שהם מכירים יותר את האינטרנט, כמו גם שהם מודעים יותר לחשיבות הדיאלוג עם ילדיהם ולחשיבות הנושא.

פרויקט ההדרכות להורים החל בנובמבר 2008, כשעד היום 2,200 הורים עברו את ההדרכות בארגונים עסקיים, במוסדות ובארגונים חינוכיים, ביותר מ-20 ערים ברחבי הארץ. היעד של העמותה הוא להגיע להדרכות של לכל הפחות 5,000 הורים מדי שנה.

"מטרות הפרויקט היו להגדיל באופן משמעותי את כמות ההורים המודעים לנושא הגלישה הנבונה באינטרנט, לבסס את מודל הכניסה לבית הספר להדרכת הורים בנושא זה, ולהצביע על הדרכת הורים כעל הדרך המועדפת להגברת הנוכחות ההורית בחיי ילדיהם – גם במרחב האינטרנטי", אמרה נאוה גלעד, יועצת לצמצום הפער הדיגיטלי ומנהלת קבוצות המשימה באיגוד האינטרנט הישראלי, "בכל העולם המערבי, גובר הביסוס האמפירי לכך שמודעות הורים הינה תנאי הכרחי להגנה על ילדים. צעדים אדמיניסטרטיביים, אשר מנסים לעקוף את הצורך בהדרכת הורים – הוכיחו את עצמם כלא אפקטיביים". גלעד הוסיפה, כי הפרויקט הורחב בשני תחומים חשובים, מעבר למה שאופיין בראשיתו: "נכנסנו בצורה משמעותית להדרכות הורים בחברה הערבית, ואנו נערכים לתת דגש גם באזורי הפריפריה".

אחד הנתונים היותר מטרידים שעלו בעקבות הרצת הפרויקט, היה שההיענות להדרכות בקרב הארגונים העסקיים במגזרים השונים (היי-טק, ארגוני תעשייה, מוסדות פיננסיים, חברות פרטיות וציבוריות) – נמצאה נמוכה ביותר.

"המצב הכלכלי הקשה והאווירה של הפיטורים היוו גורמים שהקשו ביותר על ביצוע הפרויקט", אמר ד"ר אבשלום אדרת, יוזם הפרוייקט ויוזם עמותת אשנ"ב, "עם זאת, בצד אי היענות בגופים עסקיים, הצלחנו להגיע להורים, בהיקפים גדלים והולכים, בפעילות בלתי פורמלית של מוסדות וארגונים חינוכיים, כאשר חלק ניכר מההורים שהשתתפו בהדרכות הגיעו מבתי ספר במקומות שונים בארץ".

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה התבצעה באחרונה קריאה למנהלי בתי הספר ברחבי הארץ להזמין הרצאות למפגשי הורים בבתי הספר. קבוצות הורים מהקהילה, ממקומות עבודה ומבתי ספר, המעוניינות להזמין הדרכות ללא תשלום בנושא שימוש נבון של ילדיהם ברשת האינטרנט, מוזמנות לעשות זאת באמצעות פניה לבני ישראלי – רכז עמותת אשנ"ב, בטלפקס 03-5032786, בנייד 050-5733845 או בכתובת המייל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים