ג'אפר טוסון, סאפ: "העולם הופך לממוכשר ומקושר – ועל המנמ"ר להיערך לקראתו"

"למצב חדש זה יש השלכות לא רק בהיבט של הצרכן הפרטי, שחי בעידן הדיגיטלי, אלא גם בהיבט העסקי, של ארגונים", אמר טוסון, סגן נשיא בכיר למחקר אסטרטגי ולחדשנות בחברה

"העולם הופך לממוכשר ומקושר יותר ויותר. החיבור בין המכשירים השונים, שמשדרים מידע ללא הרף, הולך וגדל. אנחנו נכנסים לעידן חדש, של עולם מקושר בזמן אמת, ועל המנמ"ר להיערך לקראת שינוי דרמטי זה", כך אמר ג'אפר טוסון, סגן נשיא בכיר למחקר אסטרטגי ולחדשנות בסאפ (SAP). לדבריו, "התהליכים מקושרים, אנשים מקושרים, רכיבים מקושרים. הכול מקושר ולכן ניתן לקבוע כי גם החיים מקושרים. למצב חדש זה יש השלכות לא רק בהיבט של הצרכן הפרטי, שחי בעידן הדיגיטלי, אלא גם בהיבט העסקי, של ארגונים".

טוסון דיבר ב-2014 ECIS  – הכנס ה-22 של European Conference on Information Systems. מדובר באחד משלושה כנסים שנתיים שנערכים ברחבי העולם – האירופי, האמריקני וזה המיועד לאזור אסיה-פסיפיק – שמחברים בין אנשי אקדמיה ואנשי תעשייה בתחום ה-IT. האירוע נערך במהלך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, ובתוכו כנס Impact Day, שנערך היום (ד') ודן בהשפעת ה-IT על ההיבטים העסקיים בארגונים. יו"ר הכנס ומנחה המליאה המרכזית שלו היה פרופ' ישע סיון.

לדברי טוסון, "כיום, הרבה יותר מבעבר, יש הרבה מאוד קשרים והתקשרויות שלא היו בעבר. אלה קשרים שנעשים באופן רב ערוצי. בהיבט הצרכני-פרטי ניתן לראות רכישות מקוונות של סחורות או את הבית החכם. בהיבט הארגוני, הקשר בין הארגון ללקוחותיו מתהדק, יש קשרים בין הארגון לספקים והלוגיסטיקה שלו הופכת להרבה יותר חכמה".

אלא שלטובת הטיפול בריבוי הנתונים הללו נדרש שינוי במערכי ה-IT הארגוניים, אמר. "הן לא יכולות להיות כשהיו, משום שעליהן להתמודד עם היקף המידע שהארגון צובר". הוא ציין מחקר שערכה סאפ לפיו נדרשות בממוצע 50 מערכות IT על מנת לתפעל ארגון בעל מחזור מכירות של מיליארד דולר. "מכאן שאם המדובר בארגון בעל מחזור מכירות שנתי גדול יותר, הוא לא יכול להתנהל ביעילות בהיבט ה-IT שלו", ציין. "לכן, נדרשת חשיבה מחודשת על הנתונים, הטיפול בהם והפקת ערך עסקי מהם".

הוא סיכם בטענו כי "ההשקעות של סאפ בעולם ה-In-Memory עם פתרון ה-HANA הן מהפכה עסקית בנוסף למהפכה טכנולוגית. הן אלה שמספקות מענה לעולם המקושר. הפלטפורמה מאפשרת לנהל תהליכים בזמן אמת. הצלחנו לזהות את הבעיה שקיימת בבסיסי הנתונים המסורתיים כבר לפני חמש שנים ופיתחנו את HANA. זוהי פלטפורמה חשובה ביותר בשל יכולת העיבוד בזיכרון שלה. אנחנו יכולים כיום לבצע באמצעותה פרויקטים שפעם היינו עוצרים אותם או שכלל לא היינו מתחילים לבצע, כי חשבנו שאנחנו לא יכולים לספק אותם. הפלטפורמה היא למעשה 'דבק' של שאר הטכנולוגיות אותן אנחנו מספקים. היא מאפשרת ליישומים לרוץ מהר יותר ולכלל מערך ה-IT להניב ביצועים טובים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים