הערכות בשוק: פרטנר תיכנס לתחום ה-IPTV

תחת הנהגתו של בעל השליטה החדש, אילן בן דב, צפויה החברה גם להרחיב את חדירתה לשווקי הטלפוניה הקווית והאינטרנט ● בהתאם להוראות הרגולטור, בזק והוט, המחזיקות בתשתית החיונית להפעלת שידורי ה-IPTV, תהינה מחויבות להעמיד אותה לרשות פרטנר

רבעון מעורב לפרטנר

גורמים בענף התקשורת העריכו השבוע, כי בעל השליטה החדש בפרטנר, אילן בן דב, גיבש החלטה אסטרטגית לפיה אורנג' (Orange) תחדור לתחום ה-IPTV, ותתחרה למעשה בהוט (Hot) וב-יס (yes) באורח מלא. בנוסף, החברה צפויה להרחיב את חדירתה לשני שווקים בהם היא פעילה בווליום נמוך: טלפוניה קווית ואספקת שירותי אינטרנט.

אורנג' משדרת כבר כיום בשיטת ה-IPTV סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה הנקלטות במחשב האישי, ולמעשה אין הבדל טכנולוגי גדול בתשתית הבסיסית בין שידור רציף (בערוצים) לבין שידור VOD. שניהם משתמשים בתשתית האינטרנט, שממילא אינה מצויה בבעלת אורנג'. אולם, ההבדל המהותי הוא כמובן כמותי: ברגע שיהיה מדובר בשירות מלא, תצטרך אורנג' להסתמך על תשתיות – בעיקר אלו של בזק – כדי להעביר את השידורים, והיא תידרש גם לספק ממירים שיוצבו בין תקע האינטרנט למכשיר הטלוויזיה. במקרה זה אמורה אורנג' ליהנות מההשקעה שמבצעות בימים אלה בזק והוט: בזק, עם רשת ה-NGN שלה, אמורה לספק מהירות של 50 מגה-ביט עד הבית, ואילו הוט, עם הרשת המהירה שלה, אמורה לספק מהירות כפולה.

עקרון ניטרליות הרשת והוראות הרגולטור אמורים למנוע מצב שבו בזק והוט תוכלנה למנוע תחרות מצד גורמים נוספים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית באמצעות IPTV. לבזק, אגב, תהיה חובה לספק תשתית לכל חברה שתספק שירותי IPTV, וזאת במסגרת דרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, המבקשת לעכב את מיזוג בזק ויס – בקשה שעד כה נדחתה על ידי בית המשפט.

שני תחומים אחרים בהם פרטנר משחקת כיום תפקיד זניח, הם שוק האינטרנט ושוק הטלפוניה הקווית.  בכל הנוגע לאינטרנט, החברה מספקת כמעט אך ורק שירותי אינטרנט סלולארי, ואינה מתחרה כלל בשלוש החברות המחלקות את השוק: בזק בינלאומי, 012-סמייל ו-013נטוויז'ן. בשוק השיחות הקוויות מחזיקה אורנג' באחוז אחד בלבד, אולי מאחר והחברה בחרה באסטרטגיה בעייתית – היא מציעה חבילה במחיר אחיד לשיחות למספרים סלולריים ונייחים, מה שמציב אותה בעמדת נחיתות מול חברות אחרות, המציעות מחירים מוזלים במיוחד בשיחות לטלפונים קוויים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים