ארה"ב: עסקת אורקל-סאן אושרה על ידי משרד המשפטים

לארי אליסון יכול להתחיל לראות את האור בקצה המנהרה: מכשול נוסף הוסר בדרך להשלמת רכישתה של סאן ● מאחר והפסיקה של משרד המשפטים הגיעה מוקדם מהצפוי, יש המייחסים את העיתוי להכנסותיה המתדרדרות של סאן והתנהלותה הזהירה של החברה המתקשה בתקופת מיתון

אורקל (Oracle) הודיעה בסוף השבוע, כי משרד המשפטים האמריקני אישר את עסקת הענק לרכישתה של סאן מיקרוסיסטמס (Sun Microsystems) תמורת 7.4 מיליארד דולרים, או 5.6 מיליארד דולרים בניכוי החובות של סאן. מאחר והפסיקה של משרד המשפטים הגיעה מוקדם מהצפוי, לאחר שנערכה בארה"ב חקירה מעמיקה בנוגע לעסקה, יש המייחסים את העיתוי להכנסותיה המתדרדרות של סאן והתנהלותה הזהירה של החברה המתקשה בתקופת מיתון.

הממשל האמריקני, כזכור, הוא לא המשוכה היחידה שעמדה בפני העסקה: בתחילת החודש נודע, כי גם הרשויות באירופה החלו לבדוק את המיזוג המתוכנן בין השתיים. רק אם יתברר, כי המיזוג אינו מנוגד לחוקים להגבלים עסקיים, יעניקו הרשויות של האיחוד האירופי אור ירוק לעסקה. באירופה נבדקות ההשלכות של המיזוג על תעשיית התוכנה ושוק התוכנה. החוקרים אמורים לקבוע עד ה-3 בספטמבר אם ניתן לאשר את העסקה או שיש צורך בחקירה מעמיקה יותר שתימשך 90 ימים.

בטרם נכנס לתמונה האיחוד האירופי, היה על אורקל להתמודד מול בעלי המניות של סאן, שאישרו את העסקה רק לקראת סוף יולי. על פי הודעה שנמסרה מסאן אז, 62% מבין בעלי המניות של החברה הצביעו בעד ההסכם, לפיו אורקל תשלם 9.5 דולרים למניה.

העסקה עצמה הוכרזה באפריל השנה, והייתה בגדר הפתעה, לאחר שמגעים שיבמ ערכה עם סאן לגבי הרכישה עלו על שרטון. לפני כחודש דיווחה סאן על הפסדים וירידה בהכנסות ברבעון הרביעי שלה, שהיה גרוע מהתחזיות. על ידי הרכישה של סאן, תמצב עצמה אורקל כספקית תוכנה, חומרה ושירותים שתמוקם בליגה העליונה, לצד HP ויבמ (IBM).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים