אסף בר, איטרניטי: "על ה-BI החדש לשרת לא רק את הארגון – אלא גם את לקוחותיו"

"הצורך להתמודד עם המדיה החברתית ועם כלל הנתונים הבלתי מובנים הפזורים ברחבי הרשת, ולהופכם למידע עסקי רב ערך, אמר המנכ"ל לאנשים ומחשבים ● הוא הוסיף כי "אחר כך נדרש לחבר ולהצליב מידע זה עם המידע הקיים במערכות הארגון, וביחד – ליצור מחסן נתונים ארגוני ענק, מגה DWH" ,

אסף בר, מנכ"ל איטרניטי

"אנו נמצאים בתקופה בה כלל עולם המיחשוב עובר שינויים מפליגים. בתוכו, גם עולם ה-BI. על ה-BI החדש לשרת לא רק את הארגון, אלא גם את הלקוחות שלו", כך אמר אסף בר, מנכ"ל איטרניטי.

בר התראיין לאנשים ומחשבים על המגמות החדשות בעולם ה-BI. לדבריו, "אחת המגמות החזקות שאנו מבחינים בה היא ניתוח צופה פני עתיד, Predictive BI. הצפי קדימה הוא גם ברמת הלקוח של הארגון וגם ברמת התרחישים שצפויים לקרות בשוק. הניתוח צופה פני עתיד נדרש להיות המנוע המחבר את ה-BI להיבטים העסקיים של הארגון. עד היום, היו אלה רק מערכות תומכות החלטה. היום, על ה-BI להיות מנגנון היודע 'לתקוף' את הלקוח ולהביט עליו מכל זווית אפשרית, בכל הערוצים. על ה-BI הזה לנתח ולספק תובנות ולבסוף – לדבר עם הלקוח – זה האתגר הגדול. היעד הוא לשלב את מערכות ה-BI בתהליכי השיווק, לשלבן באתרי האינטרנט של הארגונים ולשרת את הלקוחות".

מגמה נוספת, ציין בר, "היא הצורך להתמודד עם המדיה החברתית ועם כלל הנתונים הבלתי מובנים הפזורים ברחבי הרשת, ולהופכם למידע עסקי רב ערך. אחר כך נדרש לחבר ולהצליב מידע זה עם המידע הקיים במערכות הארגון, וביחד – ליצור מחסן נתונים ארגוני ענק, מגה DWH". על פי בר, "מדובר בטיפול שונה מזה שנעשה בעבר. הוא מעצים את היכולת לאבחן ולאפיין את הלקוח, מבלי שהוא יודע זאת. כך, ניתן לדעת פרטי מידע אודותיו, הרגלי הצריכה שלו, תחביביו, אירועים שקרו לו, ולהצליב נתונים אלה עם ההתנהלות שלו מול עסקים וארגונים – בנק, חברת ביטוח, רשות עירונית. אופן טיפול שכזה יכול להביא גם למניעת הונאות".

לאור המגמות החדשות, מה נדרש מהמנמ"ר לעשות?
"על המנמ"ר להביט על העולם, לייצר מופעים של הלקוח מול העולם החיצוני, למצוא קשר בין הלקוח והארגון, במגוון ערוצי תקשורת. עד לפני עשור הקשר עם הלקוח היה טלפוני, ולעיתים במייל. כיום ניתן לתקשר עימו במקומות נוספים, כגון במדיה החברתית, וכך ניתן ליצור מיפוי מעמיק יותר על הלקוח".

האם ארגונים עושים זאת?
"ארגונים עושים זאת בקושי רב, אבל עושים. אנו רואים בקרב ארגונים התעניינות בנושא, מהי הדרך הטובה לעשות זאת, מדובר בצורך עסקי, של יצירת פרסונליזציה שיווקית. המדובר על מעבר מפילוחים של אוכלוסיות רחבות, לרמה של הלקוח הבודד. לא ירחק היום בו הפורטל המשרת אותי בחברת האשראי, יתאים עצמו אלי מבחינת הידע שלו עלי, תחביבי, ובהתאם – הוא יציע לי מוצרי צריכה".

איטרניטי מונה 160 עובדים, שליש מהם הם נותני שירותים מקצועיים, והשאר – עורכים פרויקטים. החברה קמה ב-2008 על ידי בר, שבעברו הקים את קבוצת ה-BI ברד בינת ולפני כן עבד באופיסופט. לדבריו, החברה מתמקדת באינטגרציה של מערכות וכלי BI, ולא ברישוי, "זה הערך המוסף הייחודי של החברה".

"אנו עובדים על מסלול גנרי", מפרט בר, "משכפלים פתרונות ללקוחות, ובנוסף, מציעים להם חבילות במחיר קבוע. אנו מציעים ללקוחות פתרונות שהם לא חשבו עליהם, ובכך מציעים להם ערך". לדבריו, "אנו רואים מגמה משמעותית של הליכה לפתרונות BI במחיר קבוע. במסגרתם, אנו מביאים להם את הכישורים המיטביים, ובמקביל – מצמצמים עלויות של כלים ורישוי".

המנמ"ר, מדגיש בר, "נמצא בצומת דרכים בה עליו להחליט האם הוא ממשיך עם ה-BI המסורתי, זה המשרת את הארגון – או שהוא מתקדם ומביא את ה-BI לביזנס. עליו לשרת גם את הארגון וגם את לקוחות הארגון, הוא צריך להיות יוזם ואקטיבי. בישראל טרם מוצה התחום של העמקת התובנות על הלקוח והידוק הקשר עימו לטובת ההיבטים העסקיים – ויש לנו עוד עבודה לעשות בתחום".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים