רון לינדר, מנכ"ל אלעד מערכות: "אזרחים מבקשים עוד אפליקציות מבוססות מובייל מרשויות הממשלה"

"כל אזרח במדינת ישראל זכאי לקבל מן המדינה שירות מהיר, אדיב, אמין ומבוקר תהליכית - ולשם כך הטכנולוגיה מתגייסת", ציין לינדר

"הניסיון שלנו בעבודה עם מגזר הממשלתי מלמד כי אזרחי ישראל מבקשים מהרשויות במגזר הציבורי והממשלתי לספק אפליקציות שירות במובייל. המובייל טומן בחובו אינספור אפשרויות לפיתוח אפליקציות שיספקו לאזרח שירותים בזמינות גבוהה וינגישו מידע רב עם שירותים מבוססי מיקום", כך אמר רון לינדר, מנכ"ל אלעד מערכות.

לינדר דיבר בכנס שערכה החברה למנמ"רים מהמגזר הממשלתי. הכנס נערך לפני ימים אחדים תחת הנושא "האזרח במרכז: חדשנות טכנולוגית במגזר הממשלתי", והוא התקיים במלון מצודת דוד בירושלים.

לדברי לינדר, "כל אזרח במדינת ישראל זכאי לקבל מן המדינה שירות מהיר, אדיב, אמין ומבוקר תהליכית – ולשם כך הטכנולוגיה מתגייסת". המובייל, אמר "הוא אד מארבעת הערוצים הטכנולוגיים המרכזיים שבהם גופים ממשלתיים נדרשים להשקיע, על מנת לספק שירות ללקוחות שלהם – אזרחי המדינה. זאת, לצד האינטרנט, ה- CRM וטכנולוגיות לניהול תוכן".

"ה-CRM פותח בבסיס על מנת לשרת לקוחות, אך הוא פתרון אידיאלי לניהול מרכזי שירות לאזרח. יחד עם ה- XRM, המהווה תשתית פיתוח גמישה ונוחה, יכולים משרדי ממשלה וגופים ציבוריים לבצע התאמה אישית של ה–CRM ולפתח תהליכי עבודה, מגוון ישויות, טפסים וכדומה, במינימום קוד ובאיכות גבוהה".

האינטרנט, מדגיש לינדר, "עדיין לא הגיע למיצוי יכולותיו במגזר הציבורי. יש יותר ויותר יכולות חדשות בתחום האינטרנט כערוץ המאפשר לגשת לשירות, לבצע תשלומים, לקצר זמני טיפול ולממש זכויות. המרכיב האחרון הוא ניהול התוכן, כאשר המטרה המרכזית כאן היא ניהול ידע בזמן אמת, כך שכל מסמך שאזרח מבקש או צריך, יהיה נגיש בזמן אמת".

"חלק גדול מן הפעילות של אלעד מערכות מתמקד כיום בפרויקטים שנועדו לתת שירות לאזרח", ציין לינדר ופירט כמה מהם: מוקד למשרד הבריאות על בסיס Dynamics CRM, הקמת פורטל מאגר הפטנטים של משרד המשפטים, מערכת וובית לתשלום אגרות במשרד התחבורה, אפליקציית המובייל "קול קו" של משרד התחבורה לקבלת עדכוני אוטובוסים על בסיס מיקום.

אסף יעקבי, ה-CTO של מיקרוסופט ישראללעומתו, אסף יעקובי, CTO מיקרוספט (Microsoft), אמר כי "אם יש לממשלה פרויקט לפיתוח או יישום אפליקציות, ברירת המחדל צריכה להיות בענן. לאפליקציות כיום יש כמה מאפייינים: הן מקושרות לרשתות חברתיות, הן תמיד מחוברות, הן נגישות מכל מקום והן צריכות להשתדרג כל הזמן. הענן הוא כיום הפתרון האידיאלי לאפליקציות עם הדרישות הללו: הוא מספק חיבור ונגישות מתמדת. בנוסף, רק אפליקציות בענן ניתנות לשדרוג תכוף להבדיל משדרוג של אפליקציות ברישוי מסורתי". הוא ציין כמה דוגמאות אפשריות: "באמצעות טיפול ב-Big Data ותשתית Azure ניתן לעשות חיזוי של העתיד. למשל, אם רשות המיסים רוצה לחזות את הכנסות העתיד היא יכולה לנתח את דפוסי העבר. תחום נוסף הוא ה- Media Services – אפשרות להעלות קבצי מדיה לענן. למשל, משרד החינוך יכול להעלות וידאו של מערכי שיעור ולאפשר גישה לכל התלמידים. הענן מספק פתרון גם למתקפות סייבר. לדוגמא, ברגע שמזהים תקיפה או עומס מבצעים שינוי קל ב- DNS ומפנים לאתר חלופי בענן. מיקרוסופט קינקט, המשמשת לזיהוי תנועה בקונסולה Xbox, עשויה להתאים להגנה על גבולות המדינה באמצעות זיהוי תנועות בגוף האדם, לעולם הרפואה מרחוק ועוד".

יובל טל, מנהל תחום ווב באלעד מערכות, אמר: "לפני 10 שנים, הלקוח היה נוח וקל. כיום, עם גוגל () והרשתות החברתיות, פעמים רבות הלקוח יודע יותר מנציג השירות. ככלל, נציג השירות נדרש כיום להיות סופר-נציג: להתמודד עם יכולת לאתר מידע, להתמודד עם לקוחות בלחץ ולעדכן הכל ב- CRM. הוא צריך להיות מאוד טכנולוגי ולדעת להשתמש במספר מערכות במקביל".

טל הציג פתרון יישומי של חברת אלעד בגישת Managing Experience, "זהו ממשק אחיד שיידע לשמור את הנציג תחת הקונטקסט של פניית הלקוח – ללא מעבר בין מערכות וממשקים שונים. הממשק יודע להזריק את התוכן הנכון בזמן הנכון של האינטראקציה השירותית ולאפשר למוקד ולנציגים בו להגיב במהירות לאירועים, כדוגמת מקרי חירום בהם צריך לתדרך במהירות את המוקדנים. זאת, כדי לאפשר לציבור לפנות ולקבל מידע ממוקד בזמן אמת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים