סלקום: הרווח הנקי עלה ב-15%, למרות שההכנסות גדלו ב-0.5% בלבד

הרווח הנקי של החברה הגיע ברבעון השני של 2009 ל-277 מיליון שקלים, ואילו ההכנסות - ל-1.61 מיליארד ● סלקום רשמה עלייה בהכנסות משירותים, ממכירת תוכן ומשירותי ערך מוסף, וירידה בהכנסות ממכירת ציוד קצה ● מספר המנויים של החברה עמד בסוף יוני 2009 על כ-3.228 מיליון, כ-877 אלף מהם בדור השלישי

רבעון של עליות לסלקום: מהתוצאות הכספיות של החברה לרבעון השני של 2009 עולה, כי זו רשמה עליות בכל המדדים העיקריים. הרווח הנקי של החברה רשם גידול של 15%, והגיע ל-277 מיליון שקלים לעומת 241 מיליון ברבעון השני של 2008. ההכנסות עלו ב-0.5%, ל-1.61 מיליארד שקלים לעומת 1.6 מיליארד.

הכנסות החברה משירותים עמדו ברבעון המדווח על 1.42 מיליארד שקלים – עלייה של 0.7% לעומת 1.41 מיליארד. ההכנסות ממכירת תוכן ושירותי ערך מוסף הסתכמו עלו ב-30.6% ל-209 מיליון שקלים בהשוואה ל-160 מיליון. אלה היוו 14.7% מסך הכנסותיה הרבעוניות של החברה. לעומת זאת, הכנסותיה של סלקום ממכירת ציוד קצה הסתכמו ב-188 מיליון שקלים – ירידה של 1.1% לעומת 190 מיליון.

הרווח הגולמי הרבעוני של סלקום עמד ברבעון השני של 2009 על 789 מיליון שקלים – עלייה של 1.15% לעומת 781 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע ל-49.04% לעומת 48.81%. הרווח התפעולי, בנטרול השפעות חד פעמיות, עמד על 444 מיליון שקלים – גידול של 6.5% לעומת 417 מיליון ברבעון המקביל בשנה הקודמת.

תזרים המזומנים של החברה הסתכם ב-400 מיליון שקלים – גידול של 33.3% לעומת 300 מיליון ברבעון המקביל ב-2008 בשנה הקודמת. מספר המנויים של סלקום גדל ברבעון המדווח בכ- 20,000 (או 3.5%), ועמד בסוף יוני האחרון על כ-3.228 מיליון. כ-877 אלף מהם מנויים בדור השלישי, לאחר גידול רבעוני של כ-44,000 מנויים בטכנולוגיה זו. נתח השוק של החברה הגיע ל-34.7%, לעומת 34.5% בסוף הרבעון המקביל ב-2008.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הוספנו ברבעון השני של 2009 לחזק את מעמדנו בשוק ולהציג צמיחה בהכנסות, ברווח התפעולי, ברווח הנקי ובתזרים המזומנים, תוך גידול עקבי במצבת המנויים שלנו". לדבריו, "תוצאות אלה ראויות במיוחד לציון לאור פעילותה של החברה בסביבה תחרותית מאתגרת, רגולציה חזקה וסביבה מקרו-כלכלית לא יציבה".

שפירא הוסיף, כי "צעדי ההתייעלות שלנו, שנמשכו גם ברבעון זה, אפשרו לנו להפחית את ההוצאות התפעוליות, כמו גם את שיעור הוצאות אלה מסך ההכנסות. כך, הצגנו צמיחה הן ברווח התפעולי, הן ברווח הנקי והן בתזרים המזומנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים