שליש מבני הנוער בגילאי 16-18 קיבלו ברשת תמונות חושפניות של מישהו שהם מכירים

סקר שבוצע עבור איגוד האינטרנט הישראלי חושף כי כ-84% מבני הנוער יגדילו בחופש הגדול את היקף השימוש שלהם ברשתות החברתיות ובאינטרנט בשיעור של 20% ויותר מתקופת הלימודים

שליש מבני הנוער בגילאי 16-18 קיבלו ברשת תמונות חושפניות של מישהו שהם מכירים. הממצאים החמורים האלה עלו בסקר שבוצע על ידי חברת זטה טולס עבור המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי.

הסקר, שבוצע בקרב 300 בני נוער בגילאי 13-18 באמצעות שאלון אינטרנטי ונועד להגביר את המודעות לגלישה בטוחה ושימוש מושכל ברשת, חושף את הרגלי השימוש של בני נוער באינטרנט ומעלה עוד ממצאים מעניינים.

כרבע (24%) מבני הנוער קיבלו תמונות חושפניות של מישהו שהם מכירים במייל, בווטסאפ (WhatsApp) או במסרון. כשהנתונים האלה מפולחים לגילאי 16-18 – השיעור עולה לכמעט שליש (31%).

כ-84% מהמשתתפים ציינו כי היקף השימוש שלהם ברשתות החברתיות ובאינטרנט יגדל בשיעור של 20% ויותר בחופש הגדול מאשר בתקופת הלימודים. פייסבוק (Facebook) מובילה עם שיעור החשיפה הגבוה ביותר מבין הרשתות חברתיות, שעומד על 91%, כשאחוז המשתמשים בקרב הבנים גבוה יותר ועומד על 97%, לעומת הבנות עם 85%. הצעירים מפגינים נוכחות מרשימה של כ-67%  גם באינסטגרם (Instagram), עם 72% בקרב הבנות לעומת 62% בקרב הבנים, ו-32% בסנאפצ'אט (Snapchat). באופן מובהק למדי, מרבית בני הנוער מעידים שהשימוש העיקרי שלהם באינטרנט הוא ברשתות החברתיות (55%) ולאחר מכן חיפוש מידע (20%), צפייה בסרטים (16%) ומשחקים (9%).

88% מבני הנוער משתמשים בווטסאפ וקרוב למחצית (49%) מהם מדווחים כי הם מקבלים בו יותר מ-100 הודעות ביום (52% מהבנות לעומת 47% מהבנים).

עוד עולה מהנתונים כי 75% מהצעירים מתעדכנים בנעשה ברשת עד שעה מהרגע שבו הם מתעוררים ומתוכם 49% – כבר ברבע השעה הראשונה.

אורנה היילינגר, מנהלת המרכז לאינטרנט בטוח, אמרה עם פרסום תוצאות הסקר כי "הממצאים מאוששים את העובדה שבני הנוער מחוברים למסכים באופן טבעי יותר בחופש הגדול. לאור המצב הביטחוני, היקף השהייה ברשתות החברתיות עולה. אין בכך שום פסול, אך על ההורים והמחנכים להכיר בעובדה כי יש צורך להתעניין במעשיהם של בני הנוער במרחב הדיגיטלי וברשתות החברתיות ממש כפי שהם מתעניינים בפעילותם ברחובות ובמסדרונות בית הספר. מובן שגם בני הנוער צריכים להבין כי למעשיהם ברשתות החברתיות יש לעתים השלכות, בדיוק כמו בכל זירה אחרת".

עוד ציינה היילינגר כי "בתקופת הקיץ יש עלייה בהיקף הפניות אל המרכז לאינטרנט בטוח מצד בני נוער והוריהם כתוצאה מאירועים שהתרחשו ברשת, הקשורים למיתוג עצמי מוגזם, ויתור על פרטיות, בריונות רשת וחרמות. לכל אלה יש דפוסים חוזרים, השונים במידה מסוימת מהמתרחש בעולם ה-'אמיתי', אך בהחלט אפשר למנוע אותם מבעוד מועד על ידי העלאת המודעות לתופעות אלה ולשימוש מושכל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים