דנור כהן, אבנת: "אין היבטי אבטחת מידע וסייבר רציניים נגד ישראל במהלך צוק איתן"

"המאבק ברשת הוא יותר לוחמה פסיכולוגית מאשר מתקפות סייבר", אמר כהן, האקר בצוות התקיפה והסייבר של החברה ● את הפריצה לעמוד של סטטוסים מצייצים הוא כינה "מתקפת פישינג שכל ילד יכול לעשות" ואמר כי היא התאפשרה עקב הגנה לקויה של הדף

"איננו מבחינים בהיבטי אבטחת מידע וסייבר רציניים נגד ישראל במהלך מבצע צוק איתן. מדובר יותר על פעילויות שמתמקדות בלוחמה פסיכולוגית באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות", כך אמר דנור כהן, האקר בצוות התקיפה והסייבר של אבנת אבטחת מידע.

כהן התראיין לאנשים ומחשבים עקב שפע הפעילויות שהתרחשו באחרונה ברשת ובמובייל, בהן הודעות שנשלחה היום (א') בצהרים בווטסאפ (WhatsApp) עם ציון מועד תחילת תקיפה בעזה וקריאה לאזרחי ישראל להגיע למרחבים המוגנים, השתלטות החמאס על דפי פייסבוק (Facebook) ישראליים וה-SMS שנשלח לאלפי ישראלים בו נטען כי יש דליפה במפעלים הפטרו-כימיים בחיפה וכי העיר עומדת בפני פינוי.

הוא ציין כי "שולחי ההודעות בווטסאפ לא ביצעו לוחמת סייבר, לא היה שם אלמנט של פריצה. התקין מי שהתקין ווטסאפ ובאמצעות תוכנה אוטומטית, ותוך התבססות על בסיס נתונים שמכיל מספרי טלפון, הוא שלח הודעה תוך התחזות לפיקוד העורף. כאמור, מדובר בעיקר בלוחמה פסיכולוגית".

בהתייחסו לפריצה לדף הפייסבוק סטטוסים מצייצים אמר כהן כי "הזרקור במקרה זה אינו על פייסבוק. מדובר במתקפת פישינג שכל ילד יכול לעשות, שמקורה בהגנה כושלת של מנהל הדף".

כהן הוסיף כי פעילות הסייבר הנמוכה נגד ישראל בצוק איתן מנוגדת למה שהיה בעמוד ענן. "בניגוד למבצע ההוא, לא רואים בצוק איתן מתקפות סייבר עם היבטים מתוחכמים של פריצה, עם יכולות מקצועיות מרשימות. אנחנו לא רואים ביצירתיות מצד ההאקרים הפלסטינים או האוהדים שלהם. לא ניתן להגדיר את מה שקורה בימים אלה ברשת כמלחמת סייבר, אין להם את היכולות", אמר.

"למרות זאת, אין צורך לזלזל", הדגיש. "על חברות וארגונים להיערך ולבצע בדיקות חדירה יזומות, במטרה לבחון את מידת המוכנות שלהם. מנהלי האבטחה בארגונים צריכים להזכיר לעובדים את נהלי האבטחה ולתזכר אותם שלא לפתוח מיילים משולחים לא מזוהים. יש להתקין את כלי הגנת המידע הנדרשים. בשעה זו, על מנהלי הרשתות לבצע תחזוקה ברמה גבוהה יותר לעומת תקופות רגיעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים