פאלם עוקבת אחריכם: שואבת מידע אישי ממכשירי Pre

המפתח ג'ואי הוס מצא, באמצעות קבצי לוג, שהחברה עוקבת אחרי איפה הוא נמצא, באילו יישומים הוא משתמש, כמה זמן הוא משתמש בהם ומתי הם קורסים ● הוס הגדיר את החדירה "סיכון גבוה לפרטיות שלי" ● פאלם: "מדיניות הפרטיות שלנו דומה למקבילות רבות שלה בתעשייה; אנחנו לא מפרים את האמון של הלקוחות"

אם יש לכם מכשיר Palm Pre, ייתכן שהחברה המייצרת עוקבת אחריכם. מדיווח שפורסם ברשת עולה, כי מכשיר הפאלם שולח לחברה מידע היכן נמצא בעליו, מהם היישומים שבהם הוא משתמש וכמה זמן הוא משתמש. פאלם (Palm) יכולה גם לדעת מתי היישומים המותקנים במכשירים של לקוחותיה קורסים.

המפתח גו'אי הוס אמר ל-The Reg, כי לא היה לו מושג שהחברה אוגרת את המידע האישי עליו, המגיע מבסיס הנתונים, עד שראה שיש במכשירו קבצי לוג שמעידים על כך. לדבריו, המידע שהועבר לחברה היה בסיסי. "התקנתי לאחרונה יישום דרך האינטרנט שבאמצעותו ניתן 'לחדור' למכשיר הפאלם שלי. כך ראיתי שיש את כל הקבצים במערכת ההפעלה שלו. למצוא משם את קבצי הלוג הוא משהו שכל משתמש סקרן בלינוקס יכול לעשות".

הס היה מזועזע בעיקר מן העובדה שמכשיר ה-GPS המותקן במכשיר הפאלם שלו שלח לחברה מידע אודות מקום הימצאו על בסיס יומי. "זה נראה דבר לא נחוץ, ויש בזה סיכון גבוה לפרטיות שלי".

מפאלם נמסר בתגובה, כי "מדיניות הפרטיות שלנו דומה למקבילות רבות שלה בתעשייה וכוללות הסברים מפורטים על המקרים שבהם אנחנו עשויים להשתמש במידע על הלקוח". הם טענו, כי כשהלקוח מחפש מידע אודות בתי עסק שנמצאים באזור שבו הוא נמצא באותו הרגע, "אנחנו מספקים לו תוצאות משירות המפות של גוגל באמצעות המידע הזה". הם הוסיפו, כי "אנחנו מעריכים את האמון שהלקוחות שלנו נותנים לנו, ולא מתכוונים להפר אותו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. צביקה

    זה בדיוק כמו כל האנשים שלא רוצים שיהיו אנטנות סלולריות ליד הבית שלהם ובכלל באזור של 10 ק"מ משם ואחר כך מתקשרים ומתלוננים בחברה למה אין להם קליטה...

אירועים קרובים