אודיוקודס סיימה את המחצית הראשונה עם ירידה דרסטית בהפסד הנקי וגידול בהכנסות

החברה סיימה את התקופה עם הפסד נקי של 324 אלף דולר והכנסות בסך 74 מיליון ● ברבעון השני עברה אודיוקודס להפסד אולם רשמה עלייה של 12% בהכנסות ● שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל החברה, צופה המשך צמיחה בשנה הקרובה

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. צילום: פלי הנמר

אודיוקודס (Audiocods) הציגה גידול ניכר בהכנסות הן ברבעון השני והן במחצית הראשונה של 2014. לעומת זאת, החברה עברה להפסד ברבעון השני, אולם בכלל המחצית, ההפסד שלה ירד בצורה דרסטית.

מהתוצאות הכספיות שפרסמה החברה עולה כי היא רשמה במחצית הראשונה של השנה גידול של 11.4% בהכנסות ל-73.52 מיליון דולר לעומת 65.96 מיליון באותה התקופה ב-2013. ההוצאות הכלליות עלו באותה התקופה בשיעור ניכר יותר – 12.01% – ל-72.99 מיליון דולר בהשוואה ל-65.16 מיליון. הרווח התפעולי פחת ב-33.92% ל-524 אלף דולר מול 793 אלף וההפסד הנקי ירד ב-36.72% ל-324 אלף דולר מול 512 אלף במחצית הראשונה אשתקד.

ברבעון השני הציגה החברה הפסד רבעוני על פי GAAP של 46 אלף דולר לעומת רווח של 441 אלף ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד נבע מהעלייה בהוצאות הכלליות של החברה, שגדלו ב-11.82% ל-37.57 מיליון דולר בהשוואה ל-33.69 מיליון, ומגידול של יותר מפי שבעה בחבות המס – מ-60 אלף דולר ברבעון השני של 2013 ל-428 אלף ברבעון המדווח. הרווח הנקי שלא על פי GAAP זינק ב-52.43% ל-1.57 מיליון דולר לעומת 1.03 מיליון.

ההכנסות הרבעוניות צמחו ב-11.51% ועמדו על 37.57 מיליון דולר בהשוואה ל-33.69 מיליון. מתוכן, ההכנסות ממכירת מוצרים גדלו ב-6.64% ל-29.37 מיליון דולר מול 27.54 מיליון וההכנסות ממכירת שירותים עלו ב-13.37% ל-8.2 מיליון דולר לעומת 6.15 מיליון.

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של אודיוקודס גדלו ב-5.76% ועמדו על 15.31 מיליון דולר בהשוואה ל-14.48 מיליון, הרווח הגולמי זינק ב-17.26% ל-22.25 מיליון מול 19.21 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-59.24% לעומת 57.02%.

ברבעון המדווח החברה הציגה הוצאות תפעוליות של 21.89 מיליון דולר בהשוואה ל-18.79 מיליון – עלייה של 16.49%, והרווח התפעולי ירד ב-12.62% ל-367 אלף דולר מול 420 מיליון.

שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס, אמר כי "הצגנו ברבעון השני של 2014 צמיחה חזקה והרחבת עסקי הנטוורקינג שלנו, המהווים כעת 88% מההכנסות שלנו. התקדמות יציבה בכל מגזרי השוק הביאה לצמיחה של 15.3% בעסקי הנטוורקינג שלנו לעומת הרבעון המקביל ב-2013 ולגידול של 8.1% בהשוואה לרבעון הראשון של 2014. הרבעון השני הוא גם החזק אי פעם מבחינת מכירות של קו בקרי גבול לשיחות SBC (ר"ת Session Border Controllers), שצמחו ביותר מ-100% מול הרבעון המקביל אשתקד וביותר מ-30% בהשוואה לרבעון הראשון השנה. מכירות קבוצת המוצרים החדשים, הכוללים בקרי גבול לשיחות SBC, מוצרי MSBR וטלפוני IP, גדלו ביותר מ-30% לעומת הרבעון הראשון של 2014. הצמיחה השתקפה גם בקו מוצרי Microsoft Lync, שעומדת בצפי שסיפקנו ל-2014, של יותר מ-40% לעומת 2013".

אדלרסברג הוסיף כי "במסגרת יוזמות הצמיחה שלנו, המשכנו להשיק מוצרים ופתרונות חדשים. ההשקה של AudioCodes One Box 365, פתרון קול חדש ל-Lync, שמאפשר לשותפים שלנו דרך מהירה ואינטואיטיבית לספק לארגונים פתרונות קול ואופיס 365 (Office 365) במודל ענן טהור או במודל ענן היברידי באתר הארגון, מרחיבים את הזדמנויות השוק שלנו בזירת Microsoft Lync".

"במהלך הרבעון פתחנו בהצלחה את מרכז המחקר והפיתוח שלנו בבאר שבע, הנתמך בתקציב משרד המדען הראשי במשרד הכלכלה", הוסיף. "מרכז המו"פ החדש, העוסק בארכיטקטורת רשת בענן, צפוי לספק פלטפורמה יעילה ביותר לפיתוח טכנולוגיות ושירותי תקשורת חדשים ומתקדמים בסביבת ענן, ולתמוך בצמיחה נוספת בהכנסות בשנת 2015. פעילויות אלה ממשיכות לחזק את הבסיס לצמיחתה של אודיוקודס בשנה הקרובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים