ג'ודי צ'אביס, דל: "עתידו של המנמ"ר הוא יצירת ענן מיחשוב שמשלב את הענן הפרטי והציבורי"

"מיחשוב ענן מספק יעילות משמעותית - הן בהיבט העסקי והן בזה הטכנולוגי, ולכן מתאים ככפפה ליד עבור המנמ"רים הנתונים בסד תקציבי קשה בשעת משבר", אמרה צ'אביס בכנס הקוד הפתוח ומיחשוב הענן הענק ● לדבריה, המפתח ליצירת ענן המספק שירותי מיחשוב בצורה יעילה, יהיה בקישוריות, שתאפשר לחבר בין הענן הפרטי והציבורי

"מיחשוב הענן הוא העתיד, זה כבר ברור. בתוך כשנתיים, כל מנמ"ר ייצור לו את הענן שלו, כאשר זה הנפוץ ביותר יהיה ענן בן כלאיים – המאחד את השירותים שיסופקו מהענן הפרטי והציבורי", אמרה ג'ודי צ'אביס, מנהלת הפיתוח העסקי של דל (Dell). צ'אביס היתה מדוברי המפתח בכנס התשתיות ומערכות ההפעלה הפתוחות הגדול בעולם – OpenSource World, שננעל בסוף השבוע בסן פרנסיסקו, קליפורניה, ארה"ב. לדבריה, עוד בטרם החל המשבר הכלכלי האחרון לפני יותר משנה, "הגביע הקדוש של כל מנמ"ר היה יעילות עסקית. המנכ"ל שלו רצה תחרותיות יתר, סמנכ"ל הכספים קיצץ בתקציבי ה-IT שלו, והוא עמד בלחצים של אספקת יותר שירותים למשתמשים הפנימיים והחיצוניים של מערכות ה-IT שבניהולו".

כך, אמרה, ריבוי המערכות וחוסר ההומוגניות שלהן, מביא לכל מיני מצבים אבסורדיים, דוגמת העובדה שמחקרים מצביעים על כך ש-26% מהשרתים מטפלים ב-80% מעומס העבודה של חדרי המיחשוב. נתון נוסף אותו ציטטה צ'אביס, הוא שבשנה האחרונה ירדה ניצולת הדטה סנטרים מ-12% ל-5% בלבד, "מצב בלתי נסבל בכל עת, ובזמן משבר כלכלי – אסור שיהיה".

לדבריה, על המנמ"רים בכלל הארגונים להיערך לקראת שינויים שיקרו בתעשיית ה-IT בשנתיים הקרובות, שניצנים שלהם מובחנים כבר כעת. הווירטואליזציה, אמרה, תתפשט בכל מערך ה-IT ולא תישאר רק בשרתים. מגמה נוספת היא תוכנה כשירות, SaaS, שתביא לשינוי באופן בו ארגונים ומשתמשים יצרכו שירותי IT. אולם מעל כל אלה, קבעה, ירחפו להם העננים והקוד הפתוח, אשר יגיעו לבשלות תוך זמן קצר, לדבריה. "פתוח זה יעיל. מיחשוב שכזה הוא מבוסס סטנדרטים, מנוהל באופן מלא, ירוק, ומאפשר וירטואליזציה ומיחשוב ענן. הווירטואליזציה חובקת כל, ומגיעה אפילו למערכות ה-ERP. אבל מעל הכל – הענן מביא ליעילות עסקית, כי הוא מצמצם את משאב היקר מכל של אנשי IT, וחוסך זמן וכסף".

מיחשוב ענן, אמרה צ'אביס, מספק יעילות משמעותית, הן בהיבט העסקי והן בזה הטכנולוגי, ולכן הוא מתאים ככפפה ליד עבור המנמ"רים הנתונים בסד תקציבי קשה בשעה זו. המפתח ליצירת ענן המספק שירותי מיחשוב בצורה יעילה, הסבירה, יהיה במיקוד על קישוריות, "זו תאפשר לחבר בין הענן הפרטי והציבורי". לדבריה, המדובר על גישה חדשה לחלוטין לאספקת IT כשירות, שתאפשר יצירה של מודלים עסקיים חדשים עבור ארגונים. בתוך כך, הסבירה, היישומים והשירותים יהיו עצמאים ונפרדים מהתשתיות, ולקוחות ירכשו לא רק את השירותים, אלא גם את התשתיות, במודל של תשלום על פי שימוש.

היא שרטטה מפת דרכים של עולם המיחשוב, ובו שלושה שלבים: כיום – מיחשוב פיסי, מחר, משמע בעתיד הקרוב, וירטואליזציה בצורה גורפת בכלל מערך ה-IT הארגוני, ובתוך שנתיים – מיחשוב ענן. מודל זה, הסבירה, יביא לניצול יעיל יותר של התשתיות, יוריד את עלויות המיחשוב, ויביא לגמישות העסקית הנדרשת לצד אספקת יותר שירותים למשתמשים.

הענן, לשיטתה של צ'אביס, מחולק לשלושה סוגים, לפי השירותים שהוא מספק. האחד, תוכנה כשירות, משמע יישומים לפי דרישה, דוגמת Salesforce.com ודומיו. השני, תשתיות כשירות, דוגמת אמזון (Amazon), המספקים משאבי מיחשוב כשירות לפי דרישה, כולל שרתים, בסיסי נתונים ואחסון. הסוג השלישי של ענן, אמרה צ'אביס, הוא פלטפורמה כשירות, המספקת יכולות פיתוח יישומים וסביבת ייצור לפי דרישה.

לשאלה לאיזה ענן על המנמ"ר ללכת, ענתה צ'אביס, כי התשובה תלויה במידת רמת האבטחה לה הוא נדרש, לצד הבחינה של מהות השירותים אותם יהיה עליו לספק. היא העריכה, כי ארגונים קטנים ובינוניים ילכו יותר לכיוון הענן הציבורי, ואילו ארגוני האנטרפרייז ייצרו לעצמם ענן פרטי, אף שהוא עשוי להימצא באירוח חיצוני. המשימה של כל מנמ"ר, אמרה צ'אביס, "היא למצוא לעצמו את הענן בן הכלאיים שלו, אשר משלב בין השירותים המסופקים בין שני סוגי העננים, ואשר יעבוד כיחידה אורגנית אחידה ואחודה".

"אנו בדל כבר עושים זאת כיום", אמרה צ'אביס, וסיפרה, כי שירותי אירכוב המיילים של החברה מבוצעים בחלקם על גבי ענן פרטי, בשל המחויבות לעמידה ברגולציות, ואילו חלקם נעשים על גבי ענן ציבורי, בשל האפשרות לחיסכון כספי וליעילות תפעולית.

"המדובר במסע שייקח שנים", סיכמה צ'אביס, "אולם הוא מחויב המציאות עבור כל מנמ"ר שירצה לשרוד ולהמשיך בתפקידו. המסע ייעשה בכמה רמות – יישומים עסקיים, נתונים עסקיים, תשתיות IT, וניהול התשתיות הללו. אולם ברור שבסופו של דבר – כל מנמ"ר יהיה חייב לעשות זאת".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארה"ב

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים